Praktično vsi so proti evropski prepovedi ICE avtomobilov leta 2035, a eden od direktorjev vseeno vztraja

12. 9. 2025 | Gregor Žvab
Praktično vsi so proti evropski prepovedi ICE avtomobilov leta 2035, a eden od direktorjev vseeno vztraja (foto: Polestar)
Polestar

Kar je po svoje logično, saj v svoji ponudbi nimajo niti enega avtomobila, ki ne bi bil povsem električen.

Medtem ko se evropski avtomobilski velikani Mercedes-Benz, BMW in Stellantis vse glasneje zavzemajo za spremembo cilja Evropske unije, da morajo biti vsa nova vozila po letu 2035 brez emisij, pri Polestarju ostajajo neomajno na drugi strani. Direktor znamke Michael Lohscheller, ki je vodenje podjetja prevzel oktobra lani, pravi, da bi vsakršna preložitev prepovedi pomenila nevarnost za industrijo in delovna mesta.

Polestar 3
Polestar

S tem se popolnoma ne strinjam,” je dejal na robu avtomobilskega salona IAA v Münchnu. “To je kaznovanje tistih, ki so v elektrifikacijo vložili največ.” Lohscheller, nekdanji prvi mož Opla, danes pa vodja švedske električne znamke, poudarja, da je bil osebno vključen v pogajanja o prepovedi prodaje vozil z motorji na notranje zgorevanje po letu 2035 in da zdaj ni časa za popuščanje.

Vodstvo Mercedesa, BMW-ja in Stellantisa opozarja, da bi prepoved lahko ogrozila evropski avtomobilski trg in s tem na tisoče delovnih mest. Mercedesov izvršni direktor Ola Källenius je celo dejal, da bi se trg ob takšni odločitvi “lahko sesul”, BMW-jev Oliver Zipse pa je fazni izstop iz motorjev na notranje zgorevanje označil za “veliko napako”. Podobno je Stellantisov direktor Antonio Filiosa pozval EU, naj pokaže več prožnosti.

Okrnjena Evrovizija? Vse več držav pogojuje svoj nastop

A Lohscheller odgovarja, da je prelaganje le še hujša nevarnost: “Nikoli nisem videl primera v industriji, kjer bi odlašanje prineslo karkoli dobrega. Če to storimo, ogrozimo še več delovnih mest. Zato ne spreminjajmo smeri, raje pospešimo preobrazbo.”

Praktično vsi so proti evropski prepovedi ICE avtomobilov leta 2035, a eden od direktorjev vseeno vztraja
Polestar

Očitek, da je evropska polnilna infrastruktura za električna vozila še nezadostna, po njegovem mnenju ne zdrži. “Naši kupci imajo dostop do milijona polnilnih točk. Koliko jih potrebujemo? Petdeset milijonov? Sto milijonov? Tristo milijonov? To je pretiravanje,” je dejal.

Izjave šefa Polestarja prihajajo tik pred srečanjem vodilnih avtomobilskih menedžerjev z predsednico Evropske komisije Ursulo von der Leyen, ki bo 12. septembra. EU je sicer že ob sprejetju prepovedi določila, da bo izvedla revizijo leta 2026, a očitno se spopad interesov med proizvajalci vse bolj zaostruje.

Leapmotor z drznostjo in elektriko do evropskih kupcev