Popuščanje pri Euro 7?

10. 10. 2023 | Janoš Pečnik
Deli

Na prihajajoči set emisijskih standardov Euro 7, ki bi moral stopiti v veljavo leta 2025, se je usul plaz kritik in pritožb s strani industrije. Mnogi so jih opisali kot nesmiselne, predvsem v luči zloglasne letnice 2035. Slišati je bilo mnenja, da bi se zaradi preusmeritve virov v smeri prilagoditev za Euro 7 s tem upočasnil prehod na baterijska električna vozila. Obenem pa bi ljudje raje ostali v svojih starih avtomobilih.

Zlasti majhnih in cenejših avtomobilov zaradi prevelikih stroškov pri doseganju novih emisijskih standardov ne bi bilo več smotrno proizvajati, saj bi postali enostavno predragi (po Volkswagnovih ocenah bi se podražili za 5000 evrov). To bi pomenilo dodaten udarec kupni moči predvsem spodnjega srednjega ekonomskega sloja prebivalstva, ko gre za osebno mobilnost. To dokazuje že nadaljnje veliko povpraševanje po tem razredu.

Zdaj pa smo izvedeli, da naj bi Evropska komisija popustila pri avtomobilih in kombiniranih vozilih ter vsaj v pretežni meri do leta 2035 ohranila zdajšnji standard Euro 6, Euro 7 pa naj bi po dosedanjih načrtih obveljal za tovornjake.

Znano je, da bi bil ena bolj prepoznavnih žrtev standarda Euro 7 Alfin 2,9-litrski V6 iz Giulie Quadrifoglio. Jean-Phillipe Imparato, šef znamke, pa je po zadnjih novicah z britanskimi mediji že delil bolj optimistično napoved – motor bodo uporabljali tudi v prihodnje. Mislim, da prej v superekskluzivnih avtomobilih, kakršen je novi 33 Stradale. A zdi se, da bi lahko leto 2025 sedaj preživela tudi Giulia Quadrifoglio.

Štiriletna deklica pobegnila od doma, razlog presenetil policijo in starše

Tudi Carlos Tavares, šef Stellantisa, je bil eden glavnih zagovornikov sprememb, češ da je nov standard v luči opuščanja motorjev z notranjim zgorevanjem res nesmisel. In ob predstavitvi novega Kodiaqa so se o tem razgovorili tudi pri Škodi, kjer sedaj računajo na podaljšanje življenja Fabie.

Preberite še: Test zimskih pnevmatik: najdražje niso nujno najboljše

Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Borut Pahor

 

 

 

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere