Evropski avtomobili postajajo vse večji, ta trend pa vpliva tudi na varnost v prometu. Višji pokrovi motorjev, ki so posledica razmaha SUV-jev in terencev, pomenijo večje tveganje za pešce, zlasti za otroke.
Po podatkih Evropskega združenja za promet in okolje (T&E) se je povprečna višina sprednjega dela avtomobilov v EU in Veliki Britaniji od leta 2010 vsako leto povečala za približno pol centimetra. Lani je ta številka dosegla že 83,4 centimetra. Za tolikšno rast so večinoma zaslužni vedno večji in masivnejši SUV-ji.
Skoraj polovica novih avtomobilov ima pokrov motorja, ki je višji od 85 centimetrov, približno 1,5 odstotka vozil pa presega celo en meter. T&E zato poziva k uvedbi zakonske omejitve višine prednjega dela vozila največ 85 centimetrov, in to najkasneje do leta 2035, seveda ob upoštevanju nadaljnjih raziskav.
Višji sprednji deli avtomobilov pomenijo, da so v primeru trka posledice za pešce lahko hujše. Namesto da bi pešce ob trku odbilo na pokrov avtomobila, obstaja večja verjetnost, da jih vozilo preprosto povozi. Pri nižjih vozilih pa udarec običajno zadene nižje, kar poveča možnost, da pešec pade na avto in zdrsne ob njem, s čimer se tveganje za smrtne poškodbe zmanjša.
Rastoče dimenzije avtomobilov torej niso le vprašanje oblikovanja ali okusa, temveč tudi vse bolj pereč varnostni izziv.