Američani so začasno zasegli na tisoče Audijev, Porschejev in Bentleyev. Razlog - majhna, a zelo sporna elektronska komponenta

19. 2. 2024 | Gregor Žvab
Deli
Američani so začasno zasegli na tisoče Audijev, Porschejev in Bentleyev. Razlog - majhna, a zelo sporna elektronska komponenta (foto: Profimedia)
Profimedia

Ameriški cariniki so preprečili uvoz več tisoč avtomobilov omenjenih znamk, saj niso skladni z ameriško zakonodajo. Vendar ne iz tehničnega vidika ...

Ameriška zakonodaja je na nekaterih področjih zelo striktna, kar se je pokazalo tudi v omenjenem primeru. Namreč, tisti, ki so naročili Bentleya, Audija ali Porscheja, bodo morali na svoj avto še malo počakati. Lahko pa si ga (morda) ogledajo, zgolj na daleč, v enem izmed ameriških pristanišč, preko katerega avtomobile vozijo v ZDA. In to zato, ker je ena izmed elektronskih komponent kitajskega izvora.

Je govora o suženjstvu?

Volkswagen

Bolj natančno, komponenta prihaja iz tovarne, ki krši ameriški zakon o prepovedi prisilnega dela. Za katero kompomnento gre in iz katere tovarne prihaja, niso uradno sporočili, domneva pa se, da prihaja iz okrožja Xinjiang, kjer prebiva tudi turška, muslimanska manjšina, ki jo kitajske oblasti pošiljajo v t.i. »izobraževalne kampe« in posledično prisilno delo, so zapisali pri ameriškem Motortrendu.

V Volkswagnovem koncernu, pod katerega spadajo omenjene znamke, pravijo, da bi lahko zamuda pri dobavi avtomobilov sicer trajala do konca marca.

Vse komponente morajo zamenjati

Volkswagen težavo odpravlja z dobavljanjem nadomestnih komponent, ki jih potem v avtomobilih, ki ne ustrezajo omenjenim normativom, zamenjajo. Gre sicer za okoli 1000 Porschejev, več sto Bentleyev in več tisoč Audijev, poročajo pri Automotive News Europe.

Moteča komponenta je bila sicer odkrita sredi januarja. V vmesnem času so nekaj avtomobilov že uspeli popraviti in jih dobaviti kupcem, a glede na to, da, po poročanju Motortrenda, pri nekaterih avtomobilih menjava traja tudi do nekaj ur, bi se znale zamude v nadaljevanju še povečati. 

Preberite še:

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?