Polna baterija v treh minutah?

14. 5. 2021
Deli

Možno, seveda - vendar ne tako, kot ste si to predstavljali. Ne s polnjenjem, temveč z menjavo baterije! Pri Renaultu so menda pirpravljeni oživiti idejo.

Seveda ne gre za novo zamisel, saj je bil prav Renault med prvimi, ki je začel snovati konkretne načrte za hitro menjavo baterij, namesto polnjenja, ki lahko traja nekaj ur. Že leta 2008 so namreč z izraelskim podjetjem Better place zasnovali sistem za menjavo baterij, ki pa nikoli ni povsem zaživel, saj je Better place bankrotiral, Renault pa se je umaknil iz posla, pomte ko je bil model Fluence že prirpaljen za to tehnologijo.

Prav karizmatični predsednik Renaulta Luca de Meo se poigrava s to idejo, kot je razkril Automotive news, vendar pa Italijan sistema ne načrtuje v prvi vrsto zato, da bi le omogočil hitrejše nadaljevanje vožnje, pač pa tudi (ali celo prevsem) zato, da bi fizično ločil baterije od avtomobila in tako olajšal in poenostavil rabo baterije v drugem in tretjem življenjskem obdobju. V tem primeru bi baterije bistveno laže pripravljali in sestvaljali za rabo v obliki zalogovnikov energije. Seveda si s tem obeta tudi omembe vreden posel ...

Pri Renaultu niso ostali ravnodušni na 'grožnjo' kitajske zanmke Nio, ki je na domačem trgu že uspešno začela z operacijo menjave baterij, zadaj pa se Nio pripravlja na vstop na evropski trg, najprej seveda na Norveško. Tam bodo že septembra začeli s prodajo, postopoma pa zgradili tudi tri centre za zamenjavo baterij. Sprva za SUV model ES8, drugo leto pa bo na trgu tudi limuzina ET7. Medtem so pri podjetju že objavili, da so na Kitajskem opravili že dva milijona manjav baterije.

Pri Renaultu so se sicer pred dobrim letom dni poigravali tudi z idejo, opremljanja vozil z enim stalnim baterijskim sklopom in možnostjo občasne pridružitve dodatnega sklopa v primeru potrebe po večjem dosegu na daljših potovanjih. Idejo so 'skrili' v konceptu Morphoz, zaživela pa naj bi do leta 2025.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja