Znamka pravi, da zadnjega stekla ne rabimo, a avtomobile so vpoklicali zaradi težav z vzvratno kamero

5. 5. 2025 | Gregor Žvab
Znamka pravi, da zadnjega stekla ne rabimo, a avtomobile so vpoklicali zaradi težav z vzvratno kamero (foto: Polestar)
Polestar

Če ne deluje vzvratna kamera in hkrati zadaj nimaš stekla, kaj ti sploh še preostane?

Električni proizvajalec vozil Polestar, ki deluje pod okriljem kitajske skupine Geely, je bil prisiljen odpoklicati 27.816 primerkov modela Polestar 2, in sicer zaradi napake na kameri za vzvratno vožnjo.

Težava z neodzivno kamero

Več lastnikov modela Polestar 2 je poročalo, da se ob prestavi v vzvratno prestavo na zaslonu prikaže sporočilo "kamera trenutno ni na voljo", namesto da bi se prikazal pogled na dogajanje za vozilom. Gre za sinhronizacijsko napako med parkirno kamero in infozabavnim sistemom.

Kljub vedno bolj razširjenim OTA (over-the-air) posodobitvam, ta popravek ne bo mogoč na daljavo, temveč bo zahteval fizičen obisk servisa. Vpoklic zajema vozila letnikov 2021 do 2025 in je že drugi tovrstni vdpoklic za Polestar 2 – predhodni je bil izveden junija 2024 in je zajel skoraj 26.000 vozil.

Table na Krku dvigujejo prah: prepovedali priljubljene obmorske aktivnosti
Znamka pravi, da zadnjega stekla ne rabimo, a avtomobile so vpoklicali zaradi težav z vzvratno kamero
Polestar

Brez zadnjega stekla, brez alternative?

Zanimivo pri tem primeru je, da ima Polestar 2 še vedno klasično zadnje steklo, medtem ko Polestar 4 in tudi prihajajoči Polestar 5 takšnega ne ponujata. Namesto stekla proizvajalec stavi na kamere kot nadomestek, kar vzbuja pomisleke o varnosti – še posebej, če pride do tehničnih težav.

Napaka torej ni povezana z modelom Polestar 4, a dogajanje nas opozarja, zakaj avtomobili že več kot stoletje uporabljajo zadnje steklo. V primeru odpovedi kamere pri modelih brez stekla voznik ostane brez kakršnegakoli zadnjega pogleda.

Trendi brez oken: oblikovalska svoboda ali varnostno tveganje?

Polestar ni edini proizvajalec, ki eksperimentira z izločitvijo zadnjega stekla. Jaguar pripravlja nov električni model s podobno zasnovo. A vse več pogostih težav s kamerami, ki prizadenejo tudi znamke kot so Ford, Hyundai, Kia, Stellantis in JLR, odpira vprašanje, ali bi morali proizvajalce zakonsko zavezati k ohranitvi vsaj osnovnega zadnjega pogleda.

Tudi pri premijski znamki se nadaljuje negativni trend. Ne le nadaljuje, še slabša ...