Ker je pot prestrma, si je Wolfgang Porsche omislil edinstveno rešitev. Prebivalci Salzburga pa so že "skočili v zrak"

18. 4. 2025 | STA
Ker je pot prestrma, si je Wolfgang Porsche omislil edinstveno rešitev. Prebivalci Salzburga pa so že "skočili v zrak" (foto: Profimedia)
Profimedia

Denar je sveta vladar, vprašanje pa je, če bo prvemu človeku nadzornega sveta koncerna Porsche tokrat dejansko pomagal.

V Salzburgu dvigajo prah načrti gradnje zasebnega predora, ki bi vodil do vile prvega moža nadzornega sveta avtomobilskega koncerna Porsche. S 500 metrov dolgim tunelom pod hribom Kapuzinerberg bi si 81-letni Wolfgang Porsche rad olajšal pot do posestva, kamor trenutno vodi ozka cesta. Ta teden so v mestu potekali protesti proti odobritvi gradnje.

Porsche je od leta 2020 lastnik vile na enem od hribov nad mestom, kjer je pred približno stoletjem živel znani avstrijski pisatelj Stefan Zweig.

Trenutno do vile na hribu vodi ozka in strma pot, ki je zlasti pozimi včasih težko prevozna. Da bi si olajšal dostop do nje, si je Porsche tako zamislil gradnjo zasebnega predora, ki bi ga dopolnjevala še podzemna garaža za okrog deset vozil.

Zemljišče, na katerem naj bi zgradili predor, je v lasti mesta, Porsche pa je za služnost, o kateri se je s tedanjim županom dogovoril aprila lani, plačal enkraten znesek v višini 40.000 evrov.

Potem ko so se začele vrstiti kritike, češ da je znesek glede na premoženje lastnika veliko prenizek, je nov župan naročil izvedensko mnenje, ki je izračunalo še celo nekoliko nižji znesek, ki naj bi bil potreben za plačilo služnosti.

Da bi lahko Porche začel začel gradnjo, je sicer potrebna še sprememba namembnosti zemljišča, o kateri bo mestni svet odločal maja.

Projekt je v mestu dvignil precej prahu in najbolj odločni nasprotniki so se ta teden zbrali na dogodku, ki je v obliki javnega protesta in organiziranih razprav potekal več dni.

Z napisi na letakih so izražali nasprotovanje gradnji tunela in se zavzemali za transparentno mestno politiko ter zaščito javnega prostora in narave za vse.

"Naše mesto ni gradbišče za super bogate. Kapuzinerberg naj ostane brez avtomobilov," so med drugim po poročanju avstrijske tiskovne agencije APA pozivali zbrani.

Med kritiki so zeleni v mestnem svetu, ki se sprašujejo, če je res v interesu mesta, da nekomu podeli trajno služnost za to, da si zgradi tunel z garažo, pri čemer tega ne more uporabljati nihče drug.

Najhitrejši avto z ročnim menjalnikom je na Nürburgringu premagal tudi svojo "avtomatsko" različico (VIDEO)

Novo na Metroplay: “Slovenci plačujemo previsok davek za svojo trdoživost.” | Aljoša Bagola