Predstavljamo: Citroën C3 in DS3

Popolnoma novih stvari v avtomobilizmu ni več. Že nekaj časa. Pri Citroënu to vedo. So pa našli in izbrali zanimivo smer – kombinacijo (lastne) zgodovine, dobrih idej in rešitev.

24. 9. 2009

Na salonu v Frankfurtu je Citroën predstavil dva modela, ki spadata v tržno zelo uspešen razred majhnih avtomobilov, tja, kjer pri nas vlada Clio.

Doslej so ponujali petvratnega C3 in nekoliko manjšega (ter tudi oblikovno povsem drugačnega) trivratnega C2. Naslednik sicer ohranja ime C3 pa tudi silhueta avtomobila je zelo podobna, čeprav verjetno ni sestavnega dela (zunanjosti), ki bi bil enak staremu in novemu C3.

Pristop je razumljiv: prvi C3 je bil ob predstavitvi oblikovno napreden in drugačen, v svoji življenjski dobi pa si je pridobil dovolj simpatij, da so se pri Citroënu odločili oblikovno izhajati iz tega modela.

Takoj je jasno, da gre za novega C3; z izjemo risbe, kjer je predstavljen bočno, je povsem nov, svež, zanimiv, tudi prikupen. Toda v Parizu stavijo (tudi ali predvsem) na druge adute.

Prvič: C3 ni zrasel čez štiri metre kot večina tekmecev. A hkrati obljubljajo, da so našli dovolj notranjih rezerv, da jim je uspelo prostor v primerjavi s prejšnjo generacijo nekoliko povečati in izboljšati. Tudi na račun tanjših sprednjih sedežev in višje postavljene armaturne plošče.

Drugič: C3 je seveda varnejši od predhodnika, tudi udobnejši, tišji in z manj tresljaji, a jim je pri snovanju avtomobila uspelo najti dovolj notranjih rezerv, da se njegova masa ni povečala. Tudi na račun nove zadnje preme (prihranek 13 kilogramov) ter drugačnih konstrukcijskih prijemov za povečanje trdnosti in togosti karoserije.

Tretjič: notranjost poskuša postaviti nova merila kakovosti izdelave in materialov, pri ustvarjanju ugodja pa naj bi notranjosti pomagal tudi njen novi videz.

Za novega C3 pravijo, da se bo primerjal z veliko bolj prestižnimi (beri: dražjimi) avtomobili. A obenem obljubljajo, da bo po ceniku (v Franciji, a načelno naj bi to veljalo tudi za naš trg) od predhodnika dražji le za 100 evrov. Četrtič: nova sprednja šipa. Pravijo ji Zenith, njena posebnost pa je, da se zgoraj ne konča tam, kjer smo vajeni, ampak visoko nad glavama prednjih potnikov; dolga je kar 1, 35 metra.

Pravzaprav njen zaključek ni raven, ampak zaobljen, nosilni del strehe pa je zato prav tako pomaknjen bolj nazaj in konstrukcijsko seveda drugače izveden. Prednost za potnike pa ni le v videzu in v posebnosti te šipe, ampak predvsem v večji osvetljenosti kokpita.

Da svetloba kljub temu ne bi bila moteča, je šipa od mesta, kjer bi se sicer končala, pa do konca (zadnjega četrt metra) opazno bolj zatemnjena, voznik in potnik pa si lahko ta predel dodatno zatemnita s trdima senčnikoma.

In končno: 'malenkosti'. Ali bolje rečeno: tisto, česar smo pri novih modelih že vajeni. Motorni prostor, denimo, ima več kot trikrat več absorpcijskega materiala kot v starem C3 in zatesnitev vrat je krepko izboljšana. Avdiosistem ima dodana sredinski zvočnik sredi armaturne plošče in aktivni nizkotonski zvočnik v prtljažniku.

Navigacijski sistem MyWay z obljubljeno privlačno ceno bo vseboval karto Evrope, mp3 avdionapravo in Bluetooth. Izbira motorjev bo od začetka bogata: trije turbodizli in štirje bencinski stroji z močmi do 120 'konj'.

Najmanjši izpust ogljikovega dioksida znaša 99 gramov na kilometer, že leto po začetku prodaje (2011) pa napovedujejo nove, čistejše motorje skupaj z drugo generacijo sistema stop & start. Takrat bosta dizla dosegla 95 in 90 gramov, novi bencinski trivaljnik pa po napovedih tudi pod 100 gramov na kilometer.

Tehnično podoben, marketinško pa precej drugačen pristop do kupca pa bo imel novi DS3. Ta, skupaj s Citroënovimi možmi, ne more skriti, da ga privlačijo kupci Minijev. DS3 ima tri vrata, a je mersko in oblikovno bliže C3 (kot je C2 staremu C3), na vsak način pa je od njega precej bolj radikalen.

Velik del tehnike, opisane zgoraj (za C3), velja tudi za DS3, kljub temu pa DS3 najprej osvaja z videzom, z nastopom. Ni težko opaziti 'plavajoče' strehe, ki daje tak videz zaradi kontrastne barve ter zaradi močne zastekljenosti okrog in okrog. Tudi plavut morskega psa, ki se pojavi pri stebričku B, je jasno opazna.

V celoti deluje DS3 mišičast, a tudi nežen. Zanj so znotraj izbrali še boljše materiale, tako zunanjost kot notranjost pa si bo kupec lahko izbral v različnih kombinacijah: za streho štiri kontrastne barve (črna, bela, modra in rdeča), ohišja zunanjih ogledalc v barvi karoserije ali v kromu, platišča v številnih barvah, del armaturne plošče v osmih vzorcih in ročico menjalnika v sedmih.

Poleg tega bo na voljo tudi več dodatnih 'tem' za prilagoditev avtomobila kupčevim željam; sprva štiri, malo kasneje že sedem. Če doslej še niste opazili: ponudba je sila podobna tisti, ki jo poznamo iz Minijev in Fiatov 500. Nič hudega; DS3 se vseeno zdi originalen.

V DS3 bo nekaj manj motorjev (tabela), ima pa več serijske opreme: med drugim ESP, šest varnostnih blazin, tempomat in navigacijo MyWay. Kljub trivratni karoseriji športnega videza obljubljajo pet pravih sedežev, spodobno velik in povečljiv prtljažnik pa tudi bolj športen položaj za volanom in enako kakovostno zasnovo, izdelavo ter (notranje) materiale.

To, kar vidite na fotografijah in kar lahko otipate v Frankfurtu, je prva predhodnica. Citroën bo v naslednjih treh letih predstavil šest novih modelov, med drugim tudi DS4 in DS5. Kakšna bo njuna filozofija in njuna velikost, si lahko po opisanem že precej dobro predstavljamo.

Za zdaj pa velja: kombinacija idej in izvedbe se zdi v tem trenutku zelo posrečena. Počakajmo do marca, ko bo C3 tudi pri nas naprodaj, ali do aprila, ko pride DS3.

Citroën C3

motorji: HDi 70, HDi 90, HDi 110, 1.1, 1.4, VTi 95 in VTi 120

dolžina × širina × višina (mm): 3.940 × 1.730 × 1.520

prostornina prtljažnika (l): 300

količnik zračnega upora: 0, 30

Citroën DS3

motorji: HDi 90, HDi 110, VTi 95, VTi 120, THP 150

dolžina × širina × višina (mm): 3.950 × 1.710 × 1.460

prostornina prtljažnika (l): 285

količnik zračnega upora: 0, 31

Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc