Prestižna znamka zapira še zadnjo trgovino. Prodajni rezultati so tako slabi, da se praktično umikajo s trga

15. 10. 2025 | Gregor Žvab
Prestižna znamka zapira še zadnjo trgovino. Prodajni rezultati so tako slabi, da se praktično umikajo s trga (foto: Profimedia)
Profimedia

Na največjem avtomobilskem trgu na svetu so letos prodali le 69 avtomobilov.

Švedsko-kitajska znamka Polestar je uradno zaprla svojo zadnjo fizično prodajalno na Kitajskem, ki se je nahajala v nakupovalnem središču L+Plaza v Šanghaju. Kot so pojasnili v podjetju, gre za del strateške preobrazbe poslovnega modela na največjem svetovnem trgu električnih vozil. Ob tem poudarjajo, da pravice in storitve za obstoječe kupce ostajajo nespremenjene, poslovanje pa se bo odslej osredotočalo na spletno prodajo in digitalno podporo uporabnikom.

Junija letos je Polestar prejel investicijo v višini 200 milijonov ameriških dolarjev s strani podjetja PSD Investment, ki je delno v lasti Li Shufuja, ustanovitelja koncerna Geely Holding. Posel je bil izveden kot zasebna kapitalska naložba v javno podjetje (PIPE), v okviru katere je Polestar izdal približno 190,5 milijona novih delnic razreda A po ceni 1,05 USD na delnico. Po zaključku transakcije naj bi Li Shufu prek PSD Investmenta in Geelyjeve švedske podružnice obvladoval okoli 66 odstotkov podjetja, pri čemer bo PSD Investment pretvoril 20 milijonov delnic razreda B v delnice razreda A, da ohrani glasovalno moč pod 50 odstotki.

Prestižna znamka zapira še zadnjo trgovino. Prodajni rezultati so tako slabi, da se praktično umikajo s trga
Profimedia

Tržna kapitalizacija Polestarja trenutno znaša približno 21,7 milijarde juanov (okoli 3,08 milijarde USD), medtem ko skupni dolg podjetja presega 51 milijard juanov (okoli 7,25 milijarde USD).

Posnetek psa Halida Bešlića po pevčevi smrti lomi srca

Na letošnjem avtomobilskem salonu v Münchnu je Polestar predstavil svoj novi paradni model – Polestar 5, veliki električni štirivratni GT, ki bo na voljo med 118.600 in 141.600 evri. Avtomobil je zasnovan na novi aluminijasti modularni platformi, razviti v britanskem raziskovalnem centru Polestar Mira, ki bo služila tudi kot osnova za prihodnji Polestar 6, napovedan za leto 2026.

Polestar 5 uporablja dvojni elektromotor s skupno močjo 650 kilovatov (884 KM) in največjim navorom 900 Nm, kar omogoča pospešek do 96 km/h v manj kot treh sekundah. Doseg po standardu WLTC znaša 480 kilometrov, baterija pa omogoča polnjenje za približno 160 kilometrov dosega v petih minutah.

Na kitajskem trgu Polestar trenutno ponuja tri modele – Polestar 2, Polestar 3 in Polestar 4 – po cenah od približno 42.600 do 113.400 evrov. Lani je podjetje po svetu prodalo okoli 44.900 vozil, kar predstavlja 15-odstotni padec v primerjavi z letom prej.

Prodajni rezultati na kitajskem trgu v zadnjih letih pa jasno kažejo na nihanja v uspešnosti znamke:

  • 2021: 2.048 vozil
  • 2022: 1.717 vozil
  • 2023: 1.100 vozil
  • 2024: 3.120 vozil
  • 2025 (prvo polletje): 69 vozil

Podjetje bo svojo prisotnost na kitajskem trgu ohranilo prek spletnih kanalov, dodatne informacije o prihodnjih načrtih in uspešnosti prodaje pa naj bi sledile v prihodnjih mesecih.

Volvo z novo inovacijo pri varnosti. Njihov izum že pobira nagrade