Pozitivni rezultati projekta kombiniranega prevoza v Grenoblu

1. 6. 2016
Deli

Projekt kombinirane uporabe osebnega in javnega prevoza "Cité Lib by Ha:mo", ki že poldrugo leto poteka v francoski alpski prestolnici Grenoblu, se je izkazal za precej uspešnega, saj ga uporablja že več kot 1000 uporabnikov in dosega 92-odstotno stopnjo njihovega zadovoljstva.

Projekt, v katerem sodelujejo Toyota, upravljavec "car-sharinga" Cité Lib, platforma za "car-sharing" Ha:mo, električni distributer EDF Group s podružnico Sodetrel, ki upravlja 27 polnilnih postaj za električne avtomobile in mesto Grenoble z regijo Grenoble-Alpes Métropole, je nastal kot plod zamisli, da bi se s prenatrpanostjo in onesnaženostjo mest lahko borili z uporabo različnih sredstev prevoza, tako imenovano "multimodalnostjo".

To pomeni, da je v projekt vključenih 70 Toyotinih ultralahkih električnih vozil i-ROAD in COMS, ki so locirana na 27 polnilnih postajah in namenjena ljudem, ki se v mesno območje pripeljejo z javnim prometom, ta pa jih v središče pripelje s predmestnih postajališč, kjer pustijo svoje avtomobile,s katerimi se pripeljejo od doma. Vozila lahko uporabljajo za krožno ali enosmerno vožnjo, rezervirajo pa jih lahko kar preko mobilnega telefona. Uporabnikom je na voljo tudi servis za načrtovanje multimodalnih prevozov po mestu Métromobilité.

Projekt bo sicer potekal do jeseni 2017, a že zdaj kaže oprijemljive rezultate. Sistem ima več kot tisoč uporabnikov, ki vozila pretežno uporabljajo med tednom, čas največje uporabe pa sovpada s časom dnevnih migracij: zjutraj, v času kosila in pozno popoldne. Povprečna vožnja je dolga pet kilometrov, povprečen čas najema pa 45 minut. Tri četrt uporabnikov opravi enosmerne vožnje, 20 odstotkov pa vozilo obdrži tudi med postanki. Najbolj obremenjeni polnilni postaji sta v bližini železniške postaje.

Ozonske luknje naj bi v prihodnosti povsem izginile, tudi tista nad Antarktiko

Kakšni pa so uporabniki? Tipični uporabnik je 36-letni uradnik moškega spola z univerzitetno izobrazbo, 14 odstotkov uporabnikov pa je študentov. 43 odstotkov jih uporablja javni promet, večina pa si izposoja tudi kolesa. 74 odstotkov je lastnikov vsaj enega osebnega avtomobila. Storitev si je sicer zagotovila precejšen ugled, saj je 92 odstotkov uporabnikov z njo zadovoljnih, cenijo pa predvsem praktičnost in prijaznost okolju, malo manj pa prihranek časa, zabavnost, hitrost ali prihranke pri stroških prevoza.

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del