Ta restomod je poklon legendarnemu Ferrariju in njegovemu inženirju

Ta prelesten restomod se zgleduje po Ferrariju 288 GTO in je eden zadnjih projektov, pri katerem je sodeloval njegov glavni inženir, Nicola Materazzi.

Ta restomod je poklon legendarnemu Ferrariju in njegovemu inženirju (foto: Automobili Maggiore) Automobili Maggiore
4. 9. 2022

Ko gre za ikonične oblike iz 80-ih let, zame le redko katera seže do kolen Ferrariju 288 GTO. Enakega mnenja so pri italijanskem podjetju Maggiore, ki so v poklon temu legendarnemu poskočnemu konjičku pripravili restomod z imenom Gran TurismO. A zanj ne žrtvujejo prav 288 GTO, ki so ga izdelali v le 275 primerkih, pač pa 308 ali 328 (lahko tudi 208, vsi so imeli enako ogrodje). Predstavitev avtomobila pa ima še toliko večji pomen, ker je Nicola Materazzi, legendarni Ferrarijev inženir, ki je bil odgovoren za 288 GTO, umrl pred nekaj tedni.

Motor je osnovan na tistem, ki ga je za 288 GTO pripravil Materazzi in ima dolgo zgodovino, saj je začel kot dirkalni V6, ki ga je zasnoval še Alfredo Ferrari in so mu kasneje dodali dva valja, pa potem štiri ventile na valj in nazadnje za 288 GTO še prisilno polnjenje, s čimer je 2,9-litrski prisilno polnjeni V8 zmogel okroglih 400 konjskih moči (294 kW). Posodobljeni motor z novima glavama, posodo za vsesani zrak iz ogljikovih vlaken ter turbinskima polnilnikoma sedaj zmore 536 konjskih moči oziroma 394 kW, ki jih na cesto prenaša preko šeststopenjskega ročnega menjalnika. Motor je sicer po zunanjih merah dovolj manjši, da so ga lahko namestili vzdolžno (v 308 GTS je bil nameščen prečno) in ima suhi karter. Projekt pa je zopet nadziral nihče drug kot prav Nicola Materazzi.

Preberite tudi: Testarossa, za Jamesa Crocketta 21. stoletja (navdušuje predvsem pod motornim pokrovom)

Ogrodje modela 308 je za Gran TurismO temeljito obnovljeno in ojačano, deli podvozja so narejeni iz aluminija, kolotek je širši - Ferrari 308 je bil v primerjavi z današnjimi superšpotniki res ozek, zavore dirkaških specifikacij so Brembove. Zanimivo pa Gran TurismO ohranja dvižne luči, ki se dvignejo sicer v precej manjši meri, saj se spodaj skrivajo le manjši LED žarometi. Tudi zadek je nekako sodobna interpretacija 288 GTO, po katerem se sicer še vedno zgledujejo tudi novi Ferrariji.

Maggiore cene predelave ne razkriva, začeli pa bodo s koncem prihodnjega leta. Ja, zares atraktiven restomod, ki domišljujo vzbuja že kot zadnji projekt, pri katerem je sodeloval legendarni Nicola Materazzi.