Predstavljamo: Koenigsegg Agera (R)

1. 4. 2011
Deli

Pri Koenigseggu pravijo, da ime njihovega novega aduta izhaja iz starodavne grške besede Ageratos in pomeni brezčasnost. Še bolj se opirajo na domače (švedsko) izrazoslovje, kjer Agera pomeni ukrepati. Oba izraza sta upravičeno v slovarju tega superšportnika.

Sanje
Koenigsegg ni novo ime na zemljevidu redkih, dragocenih in skoraj dirkaško zmogljivih avtomobilov, saj poznavalce navdušuje že 17. leto. Še precej dlje pa trajajo sanje enega človeka: Christian von Koenigsseg se je že pri rosnih petih letih, ob gledanju norveškega filma, kjer serviser koles izdela svoj dirkalnik, trdno odločil, da bo nekega dne svojega superšportnika izdelal tudi sam. Čeprav bi zaradi jeklenega kapitalskega ozadja svoje življenje lahko preživel lagodno, ob morju in pod kakšno palmo, obkrožen s kopico lepotic in 'služabnikov', se je raje odločil uresničiti sanje. To mu je uspelo pri 24 letih, ko je javnosti predstavil model CC, katerega koncept, duh in filozofijo odtlej uspešno prenaša 'iz roda v rod' (na čelu s kupom inovacij), pri čemer Agera ni nobena izjema.

Manj je več
Ko Christian pravi, da glavno konkurenco vidi v Bugattiju in Paganiju, vemo, v katerem grmu tiči zajec. Dragi in lahki materiali (obilje ogljikovih vlaken, kevlarja), ljubezen do detajlov, stroji z izjemno zmogljivostjo in do potankosti upoštevan ukaz Manj mora biti več! Oblika je v službi funkcije (celo platišča so zasnovana s ciljem večjega pritiska k tlom), brez odvečnih dodatkov, vse s ciljem vsakemu 'konju' omogočiti prenašanje čim manjšega bremena – in, verjemite, hlev je tu nedvomno lahko hvaležen. Agera tehta le 1.330 kilogramov (suha teža, od tega šasija 70 kilogramov), kar ob (vsaj) 900 'konjih' pomeni vrhunsko razmerje teža/moč.

Srce
Poglavje zase je pogonsko srce. Petlitrski osemvaljnik je v nasprotju z večino konkurentov delo lastnega razvojnega oddelka (s čimer se von Koenigsegg vselej rad pohvali), kar je še toliko bolj občudovanja vredno, če vemo, da se po tehnoloških sobanah tega švedskega maloserijskega proizvajalca potika le 45 z znanjem, kreativnostjo in idejami prežetih inženirskih glav. Tehta 197 kilogramov, vsak kilometer v zrak spusti 310 gramov ogljikovega dioksida in ponuja normno porabo 14,7 litra na sto prevoženih kilometrov.

Turbopuhali z 1,4 bara nadtlaka motorju pomagata do dobrih 900 'konjev' (Agera) in približno 1.100 'konjev' (Agera R), kar je dovolj za manj kot trisekundni pospešek z mesta do stotice in le 7,5-sekundni orkan do 200 km/h (Agera R). Pri doseganju hitrih časov je vsekakor v pomoč sedemstopenjski menjalnik z dvema sklopkama (ki je sicer nekoliko hitrejši od sekvenčnega pri novem Paganiju, a z 81 kilogrami zato tudi težji). Tudi aerodinamika je odlična – ko je zadnje krilo nastavljeno v korist največji hitrosti, koeficient zračnega upora znaša ugodnih 0,33. Teorija najzmogljivejši Ageri (večji turbopuhali z večjim tlakom) takrat pripisuje potencial za 440 km/h največje hitrosti, praksa z elektronsko omejitvijo hitrosti pa kazalnik na merilniku hitrosti ustavi pri številki 375.

V ustreznih razmerah (stanje avtomobila, gum, steze, vremena ...) vam pri Koenigseggu za kratek čas 'odklenejo ključavnico' in vas spustijo k magični štiristotici. Odločite se lahko tudi za različico s pogonom na E85 bioetanol.

Uporabnost
Navor. Največja vrednost se giblje med 1.100 in 1.200 njutonmetri. Še bolj kot gole številke navdušuje njegova krivulja, ki je v širokem območju visoka in ravna, kar pomeni elastično vožnjo brez turbolukenj in podobnih zamikov v sproščanju moči. Pri Koenigseggu so ponosni na zvezno odmerjanje moči, saj je tako avto – kljub skoraj dirkaškim zmogljivostim – v cestnem prometu lahko povsem pohleven. Odveč je govoriti, da nastavljivo podvozje in zavore s koluti premera skoraj 400 milimetrov poskrbijo za ustrezen prenos moči na cesto in brutalno zaviranje.

Za zdaj je znan podatek zavorne poti s 100 km/h do mirovanja: 30,5 metra. Za uporabnost je pomembna tudi velikost prtljažnika, ki znaša za ta razred solidnih 120 litrov. Dovolj za golfsko opremo, kreditno kartico in še kakšno vrečko. Malo zares in precej za hec (ter promocijo) so Švedi Ageri nadeli tudi strešni prtljažnik Thule, s katerim se nato pozimi odpravite v kakšno mondeno smučarsko središče. Poleti pa lahko snamete streho (targa) in uživate pod milim nebom.

Cena
Cena gre z roko v roki z redkostjo (leta 2008 so pri Koenigseggu izdelali 18 avtomobilov), ekskluzivnostjo in zmogljivostmi. Z manj kot milijon evri v žepu (kovčku) boste pri Koenigseggu težko dobili kaj Ageri podobnega, za dodatek R pa bo treba seči po dodatnih 150 evrskih tisočakih. Ali se bo cenovni trend rabljenih Ager gibal podobno kot pri Paganijevi Zondi, bomo še videli, vsekakor pa bo v prihodnosti tudi švedski superavtomobil deležen pozitivnih učinkov, ki jih prinaša brezčasnost.

 

besedilo: Matej Grošelj foto: tovarna, James Lipman

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"