Dobra novica za vse skeptike je zagotovo ta, da je na legendarnem "Zelenem peklu" hitrejši od predhodnika.
Porsche je odgovoril na eksistencialno vprašanje z naslednjo generacijo modela 911 – kako zagotoviti visokooktansko zmogljivost v svetu z nizkimi emisijami. Pritisk zaradi vse strožjih emisijskih predpisov in okoljsko ozaveščenih potrošnikov je znamko iz Stutgarta spodbudil, da elektrificira skoraj vse svoje modele z različicami na baterijski pogon.
Popolnoma zmanjšati emisije modela 911 brez kompromisov glede njegove osnovne namembnosti je izziv zaradi omejitev trenutne baterijske tehnologije. Zato se je Porsche odločil za najboljšo alternativo – hibridni pogonski sklop, ki povečuje moč, a ne emisij iz izpušne cevi.
Model 911 Carrera GTS združuje na novo razviti 3,6-litrski šestvaljni bokser motor z električno gnan turbo polnilnikom in elektromotorjem, integriranim v menjalnik. Ta dvosedežnik s 523 konjskimi močmi lahko pospeši od 0 do 100 km/h v 3,0 sekunde in doseže največjo hitrost 312 km/h.
Lahek pogonski sklop
Iz Porscheja so sporočili, da je hibridni 911, opremljen s standardnimi cestnimi pnevmatikami in aerodinamičnim paketom s fiksnim zadnjim krilom, prevozil Nürburgring v 7:16.934 minutah – 8,7 sekunde hitreje kot njegov konvencionalni predhodnik.
Kljub hibridni tehnologiji prirastek teže ni bil prevelik in zagotovo ne bo znatno vplival na vozne lastnosti. Elektrificirani 911 Carrera GTS je namreč le za 50 kg težji od svojega nehibridnega predhodnika.
Elektromotor med kompresorjem in turbino pospeši turbo polnilnik za dodatno povečanje moči. Motor v turbo polnilniku deluje tudi kot generator in lahko razvije do 11 kilovatov s pomočjo izpušnega plina. Inženirji Porscheja so vključili kompaktno 1,9 kWh, 400-voltno baterijo spredaj, 12-voltno litij-ionsko zagonsko baterijo pa premaknili za polico v zadnjem delu za boljšo razporeditev teže.
Aerodinamični dizajn
Hibridni model 911, zasnovan za aerodinamiko in hitrost, ima novo, modelno specifično sprednjo masko. Dnevne luči so zdaj integrirane v module žarometov, s čimer so ustvarili prostor za večje zračne reže.
Aktivne zračne lopute delujejo skupaj s sprednjimi difuzorji na podvozju za usmerjanje zračnega toka. Pri nizkih hitrostih se lopute zaprejo, da izboljšajo aerodinamiko z usmerjanjem zraka okoli vozila. Ko je potrebna največja moč, se odprejo, da usmerijo zrak v hladilnike.
Na zadnjem delu prenovljen zadnji svetlobni pas poudarja širino in nizko držo modela 911. Zadnja registrska tablica je nameščena višje, zadnja maska pa je poenostavljena. Športni izpušni sistem, specifičen za GTS, je integriran v difuzorske plavuti.
Kljub jasnim smernicam pa ostaja pri paleti Porscheja 911 še nekaj neznank. Ni namreč še jasno, kaj se bo zgodilo z modeloma S in Turbo, prav tako pa ni znana še usoda avtomobilov, ki nosijo oznako GT. Jasno je le, da se Porsche ne bo odrekel ročnemu menjalniku, ki pa vseeno v tem trenutku ni na voljo in bo v prenovljenem 911 našel mesto nekoliko pozneje.
Preberite še:
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?