Ulrich Walker, predstavnik Smarta, je samozavestno rekel: "Odlične ideje ni treba ponovno odkriti". Kar se tehnike tiče, je to zagotovo res.
Njegove otroške hibe (tehnične in druge) iz leta 1998 je treba pozabiti; Smart (Fortwo) je od takrat odrasel – prekucne se nič več, če sreča losa, in prodajno strategijo so popravili. Od takrat so jih prodali prek tri četrt milijona, večino v velika evropska mesta.
Ideja je torej ostala, tehnično je Smart še vedno zasnovan okrog (izboljšane) varnostne celice Tridion. Motorji so enaki, le posodobljeni, in še vedno so postavljeni v zadek. Še vedno je med njimi in zadnjima kolesoma robotizirani Getragov menjalnik, a po besedah Dieterja Zetcheja (njegovih visokih funkcij v koncernu DC menda ni treba naštevati) je menjalnik zdaj veliko prijaznejši do voznika in potnika – predvsem ko gre za (samodejno) pretikanje.
Kaj je torej drugače? No, dovolj verjetno pove že to, da je 90 odstotkov delov novih, da je medosna razdalja nekoliko daljša, da je uporaba ključa za zagon prijaznejša, da je karoserija v vse smeri malce večja (a ga še vedno lahko parkirate na polovico standardnega evropskega parkirišča), da so zdaj bencinsko gnani Smarti za 10 kilometrov na uro hitrejši (zdaj 145 kilometrov na uro), da je prtljažnik v osnovi večji za 70 litrov (zdaj meri 220 litrov! ), da je videz notranjosti prepoznaven, a drugačen.
Da njihovi notranji testi kažejo na štiri zvezdice Euro NCAP, da je (tudi zaradi za 19, 5 centimetra večje dolžine) varnost ob trku za pešce večja, da so na novo razvili stranske varnostne blazine, da mali cdi zmore več moči, a porabi manj goriva, da je platnena streha Cabria zdaj povsem samodejna (kar pomeni, da se odpira le s pritiskom na gumb in brez dodatnih ’ročnih’ ukrepov, predvsem pa jo lahko pomikate sem ter tja pri vseh hitrostih vozila), da ima Cabrio zadaj stekleno in ogrevano šipo, da imata Fortwo Pulse ter Passion panoramsko streho in še kaj.
To so torej bistvene izboljšave, a Fortwo gleda tudi naprej. Že konec prihodnjega leta bodo v kombinaciji z najmočnejšim motorjem ponudili različico ’starter generator’, ki bo v mirovanju ustavila motor in ga pognala ob pritisku na stopalko plina. Za 13 odstotkov manjša poraba goriva in zato prijaznejši do okolja! In če smemo prebrati med vrsticami: novi Fortwo je že pripravljen, da ga ponudijo tudi z motorji, ki delujejo na naravni plin ali na električni pogon.
Velike so tudi prodajne ambicije; ne sicer konkretno, v številkah, ampak na predstavitvi je bil tudi Roger Penske, ki ga bo popeljal v ZDA – leta 2008! Če vas to ne zanima – morda se ogrejete za različico Brabus, ki bo na voljo jeseni 2007. A da ne pozabimo: prodaja novega Smarta se bo v Evropi pričela aprila 2007.
Še vedno bo na voljo v treh paketih opreme (Pure, Pulse in Passion), vsi pa bodo imeli dve varnostni blazini, v sedeža vgrajena varnostna pasova (z zategovalniki in omejevalniki zatezne sile), projekcijske žaromete (H7), daljinsko osrednjo ključavnico, prekucljivi sedežni naslonjali in prikazovalnik zunanje temperature.
Med pomembnejšo dodatno opremo (nekaj tega pa pride že v bogatejših paketih opreme) spadajo stranski varnostni blazini, klimatska naprava, električni volanski servo, ogrevana sedeža, usnjena sedeža, pritrdišče Isofix za otroški sedež, avdiosistem za šest zgoščenk z nizkotonskim zvočniki in vmesnikom mp3, navigacijska naprava, tipalo za dež in električno nastavljivi ter ogrevani zunanji ogledali.
Tisto, česar oko ne vidi, je prihranek pri stroških izdelave; na koncu se vse skupaj sešteje tudi v za uro krajši čas sestavljanja (zdaj 3, 5 ure) in v to, da bo osnovna cena tega Smarta ostala na ravni še vedno aktualnega modela. Zato morda popolnoma zares drži, kar pravi uradni novinarski material: novi Fortwo zna vse, kar zna zdajšnji model, le bolje. Potem je res tudi, da je bister za dva, ne?
Vinko Kernc
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?