Na začetku leta 2023 so bili obeti za preboj druge cevi predora Karavanke obetavni, a zaradi zahtevnih geoloških razmer se je vse skupaj za nekaj mesecev zamaknilo.
Z 2024 se je cestnina za predor Karavanke podražila za 40 centov, podražitev pa je v skladu z rastjo cen življenjskih potrebščin v predhodnem letu. A ob omembi podražitev nismo zasledili nikakršnih informacij o tem, kako napreduje gradnja vzhodne cevi Karavank,
enega najdražjih in najzahtevnejših cestnih predorov pri nas, ki ga gradi turški izvajalec Cengiz.
Pred letom dni so bile napovedi obetavne, preboj je bil predviden vse do konca minulega leta, saj je bilo spomladi 2023 izkopanih že 72 odstotkov dolžine predorske cevi na slovenski strani.
A izkazalo se je, da so se gradbinci nekoliko ušteli. Zahteven geološki sestav je zamaknil preboj, zato je namesto v jeseni 2023 zdaj preboj predviden za pomlad.
"Zaradi zahtevnejših geoloških pogojev so potekala izkopna dela na območju permokarbonskih kamnin s počasnejšo dinamiko od prvotno predvidene. Trenutno poteka izkop v boljših geoloških pogojih, in sicer v triasnih dolomitih in klastitih, ki so z vidika stabilnosti bolj ugodni za gradnjo. Do današnjega dne je bilo izkopanih 3086 m kalote oz. 90 odstotkov izkopa slovenskega dela predora, katerega skupna dolžina znaša 3.446 metrov. Če v nadaljevanju izkopnih del ne bo prihajalo do poslabšanja geoloških razmer in vdorov hibrinske vode, je predviden preboj v marcu 2024," so nam pojasnili na Družbi za avtoceste Republike Slovenije (DARS).
Kljub temu ni predvideno, da bi se odprtje predora zaradi naknadnih težav zamaknilo. Kot so nam zatrdili, pa je predvideno, "da bo promet po novozgrajeni cevi stekel v jesenskih mesecih leta 2025."
Ta novica bo marsikoga razveselila, sploh številne turiste in tovornjakarje, ki skozi vse leto, predvsem pa v poletnih mesecih obtičijo v večkilometerskih kolonah pred Karavankami.
"Slovenija je tranzitna država, zato so zastoji med turistično sezono na obeh straneh predora daljši in lahko trajajo tudi pol dneva ali skoraj ves dan," se problematike zavedajo na DARS-u, kjer največji pretok prometa pričakujejo ob koncu poletja, zlasti ob koncih tedna.
Ob zastojih se zgosti tudi promet skozi občino Jesenice, zato so na DARS-u v 2022 v sodelovanju z jeseniško občino in Policijo začeli aktivnosti, ki bi pripomogle k zmanjšanju zastojev na tamkajšnjih občinskih cestah.
Te za obvoz pogosto uporabljajo turisti, kar vodi do neizogibne gneče na lokalnih cestah: "Občina Jesenice je tako postavila nove prometne znake, ki prepovedujejo promet za motorna vozila, razen za lokalni promet.
S tem ukrepom so lokalne ceste namenjene le lokalnim prebivalcem, tranzitni promet pa je speljan po eni poti skozi Jesenice. Želja je, da bi voznike na omejitev tranzitnega prometa po lokalnih cestah opozorili tudi navigacijski sistemi, nadzor nad spoštovanjem omejitve pa izvajajo tudi občinski redarji in policisti."
Zaradi omejevanja prometa pri DARSU v sodelovanju s Policijo med zastoji pred predorom Karavanke pravočasno omejujejo tudi izvoz z avtoceste Jesenice – vzhod pri Lipcah v smeri Jesenic, razmere pri nadzoru državne meje pa se ves čas usklajujejo tudi z avstrijskimi varnostnimi organi.
V ta namen je izvoz Jesenice-vzhod dovoljeno uporabljati le za namene lokalnega prometa, na uvozu Jesenice-zahod pa v smeri proti Karavankam uvoz zaprejo, saj bi lahko vozila, glede na izkušnje preteklih let povedo v DARSU, prehitevala druga vozila, ki že dlje čakajo v večkilometrski koloni.
V tem primeru je uvoz na avtocesto proti Karavankam urejen prek nekaj več kot 10 km oddaljenega priključka Lesce (Bled).
»DARS voznike na dolžino zastoja pred predorom Karavanke opozarja že od Ljubljane ali že prej, in sicer prek spremenljive prometne signalizacije, spletne strani promet.si in aplikacije Promet+. Tako se lahko vozniki že prej odločijo za drugo oz. hitrejšo pot (npr. prek prelaza Ljubelj). V dogovoru z avstrijskim upravljavcem avtocest lahko voznike ob večjih težavah preusmerjamo že v Ljubljani (na avtocesto Maribor–Gradec) ali celo v Zagrebu. Informacije si izmenjujemo z vsemi upravljavci cest v sosednjih državah. Z dobro obveščenostjo že sedaj veliko voznikov za potovanje izbere čas, ko je gneče manj,« zaključujejo v Družbi za avtoceste Republike Slovenije.
Preberite še: Se je cenovna vojna pri elektriki (končno) pričela?
Bonus video: Renault Austral - Nič več zadržanega značaja
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?