Večina Nemcev bi starejše voznike poslala ponovno opravljat vozniški izpit, je pokazala nedavna raziskava.
Trditev se sama po sebi sliši nekoliko grobo, zato je pomembno, da razumemo širši kontekst. Raziskava, ki jo je naročila nemška organizacija TÜV, je zajemala 1.207 oseb, med katerimi jih je 85 odstotkov menilo, da bi moralo vozniki, starejši od 75 let, za volan sesti s strokovnjakom, ki bi ocenil, kako sposobni so varno sodelovati v prometu. Obenem je devet od desetih vprašanih izjavilo, da bi bili pripravljeni prostovoljno opustiti vožnjo, ko bo čas za to. Večina, 84 odstotkov, je pojasnila, da bi jih k temu spodbudile fizične težave.
Preberite še:
Raziskava je aktualna, saj delež starejših voznikov v Nemčiji s staranjem prebivalstva narašča, je opozoril direktor TÜV Joachim Bühler. Po podatkih TÜV so v treh od štirih prometnih nesreč, v katerih so udeleženi starejši od 75 let, za nesrečo krivi starejši ljudje. Nekaj več kot tri četrtine vprašanih je menilo, da bi morali starejši vozniki opraviti obvezen zdravniški pregled, štiri petine pa, da bi morali, če se ugotovi, da niso sposobni za vožnjo, izgubiti vozniško dovoljenje.
Po drugi strani pa je kar 88 odstotkov vprašanih menilo, da bi morali starejši čim bolj sami oceniti svoje sposobnosti. V Nemčiji, za razliko od Slovenije, vozniškega dovoljenja ni potrebno podaljševati. Ko je izpit opravljen in dovoljenje pridobljeno, so vozniki prepuščeni sami sebi in lastni presoji, koliko so sposobni za vožnjo.
In kako je v Sloveniji? Vozniško dovoljenje se običajno podaljša vsakih 10 let, do dopolnjenega 80. leta. Takrat je pogoj za podaljšanje tudi uspešno opravljen zdravniški pregled, na katerem zdravnik oceni, ali bo predlagal podaljšanje za 3 ali 5 let, ali pa sploh ne, odvisno od zdravstvenega stanja. Mnogi starejši vozniki pa, tako kot v Nemčiji, že preden bi jim zdravnik odsvetoval, sami opustijo vožnjo, saj opažajo, da njihove sposobnosti niso več takšne, kot so bile, pri čemer zlasti izstopajo poslabšan vid in upočasnjeni refleksi.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?