Porsche Panamera: več fotografij

25. 12. 2008
Deli

Nemci so devet mesecev pred začetkom prodaje sodobnega štirivratnega kupeja navrgli nekaj osnovnih podatkov in razkrili končno podobo težko pričakovane Panamere.

Oblikovno je z nizkimi in markantnimi blatniki, okroglimi prednjimi lučmi ter ploskim prednjim pokrovom tipični Porsche in verjetno prvi v vrsti stuttgartske pločevine, ki jasno ločuje ljubitelje njegovega videza od sovražnikov.

Lep ali grd? Povejte! Kakorkoli, s Panamero Porsche širi svojo ponudbo na četrtega člana.

V dolžino meri skoraj pet metrov (4.970 mm), v širino kar 1.931 milimetrov, v višino pa komaj 1.418 milimetrov, kar so mere, ki jo ob 2, 92-metrskem medosju brez dvoma ločujejo od konkurentov, kot sta Mercedes-Benz CLS in Maserati Quattroporte, ter skrbijo, da ostaja krajša od Cayenna in podobno nizka kot 911. Na cesti je Panameri težko najti par. Kljub velikim meram so pri Porscheju ohranili maso pod dvema tonama, kar jim je uspelo z lahkimi gradniki. Vrata in oba pokrova sta iz aluminija.

Pri Porscheju so za svoj novi stroj predvideli šest in osemvaljne V-motorje z razponom moči od 221 kilovatov (3.6 V6) do 368 kilovatov (močnejša različica 4.8 V8), v pripravi pa je tudi hibridna različica. Vbrizg goriva iz 100-litrske posode z gorivom je neposreden, kar povečuje moč in zmanjšuje porabo, za zdaj najmočnejši različici pa pri doseganju moči pomaga tudi prisilno polnjenje.

Šestvaljnik je nov, saj Cayennov menda ne bi šel pod Panamerin motorni pokrov. Prenos moči je na zadnji kolesi (najmočnejša Panamera ima štirikolesni pogon, ki je pri drugih na voljo za doplačilo) speljan prek šeststopenjskega ročnega ali sedemstopenjskega menjalnika z dvojno sklopko (PDK).

V notranjosti ima Panamera, ki se tudi z vsebino pod streho trudi biti tipičen Porsche, dovolj prostora za štiri potnike, ki, nenavadno za znamko Porsche, vstopajo vsak skozi svoja vrata. Prtljažnik je po zagotovilih Porscheja spodoben in s podiranjem naslonjal zadnjih sedežev tudi povečljiv.

Pri Porscheju načrtujejo proizvodnjo 20.000 Panamer letno. Izdelovali jih bodo v Leipzigu, motorje bodo vozili tovornjaki iz Zuffenhausna, lakirano surovo karoserijo pa iz Volkswagnove tovarne v Hannovru. Več o Panameri bo znanega pomladi, o njeni uspešnosti pa bodo vse povedale prodajne številke, ki so, v napovedni fazi, tako sramežljive, kot so bile pri Cayennu.

Foto: Porsche

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja