Poravnava afere Dieselgate: prvi zneski so določeni

9. 6. 2021 | Jaka Drozg
Deli

Nekdanji izvršni direktor koncerna Volkswagen Martin Winterkorn je pristal na poravnavo, pravne težave pa se za njega šele začenjajo.

Afera Dieselgate počasi dobiva svoj epilog. Kot smo v zadnjih tednih že večkrat poročali, so se pogovori o odškodninah in prevzemu krivde približevali koncu. Martin Winterkorn, ki je iz položaja izvršnega direktorja koncerna Volkswagen odstopil septembra 2015, teden dni po javnem razkritju škandala, se je pogodil za izplačilo odškodnine v višini 11,2 miliona evrov.

Pogodili so se še trije vpleteni, in sicer Rupert Stadler, nekdanji predsednik upravnega odbora Audija, je pristal na 4,1 milijona evrov visoko odškodnino, nekdanji član uprave Porscheja Wolfgang Hatz na ena in pol milijona evrov težko odškodnino, nekdanji član uprave Audija dr. Stefan Knirsch pa se je dogovoril za izplačilo okroglega milijona. Dogovora pa niso uspeli doseči z Ulrichom Hackenbergom, ki bo deležen nadaljnega pravnega pregona. Odškodnine bodo predvidoma potrjene na letni skupščini 22. julija. Od zavarovanja odgovornosti direktorjev in častnikov pa bo Volkswagen prejel še nadaljnih 270 milijonov evrov. Volkswagen je afera v globah, povračilih in pravnih stroških stala že preko 32 milijard evrov, v zraku pa visi še 4,1 milijarde evrov terjatev delničarjev, ki na svoja povračila še čakajo.

Kljub temu težav za Martina Winterkorna še ni konec, saj so ga tožilci v Berlinu obsodili lažnega pričanja. Obtožnica se navezuje na Winterkornovo trditev, da je bil z manipulacijo pri testiranjih izpustov škodljivih plinov seznanjen šele septembra 2015, isti mesec, ko je afera postala tudi javna, tožilci pa trdijo, da je za to zvedel že maja istega leta. Kljub vsemu Winterkorn zanika vključenost v afero in ne podaja javnih komentarjev na dogajanje. V kolikor ga spoznajo za krivega, mu grozi do deset let zaporne kazni.

Afera Dieselgate pa nova poglavja dobiva v Franciji, kjer je Volkswagen pod drobnogledom zaradi uporabe ventila za recirkulacijo izpušnih plinov, ki jih lahko začasno dovaja nazaj v motor, meritve pa v tem času prikažejo bolj okolju prijazne rezultate. Obtožbe glede manipulacije izpušnih plinov zdaj letijo tudi na Renault, ki je že dolžan plačati 20-milijonsko varščino in podati 60 milijonov evrov težko bančno zagotovilo. Prihaja Dieselgate številka dve?

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja