Pozor, sosedje preizkušajo nove cestne kamere, ki vidijo skoraj vse

1. 12. 2025

Kamere z umetno inteligenco zaznavajo tako motenje voznikove pozornosti kot tudi (ne)uporabo varnostnega pasu.

V Italiji poteka pilotno preizkušanje nove generacije tehnologije za nadzor prometa z umetno inteligenco. Občini Figline e Incisa Valdarno in Prato v Toskani sta bili izbrani za testiranje sistema Autovelox SafeDrive – kamere z umetno inteligenco, zasnovane za zaznavanje dveh najnevarnejših vedenj na evropskih cestah, to sta motenje vožnje in neuporabe varnostnega pasu.

Pozor, sosedje preizkušajo nove cestne kamere, ki vidijo skoraj vse
Roadpol

SafeDrive, ki ga je razvilo podjetje Sodi Scientifica, znani italijanski proizvajalec sistemov za nadzor prometa, obljublja znatno izboljšanje policijskih zmogljivosti z avtomatskim prepoznavanjem kršitev z visokim tveganjem in opozarjanjem policistov v realnem času.

Po italijanski nacionalni statistiki je bilo 15 % vseh nesreč v letu 2022 – več kot 37.000 nesreč – posledica motenja pozornosti voznika. Hkrati ostaja zelo razširjena nepravilna uporaba varnostnih pasov. Nedavna raziskava italijanske cestne agencije ANAS je pokazala, da se 28,4 % voznikov in 31,9 % potnikov na sprednjih sedežih še vedno ne pripne z varnostnim pasom.

Na dražbo izjemen spominek z dogodka, ki je zaznamoval zgodovino britanske monarhije
Pozor, sosedje preizkušajo nove cestne kamere, ki vidijo skoraj vse
Sodi Scientifica

Naprava, nameščena na obstoječih portalih, obcestnih drogovih, nadvozih ali mostovih, uporablja kombinacijo kamer visoke ločljivosti, infrardečih LED-osvetljevalnikov za vidljivost v vseh vremenskih razmerah, podnevi in ​​ponoči, samodejnega prepoznavanja registrskih tablic in končno analize slik, ki jo poganja umetna inteligenca.

SafeDrive neprekinjeno spremlja en prometni pas, tudi pri hitrostih do 70 km/h, in takoj prepozna voznike, ki uporabljajo mobilni telefon – ne glede na to, ali kličejo, pošiljajo sporočila, se pomikajo po spletu ali tipkajo. Kamera zazna tudi neuporabo varnostnih pasov s strani voznikov in potnikov na sprednjih sedežih. Sistem je sposoben prepoznati tudi kombinirane kršitve, kot je pošiljanje sporočil med vožnjo in hkratno nepripetost varnostnega pasu.

Pozor, sosedje preizkušajo nove cestne kamere, ki vidijo skoraj vse
Sodi Scientifica

Ko enota umetne inteligence zazna kršitev, sistem samodejno pošlje opozorilo patruljnemu avtomobilu, ki je nameščen približno 200–300 metrov naprej po cesti. Policisti nato vizualno potrdijo kršitev – kar zagotavlja zasebnost in skladnost z zakonodajo  in takoj ustavijo vozilo, ki krši pravila.

Pomembno je, da SafeDrive vključuje načela zasebnosti, tako da samodejno zamegli obraze voznikov in potnikov, razen kadar je to potrebno za izvrševanje, v skladu z italijanskimi in evropskimi predpisi o varstvu podatkov. Za razliko od tradicionalnih radarjev za merjenje hitrosti se ta sistem osredotoča na vedenjske kršitve, ki jih je težko zaznati s prostim očesom, zlasti v premikajočem se prometu.