Porsche ne odstopa od klasike - kljub drugačnim napovedim ta model ne bo zgolj električni

4. 8. 2025 | Gregor Žvab

Najprej so dejali, da bo v prihodnosti Macan zgolj električni, zdaj pa so si premislili.

Čeprav se je Porsche z električnim Macanom že podal v svet brez izpušnih plinov, to ne pomeni, da se poslavlja od motorjev z notranjim zgorevanjem. Nemški proizvajalec športnih vozil namerava do leta 2028 predstaviti novega naslednika Macana z bencinskim in hibridnim pogonom, je razkril izvršni direktor Oliver Blume med konferenčnim klicem ob predstavitvi četrtletnih rezultatov.

Porsche Macan
Porsche

Macan ostaja najpomembnejši model Porscheja na ameriškem trgu, kjer ima ključno vlogo v prodajni strategiji znamke. Čeprav je bila električna različica Macana predstavljena že leta 2024, in je Porsche sprva napovedal izključno električno prihodnost tega modela, se podjetje zdaj očitno vrača k bolj raznoliki pogonski ponudbi.

Blume je napovedal, da novi Macan z bencinskim in hibridnim pogonom na trg ne bo prišel kasneje kot leta 2028. Ni pa želel razkriti, ali bo šlo za klasični hibrid ali priključni hibrid (plug-in). 

Nova generacija Macana z motorji z notranjim zgorevanjem naj bi temeljila na platformi PPC (Premium Platform Combustion), ki jo je razvil Audi za aktualno generacijo modela Q5. To bo Porscheju omogočilo hitrejši razvoj in ohranitev športne vozne dinamike, značilne za znamko, hkrati pa se bo model po karakterju jasno razlikoval od električnega Macana.

Slovenija ima najbolj prenatrpane zapore v Evropi
Porsche Macan
Porsche

Blume je poudaril, da želijo pri Porscheju ustvariti »zelo, zelo tipičen Porsche v tem segmentu«, ki ne bo le odziv na električni val, ampak bo ponudil prilagodljivost za različne tržne zahteve. S tem tudi poskušajo nasloviti negotovost okoli povpraševanja po električnih vozilih.

Medtem je Blume potrdil, da bo električni Cayenne lansiran leta 2026. Tudi v tem primeru Porsche ne bo opustil tradicionalnih pogonskih sklopov, saj bodo ob njem še naprej ponujali bencinsko in hibridno različico Cayenna.

S to strategijo želi Porsche zagotoviti širši doseg in večjo prožnost v obdobju, ko prodaja električnih vozil še ni dosegla pričakovane ravni. »Z Macanom in Cayennom bomo imeli popolnoma prilagodljivo paleto pogonov – električni, hibridni in bencinski,« je povzel Blume.

Porsche Macan
Porsche

Finančna slika pa ni tako rožnata. Delniški donosi Porscheja so v drugem četrtletju padli na zgolj 2,6 odstotka, kar predstavlja najnižji dobiček od javne ponudbe delnic leta 2022. Operativni dobiček se je zmanjšal na 245 milijonov evrov, pri čemer dodatno breme predstavljajo tudi ameriške carine na evropska vozila.

Kljub temu Blume ostaja optimističen: »Bolj uravnotežen portfelj pogonov po letu 2028 bo izboljšal naš položaj na trgu in zagotovil dolgoročno rast.« Porsche torej ne zavrača elektrike – a še manj je pripravljen opustiti klasične motorje, dokler bo po njih povpraševanje.

To je statistika, v kateri je Slovenija praktično na dnu evropske razpredelnice, za nami so še naši južni sosedje