Predstavljamo: Audi A5 Coupé: Športno eleganten

Čudeža niti nismo pričakovali – pri Audiju se niso odločili za kakšno opaznejšo (predvsem oblikovno) prenovo, a so A5 vendarle temeljiteje prenovili kot manjši A4. Ki pa navsezadnje predstavlja temelje večjega kupeja.

Morda bi se lahko izgovarjali na dejstvo, da se zmagovalnega konja ne menja, a je letnica rojstva prvega Audija A5 vendarle že precej 'siva' – 2007. Tako je avto dočakal skoraj deset let, kar je v današnjih časih bolj izjema kot pravilo. Jasno, v tem času so ga doleteli manjši kozmetični popravki, osnovna oblika pa se ni kaj veliko spreminjala. In še zdaj, po predstavitvi novega kupeja, smo lahko v skoraj tisočglavi množici, ki je prisostvovala slavnostni svetovni premieri, slišali komentarje, da jim je predhodnik bolj všeč.

Toda novinec jasno ne prinaša le nove oblike. Gre za ves paket, pri katerem oblika sicer igra pomembno vlogo, ko je treba pritiskati na kupčevo čustveno plat, vendar štejejo tudi drugi podatki, kot so zmogljivosti, poraba in škodljive emisije ter ne nazadnje to, koliko varnostno-asistenčnih sistemov avto ima.

Oblika in karoserija

Če smo odkriti in pošteni, pa so obliko petice spremenili bistveno bolj kot pri manjši štirici. Delno verjetno tudi zaradi vseh kritik, ki jih morajo pri Audiju poslušati na račun A4. Češ da je skoraj enak predhodniku, da ni nič novega in podobno. In to boli, sploh zato, ker je avto po drugi, notranji strani res povsem nov. In enake zgodbe si Audi ni želel ponoviti pri A5, ki je pravzaprav kupejevska izpeljanka modela A4.

Uganka, ki je večini ne uspe rešiti: le redki najdejo napako

Tako že sprednji del izraža drugačnost, predvsem z lepšo in širšo masko ter malenkostno ostrejšimi potezami. Dvorezen meč je pokrov motorja – nekaterim bo všeč, drugi bodo v njem videli kakšen konkurenčen avtomobil. Za vse pa velja, da se bodo morali nanj brezpogojno privaditi.

Zanimivo je stičišče pokrova motorja in sprednjega blatnika. Pokrov prekriva blatnik, hkrati je začetek zelo poudarjene bočne linije. Zanimiv detajl, v primerjavi s predhodnikom vsekakor novost. A tudi zaradi te poudarjene bočne linije, ki je bolj kot ne skoraj povsem vodoravna, je novi A5 zgubil višino v predelu zadka, zaradi česar morda deluje manj športen in precej bolj eleganten. Zato k njemu zagotovo ne bodo najprej pogledovali tisti kupci, ki jih zanima športen avtomobil, hitreje se bodo v njem videli tisti, ki jih zanima eleganca, a dopuščajo, da je ta športna.

V podobnem stilu vseeno navduši zadek – drugačen, z bolj ozkimi in elegantnimi lučmi, ki avto optično povečajo, ne izziva bojev v pospeševanju ob postanku pred semaforjem, temveč bolj privablja zavistne poglede.

V primerjavi s predhodnikom je novi Audi A5 Coupé lažji 60 kilogramov, hkrati je s svojim količnikom zračnega upora (0,25) na vrhu med razrednimi tekmeci. V prtljažniku je 10 litrov več uporabne prostornine, in kdor bo želel prepeljati kakšen večji tovor, bo lahko naslonjala zadnje klopi zložil v razmerju 40 : 20 : 40.

Notranjost

Notranjost izdaja predvsem, iz katerega avta se je razvil Audi A5 Coupé. Če ste že sedeli v A4, ste že videli tudi notranjost Audija A5 Coupé. Seveda to velja zgolj za armaturno ploščo in še nekatere detajle, nekaj razlik pa je vendarle opaznih: vrata so bistveno daljša, saj so samo ena; že v osnovi A5 Coupé razvaja z boljšimi, predvsem bolj športnimi sedeži, pa tudi počutje v notranjosti je bolj prefinjeno. Žal je drugačna zgodba s sprednjimi sedeži – A5 Coupé je bolj ali manj namenjen dvema, zato je zadaj precej manj prostora kot v osnovnem A4. A kdor želi prostorno zadnjo klop, pač ne sme pogledovati k športnemu kupeju.

Tudi Audi A5 Coupé je zdaj seveda na voljo s povsem digitalno armaturno ploščo (virtual cockpit), mogoče pa si je izbrati (vsaj v Nemčiji) Audijev priključni modul, ki že vključuje SIM-kartico in omogoča triletno brezplačno uporabo internetnih storitev in Audijevih prednaloženih aplikacij po vsej Evropi. Hkrati je seveda mogoče uporabljati privatno SIM-kartico ter posledično omogočiti internetno povezavo in dostopno točko WiFi. Pametni telefon bo mogoče povezati prek modrozobe povezave, ne bodo pa izostali niti Apple Car Play in Android Auto. Po vzoru novih Audijevih modelov je A5 Coupé opremljen tudi z večino varnostno-asistenčnih sistemov, ki jih Audi ponuja, za glasbene navdušence pa bo poskrbel zvočni sistem Bang & Olufsen 3D.

Motorji

Audi A5 Coupé bo najprej (podatki veljajo za nemški trg) na voljo z dvema bencinskima in tremi dizelskimi motorji. O njih bomo podrobneje pisali že v naslednji številki Avto magazina, saj se bomo med tem z novim Audijem A5 Coupé tudi že zapeljali. A vseeno – pri Audiju obljubljajo, da so motorji močnejši (za približno 17 odstotkov) in občutno varčnejši (za kar 22 odstotkov). Poseben poudarek so namenili najmočnejšemu bencinskemu motorju, ki se bo vrtel v športni različici S5 – trilitrski šestvaljnik ob pomoči turbopuhala ponuja 354 'konj', kar je 21 več, kot jih premore predhodnik.

Pogon

Novi Audi A5 Coupé bo v kombinaciji s štirivaljnimi motorji na voljo s sprednjim ali štirikolesnim pogonom in ročnim šeststopenjskim ali samodejnim sedemstopenjskim menjalnikom. Tako dizelski kot bencinski šestvaljnik pa bosta že serijsko na voljo z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom, pri čemer bo mogoče izbrati tudi bolj športen zadnji diferencial.

Prodaja

Novi A5 Coupé bo v večini evropskih držav na voljo jeseni. Pri Audiju obljubljajo, da bo v primerjavi s predhodnikom precej bolje serijsko opremljen. Tako bo že v osnovi opremljen s ksenonskimi žarometi z LED-dnevnimi lučmi, sedempalčnim barvnim zaslonom MMI, LED-notranjo osvetlitvijo, sistemom Bluetooth, trikrakim volanskim obročem (vključno s prestavnimi ušesi v primeru samodejnega menjalnika) in sistemom za mestno zaviranje v sili, izbirati pa bo mogoče vozne programe (Audi drive select dynamic handling sistem). Ob že znanih paketih opreme bo mogoče dodatno izbrati tudi športno ali elegantno različico opreme.

Besedilo: Sebastjan Plevnjak Foto: tovarna