Prestižni proizvajalec spreminja strategijo in obrača hrbet elektriki

22. 9. 2025 | Gregor Žvab

Dolgoročno elektrifikacija sicer ostaja v načrtu, a prihodnji modeli bodo ponujali precej širši nabor pogonov.

Porsche je ob nedavni predstavitvi svoje prenovljene produktne strategije razkril pomemben obrat. Prihodnji veliki SUV, ki bo umeščen nad Cayenna, ne bo izključno električen, kot je bilo sprva načrtovano, temveč ga bodo ponudili tudi z motorji z notranjim zgorevanjem in priključnimi hibridi. Model, ki trenutno nastaja pod kodnim imenom K1, tako predstavlja del širše prilagoditve znamke razmeram na trgu.

Prestižni proizvajalec spreminja strategijo in obrača hrbet elektriki
Profimedia

Čeprav Porsche uradnega datuma lansiranja še ni potrdil, odločitev kaže, da se proizvajalec premika v smeri večje fleksibilnosti med klasičnimi, hibridnimi in električnimi pogoni. Podobno strategijo so že prej potrdili tudi za obstoječa modela Cayenne in Panamera, ki bosta ostala na voljo z bencinskimi in priključno-hibridnimi motorji še globoko v naslednje desetletje.

Obenem Porsche napoveduje, da se bo razvoj nove platforme za električna vozila, sprva načrtovan za začetek naslednjega desetletja, preložil in tehnološko uskladil z drugimi znamkami koncerna Volkswagen. To pomeni tudi zamik določenih prihodnjih električnih modelov, čeprav podjetje podrobnosti še ni razkrilo.

Trije nepričakovani načini, kako iz doma pregnati miši in podgane

Kljub spremembam v načrtih ostaja elektrifikacija ključna. Električni Cayenne bo premiero doživel že letos, v načrtu pa ostaja tudi povsem nov dvosedežn električni športni avtomobil. Matični Volkswagen Group je ob tem opozoril, da bo zaradi Porschejeve obsežne prenove produktne strategije finančni udarec težak približno šest milijard evrov.

Prestižni proizvajalec spreminja strategijo in obrača hrbet elektriki
Profimedia

Kot je ob tem poudaril predsednik uprave Porscheja Oliver Blume, želijo s takšno usmeritvijo zagotoviti uravnotežen portfelj: »S prepričljivo mešanico motorjev z notranjim zgorevanjem, priključnih hibridov in povsem električnih vozil želimo zadovoljiti celoten spekter zahtev kupcev.«

Poleg K1 pa se pripravlja še ena pomembna novost. Najkasneje do leta 2028 bo Porsche predstavil naslednika priljubljenega Macana, ki bo prav tako na voljo z bencinskimi in hibridnimi pogoni.

Novo v Evropi: Kia K4 - Združevanje segmentov