Novo v Sloveniji: prednost ali kompromis zadnjih vrat?

Štirivratni BMW Gran Coupe je rešilna bilka serije 4. Pa tudi več kot polovice njenih kupcev, ki si želijo kupejevskega vzdušja in niso pripravljeni žrtvovati uporabnosti zadnjega para vrat.

Novo v Sloveniji: prednost ali kompromis zadnjih vrat? (foto: Žiga Intihar) Žiga Intihar
11. 11. 2021

BMW je na naš trg pripeljal še zadnjo manjkajočo sestavljanko nove serije 4, štirivratni Gran Coupe. Ta je tista uporabnejša izpeljanka kupejevske štirice, ki z dodatnim parom vrat nudi lažji dostop do zadnjih sedežev in nekoliko večji prtljažnik (470 litrov). Ja, s sedaj že dodobra premletimi velikimi ledvičkami vred. Ta karoserijska izpeljanka je sicer prvič nastopila s prejšnjo in hkrati prvo generacijo serije 4, ki se je takrat osamosvojila od serije 3. Gran Coupe pa je sedaj tisti, ki pomaga na površju obdržati tudi kupe in kabrio, saj jih prodajo več kot obeh omenjenih skupaj.

Preberite tudi: BMW serija 4 M440i xDrive Coupe - Tik pod vrhom

Na vrhu ponudbe je izjemen pogon z bencinskim šestvaljnikom

Tehnika je enaka kot pri kupeju in kabriu. Pri motorni ponudbi to pomeni pet različnih pogonskih sklopov - dva prisilno polnjena bencinska štirivaljnika (420i in 430i), prisilno polnjeni dizelski štirivaljnik (420d in 420d xDrive) in različico M440i xDrive. Ta ima prisilno polnjeni bencinski šestvaljnik (prav tako blagi hibrid), ki zmore 374 konjskih moči (275 kW) in 500 Nm največjega navora. K temu serijsko spada štirikolesni pogon z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom in M sport diferencial z elektronsko zaporo.

In prav takšen Gran Coupe sem peljal po zavitih cestah hrvaške Istre. Kaj še povedati o pogonu, ki je že tako na dobrem glasu? Navdušil me je namreč v kupeju in kabriu, pa tudi v M340i. Z intenzivno mešanico izjemnega pogonskega oprijema in več kot odločnega podajanja navora in moči iz strani bencinskega šestvaljnika. Do 100 km/h navsezadnje pospeši v 4,7 sekundah. Tako ni presenečenje, da se pogon odlično poda tudi Gran Coupeju. Ta je namreč udoben in zmogljiv GT s prilagodljivim blaženjem, ki deluje izjemno natančno tam, kjer cesta ni več v najboljšem stanju. Ko ga v voznem načinu sport soočiš z zavoji, pokaže izrazito dvoličnost - z natančno vodljivostjo, lahkotno in odzivno vožnjo in stoično čvrstostjo nadzora karoserije.

Tokrat je v svoji vlogi bolj domač

Pa nova podoba? V prvi generaciji sta se ga moje oči in razum težko privajala. Tokrat pa nastopa preveč samozavestno (ledvičkam sem že oprostil), da bi ga lahko označil le kot štirivratni kompromis. Tudi v kombinaciji z notranjostjo, ki njegovemu namenu v novi generaciji toliko bolj pristoji. V novi seriji 4 se dobro počutim, vzdušje in ergonomija na voznikovem sedežu sta dovolj kupejevska, čeprav je zaradi krajših vrat lažji tudi dostop do sprednjih sedežev. Vrata - kot se za kupeja (čeprav ne tistega pravega, ampak štirivratnega) spodobi - nimajo okenskih okvirjev.

Cene pri nas se pričnejo pri 49.300 evrih za vstopni bencinski 420i. Za 430i, ki je z 255 konjskimi močmi in solidno ekonomičnostjo dober kompromis, je potrebno odšteti 54.350 evrov. Kaj pa mogočni M440i? Malo čez 70 tisočakov. Seveda je pri štirivratni štirici še vedno precej smiseln tudi dizelski 420d, ki pa po ceniku velja 51.850 evrov oz. 54.300 evrov v štirikolesno gnani xDrive različici.