Je bil finančni šef stuttgartskega športnega izdelovalca Porsche, Lutz Meschke, prehiter z namero ali mu je spodrsnilo? V pogovoru z novinarji je sredi oktobra povedal, da bi se lahko tudi Porsche z drugimi luksuznimi znamkami iz koncerna Volkswagen ojunačil in ustanovil podjetje po zgledu Ferrarija.
Meschke je optimistično predstavil (ne samo) svoj pogled na finančne učinke podjetij, ki izdelujejo različno vredne izdelke: »Seveda bi tudi mi radi, da delamo kot podjetje, ki izdeluje luksuzne izdelke, katerih učinki so povsem drugačni, kot če na vas gledajo, kot da ste le premijska znamka. Če bi bila vrednost takšnega podjetja iz vseh naših luksuznih znamk 60 ali 70 milijard, sploh ne bi bilo nepričakovano.«
Že nekaj dni zatem je njegov šef, Porschejev generalni direktor Oliver Blume, to zaletavost malce ohladil. Blume je povedal, da je Meschke le zgolj razlagal sedanje trende preoblikovanja celotne avtomobilske industrije, a da Porsche zdaj takšnih načrtov nima. Blume je seveda šef in ve, da preden o tem odločijo njegovi šefi iz Volkswagna, uradno o takšnih načrtih ne sme govoriti. A gre za enostavno analogijo tistega, kar se v skupini Volkswagen že dogaja. Septembra se je na hannovrski razstavi gospodarskih vozil (IAA 2019) prvič zgodilo, da so Volkswagnove znamke gospodarskih vozil združili pod streho ene dvorane. Že junija so pri skupini VW najavili, da se bo od zdaj celotna veja gospodarskih vozil imenovala Traton. Nekdanji direktor Daimlerjevih tovornjakov Mathias Renschler je celotno združbo znamk, kot je MAN, Scania ali VW Trucks, uredil tako, da mu je upravni odbor Volkswagna odobril novo ime. Za zdaj o odhodu na borzo in prodajo delnic pri Tratonu še ne govorijo.
Smo pa prvič (napol) uradno slišali o naslednjih načrtih skupine VW, ki jo zdaj vodi Herbert Dies. Njegovi pogledi na Volkswagen so menda povsem nasprotni tistim iz preteklosti. Njegovo glavno vodilo je, da se mora Volkswagen spremeniti. Če se je česa naučil od poleti preminulega šefa FCA Sergia Marchionneja, je gotovo to, da lahko iz podjetja narediš veliko več, če ga razstaviš na nekaj delov. Marchionnejeva zamisel pri FCA uveljavljajo. Na borzo so poslali Ferrari in z delno odprodajo delnic pridobil primeren kapital za nadaljnji razvoj precej kapitalsko podhranjenega FCA. Zdaj je italijansko-ameriškemu podjetju uspel še naslednji korak – našli so kupca za del skupine, ki izdeluje sestavne avtomobilske dele (Magneti Marelli).
Bo torej Porschejev Blume čez tri ali štiri leta združil znamke Porsche, Bentley, Bugatti in Lamborghini v enem podjetju? Ne vemo, ali to še bo Blume, a skoraj zagotovo se bo nekaj takega zgodilo.