Alpine je eno velikih imen iz francoske zgodovine ljubiteljev avtomobilov. Že od ustanovitve je bila povezana z Renaultom, z uspehi in tudi padcem, ko v 'Regie' zanjo več niso imeli rešitve in so jo opustili.
Zdaj se vrača. Alpine Vision je študija, ki stoji na letošnji ženevski razstavi. V Monte Carlu so novost, ki je za začetek zamišljena kot model, a hkrati tudi kot začetek znamke, prvič predstavili novinarski javnosti. A ne le nam, tja so povabili tudi 85 lastnikov najbolj čislanega modela iz ne tako kratke zgodovine Alpine, A110 Berlinette.
Po njem se namreč zgleduje tudi oblika novega Alpine Vision, katerega glavni oblikovalec je bil Antony Villain. Kot pravi, so imeli pri oblikovanju nalogo narediti sodoben športni avtomobil in ga oblikovno povezati z izročilom športnih uspehov znamke iz preteklosti. Pomemben dodatek naj bi bila izražena francoska eleganca oblike. Oblikovalsko moštvo je pri Alpine Vision zagotovo prispevalo uspešno delo, saj novost izraža oblikovno eleganco, kar lahko zapišemo tudi za zelo bežen vtis o tem, kaj ponuja notranjost. To smo si namreč lahko ogledali le skozi stekla edinega zaprtega primerka. Tudi sicer razen oblike za zdaj vodilni še ne predstavljajo podrobnosti o modelu, ki ga Alpine Vision najavlja. Ta bo predstavljen »pozneje letošnje leto«, kot pravijo. Jasno, to se bo zgodilo na jesenski pariški avtomobilski razstavi. Serijska izdelava v tovarni v Dieppu, kjer je sicer Alpine nastajala v prvotnem obdobju, bo stekla še konec letošnjega leta, prodaja pa sredi 2017. Skupina Renault je tudi ustanovila poseben oddelek Alpine. Njen direktor je postal Micheal van der Sande, doslej podpredsednik globalnega marketinga v Skupini Renault. Njegov pomočnik je Bernard Ollivier, ki je v zadnjih treh letih tudi že vodil projekt razvoja modela Alpine. Nizozemec van der Sande ima izkušnje iz delovanja pri več premijskih znamkah, saj je bil med drugim pri Rolls-Royceu, Bentleyju, Tesli in Aston Martinu. Ollivier pa je pri Renaultu že od leta 1977 in je med drugim vodil tudi Renault Sport.
V novem Alpine bo motor postavljen sredinsko v zadku. Uporabili bodo štirivaljnik z dodatno pomočjo turbopuhala ali puhal. Pomembna bo predvsem lahka gradnja avtomobila. Ker uradnih tehničnih podatkov ali podrobnosti o novem Alpine ni, naj torej zapišemo tisto, kar pravijo govorice: v serijski različici bo novi Alpine imel 1,8-litrski motor, ki so ga pri Renault Sport razvili iz tistega, ki deluje v Cliu Sport. Imel naj bi dve različici, z 270 in300 'konji'. Moč bo na zadnji kolesi prenašal sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik (iz novega Mégana GT). Masa avta naj bi bila manj kot 1.000 kilogramov.
Zgodovina Alpine
Alpine je leta 1955 v Dieppu ustanovil Jean Rédélé. Pred tem je tekmoval v reliju z majhnim Renaultom 4CV, nato je svoj avtomobil predelal in ga imenoval Alpine A106. Že od začetka je bilo njegovo vodilo, da je ob uporabi osnovnih sestavnih delov velikoserijskih avtov (podvozje, motor) z lahko karoserijo mogoče doseči uspeh.
Alpine je deloval med leti 1955 in 1995. V letih med 1955 in 1959 je izdelal 251 A106, nato je v petih letih izdelal nekaj več kot 300 primerkov modelov A108 in GT4. Med letoma 1961 in 1977 je izdelal več kot 7.500 primerkov modela A110. Od 1971 do 1976 je našlo kupce 2.340 primerkov modela A310 s štirivaljnim motorjem, naslednjih osem let (do 1984) so uspešno prodali 9.276 primerkov A310 V6. Modela GTA in GTA Turbo med letoma 1984 in 1990 nista bila več tako uspešna (le nekaj več kot 6.000 prodanih), potem ko pa so v letih med 1990 in 1995 prodali le 818 primerkov Alpine A610, pa je Renault nehal izdelovati Alpine. Največja francoska avtomobilska znamka je namreč leta 1973 Alpine od Rédéléja odkupila. Pri Alpine so skupaj izdelali 26.666 običajnih avtomobilov, pod licenco so v Mehiki, Braziliji, Španiji in Bolgariji naredili še dodatnih 3.454 primerkov. Alpine je izdeloval tudi avtomobile za dirke. Izdelali so 70 enosedežnih dirkalnikov in 37 športnih prototipov (za Le Mans).
Pogovor z Bernardom Ollivierjem, pomočnikom direktorja Alpine
AM: Kaj za vas pomeni Alpine?
Ollivier: Skušali smo narediti avtomobil, ki bo v vsem spoštoval in izražal svojega predhodnika A110. Francoska eleganca je eno pomembnih vodil, ki smo jih upoštevali. Druga vodila so bila še enostavnost, naravnost, zmogljivost. Gre za avtomobil z odličnimi pospeški, manj kot štiri in pol sekunde na sto kilometrov zagotovo ni slabo! Te zmogljivosti smo dosegli predvsem z odličnim razmerjem med močjo in maso. Seveda to pomeni, da ne potrebujemo velikega motorja, saj se Alpine izkazuje z lahko gradnjo. A o podrobnostih bomo govorili šele ob predstavitvi serijskega avtomobila. Naš način konstruiranja je bil neobičajen. Predvsem smo poskušali doseči primerno lahko gradnjo, manj poudarka je bilo na motorni strani, saj je bila osnovna zasnova motorja znana. Gre za štirivaljnik, seveda lahek. Naj omenim še eno pomembno lastnost – avtomobil bo mogoče uporabljati vsakodnevno, uporaba bo enostavna. O tehničnih podrobnostih vam bom kaj več lahko povedal ob naslednji predstavitvi.
AM: Lahko naštejete tekmece vašemu Alpine?
Ollivier: Tekmeci na trgu bodo seveda športni avtomobili, kot so Porsche Cayman ali Boxster, Audi TTS, nekateri BMW-ji pa še bi koga našli. Tudi cenovno bomo v teh okvirih. Naš dodatek v ponudbi bo seveda izročilo znamke Alpine. Mislimo, da ima naš Alpine v genih nekaj več, česar tekmeci nimajo – to je francoska eleganca.
AM: Zakaj avto predstavljate v Monte Carlu?
Ollivier: Na tem mestu je Alpine postala slavna, prav na reliju Monte Carlo je prvi Alpine dosegel največje uspehe. Tudi Col de Turini je med njimi, pravzaprav se je tu koval ugled znamke! To je najpomembnejše mesto za Alpine. Pred 14 dnevi je bila tu tudi letošnja izdaja Historique Rallye Monte Carlo, kaj mislite, kdo je zmagal? Alpine! Avtomobilski šport je, jasno, sestavni del znamke. Seveda pa sedanji predpisi ne omogočajo, da bi z našo Alpine nastopali na relijih. Tam je mesto zdaj za velikoserijske modele manjših mer s štirikolesnim pogonom. Zato smo se usmerili drugam. Že lani smo enega prvih prototipov pokazali v Le Mansu. Alpine ima gene v avtomobilskem športu. Kje so prave športne znamke? Porsche, Ferrari, na primer, boste našli na dirkah v Le Mansu. Letos bomo tam nastopili z dvema avtomobiloma, imeli bomo francosko in kitajsko posadko v sodelovanju z Jackiejem Chanom.
AM: Kateri motor pa boste uporabili, bo kot osnova služil kakšen Renaultov ali Nissanov?
Ollivier: Ne morem vam še izdati, kateri motor bomo uporabili, a smo tudi motor seveda razvili in pripravili po lastnih zahtevah, gre za poseben motor. Pri tem so nam pomagali najboljši motorni inženirji, kar jih imamom in ki delujejo pri konstruiranju motorjev za formulo 1.
AM: Kje boste izdelovali avtomobile in kolikšna bo zmogljivost tovarne?
Ollivier: Naša tovarna bo v Dieppu, tam kjer je bil vedno nastanjena Alpine. Glede zmogljivosti se ni bati, bo dovolj velika, da bomo zadovoljili povpraševanje!
Carlos Ghosn, predsednik in izvršni direktor Skupine Renault, o novi Alpine
»Avtomobilski šport in športni avtomobili so globoko v genih Skupine Renault. Nekaj dni prej ta mesec smo najavili naše vračanje v Formulo 1 z lastnim moštvom, danes pa smo tukaj zato, da predstavimo Alpine. To je razburljivo novo poglavje v naši strategiji združevanja talentov in tehnologije med cesto in dirkalnimi stezami. Obetamo si, da bomo dosegli kupce iz razreda premijskih športnih avtomobilov. Alpine Vision je novost, ki predstavlja povezavo med tistim, kar je Alpine nekoč bila, in tem, kar si predstavljamo, da moramo z njo doseči. Kaj bo Alpine prinesla kot znamka, bomo predstavili prihodnje leto, ko bo pred vami serijski model.«
besedilo Tomaž Porekar foto tovarna in Tomaž Porekar
Novo na Metroplay: Dedek Mraz opozarja: "Starši, ne delite otrok na pridne in poredne!"