Pomembno, a spregledano dejstvo: že trk pri nizki hitrosti lahko usodno poškoduje ta del avtomobila

6. 6. 2025 | Uredništvo
Pomembno, a spregledano dejstvo: že trk pri nizki hitrosti lahko usodno poškoduje ta del avtomobila (foto: Profimedia)
Profimedia

Nastanejo lahko vrtoglavo visoki stroški.

Porsche v svojem raziskovalnem centru v nemškem Weissachu intenzivno preizkuša baterijske sisteme za električna vozila in pri tem opozarja na pomembno, a morda premalo znano dejstvo: ob stranskem trku že pri hitrosti 32 km/h lahko pride do poškodb baterije, zaradi katerih jo je potrebno zamenjati.

Baterije, vgrajene v električni model Macan, so sicer nameščene v posebej zasnovano aluminijasto zaščitno ohišje. To služi kot mehanska pregrada, ki absorbira sile ob trku in zagotavlja dodatno zaščito celicam znotraj baterijskega sklopa. Kljub temu Porsche poudarja, da so dolgoročne posledice poškodb lahko nepredvidljive, zato se raje odločajo za popolno zamenjavo enote.

Sodobni sistemi za upravljanje baterije sicer nenehno nadzorujejo temperaturo in delovanje celic, saj že lokalno pregrevanje ene celice lahko sproži verižno reakcijo, ki pomeni varnostno tveganje, zato Porsche izrecno opozarja svoje prodajno-servisne mreže, naj poškodovanih baterij ne popravljajo ali odpirajo.

Rešeni slovenski medved Felix prvič v življenju začofotal v ribniku

V praksi to pomeni tudi precejšen strošek za lastnike vozil, saj zamenjava baterije znaša tudi do 10.000 evrov. Čeprav proizvajalec s tem pristopom stavi na najvišjo raven varnosti, bi lahko visoki stroški vplivali na sprejemljivost poprodajnih stroškov električnih vozil med kupci.

Z razvojem električne mobilnosti se odpira tudi vprašanje, kako bo avtomobilska industrija dolgoročno obravnavala stroške in postopke pri ravnanju s poškodovanimi baterijami, predvsem z vidika uporabniške izkušnje in trajnostnega razvoja.

Prestižni Bavarec pometel s konkurenco in jih po prodajnih rezultatih pustil daleč za seboj