Novi Audi A6 ni več presenečenje. Napovedal ga je že njegov športno-elegantni brat, A7.
Ampak zakaj potem sploh dva modela, saj bi bil lahko A7 tudi tretja karoserijska različica A6? Trženje je vse, prisegajo pri Audiju (seveda tudi pri tekmecih). To je tudi razlog, da bomo v kratkem lahko izbirali med limuzino (in kasneje kombijem, Avantom) z oznako A6 ter petvratno karoserijo s hitrim, kupejevskim zadkom, ki je pač A7.
Medtem ko A7 že lahko naročite in dobite, pa bo A6 svojo sejemsko premiero doživel v začetku januarja na detroitskem salonu. Zakaj, ni težko odgovoriti. Izbiramo lahko med dvema enako utemeljenima odgovoroma; prvič, Audijevo konstruiranje je naneslo, da bo avto naprodaj prav v začetku prihodnjega leta, drugič, ameriški trg postaja za znamko tako pomemben, da so hoteli najprej nagovoriti prav te kupce.
Jasno je, da ima tudi A6 družinsko usklajeno zunanjost. Koliko sta si A7 in A6 sploh podobna in po čem ju bomo (seveda le s sprednje strani) ločili, je težko reči. Avtomobila bo pač treba postaviti skupaj in bomo videli. Pri obeh je, jasno, osrednji oblikovalski poudarek trapezoidno oblikovana in v krom uokvirjena maska. Na strani se nadaljuje v žarometa, ki sta lahko opremljena le z dnevnimi lučmi LED (in mu dajeta poudarek kot pri človeških obrveh), lahko sta celo povsem iz svetlobnih diod. Zadek nove limuzine A6 so oblikovali malce drugače kot pri predhodniku, predvsem je opazna nekakšna stopnička pod zgornjim delom prtljažnika, ki je osrednji del spremenjenega videza zadaj.
Novi A6 je nekaj več kot centimeter krajši od predhodnika, skoraj enako visok in za slaba dva centimetra širši. Medosna razdalja se je povečala za dobrih šest centimetrov, prtljažnik zdaj sprejme 15 litrov manj prtljage, nižji pa je prag prtljažnika, in sicer za štiri centimetre.
V notranjosti je seveda kar precej podobnosti s tisto v že znanem A7. Tudi osnovni oblikovalski element wrap-around, ki teče okoli zaključka armaturne plošče, je skupen obema. Prostornost notranjosti je seveda ena od pomembnih postavk, saj se A6 navsezadnje uvršča v tako imenovani poslovni razred avtomobilov, ki jih bodo kupovali tako kupci, ki sami vozijo svoj službeni avtomobil, kot taki, ki si lahko privoščijo lastnega voznika.
Ne glede na to je delovno okolje za voznika skoraj idealno, s številnimi pomagali (klimatska naprava in sistem MMI sta serijska), na pravem dosegu prstov postavljenimi gumbi za upravljanje ter možnostjo izbire navigacijske naprave s podporo Google Zemlja (in dodatnim upravljavskim zaslonom na dotik) ali kakovostne avtomobilske hi-fi naprave (naprednega zvočnega sistema podjetja Bang & Olufsen), na primer.
Audijevi konstruktorji so se pri zasnovi novosti potrudili in zgradbo karoserije, ki mora biti seveda lažja od predhodnice, izdelali iz kombinacije zelo trdnih jeklenih delov in številnih delov iz aluminija. Pri tem jim je uspelo doslej še nedoseženo učinkovito in natančno stiskalniško oblikovanje blatnikov in vrat iz aluminija. Z lahko gradnjo so tako karoserijsko težo zmanjšali za približno 30 kilogramov oziroma kar 20 odstotkov. Teža celotnega avtomobila je tudi zaradi tega manjša kot pri predhodniku, največji prihranek so dosegli pri različici 3.0 TDI Quattro, kjer znaša kar 80 kilogramov.
Nekaj je k temu pripomogla tudi uporaba novega servovolana, ki za podporo uporablja elektromotor.
Za zdaj je edini štirivaljnik v A6 dvolitrski turbodizel, s katerim so, kljub povečanju moči na 130 kW, tudi občutno zmanjšali porabo in izpust CO2 (s 139 na 129 g na km). Še prihodnje leto bodo pri Audiju predstavili hibridno različico s štirivaljnikom TFSI (kakršno že ponujajo pri Q5). V začetku prodaje bodo na voljo šestvaljniki, 2,8- in trilitrski bencinski TFSI ter trilitrski TDI z dvojno močjo (150 kW oz. 204 KM, 400 Nm; 180 kW oz. 245 KM, 500 Nm). TFSI 2,8 ima moč 150 kW oz. 204 KM ter največji navor 280 Nm, večji 3,0 TFSI pa 220 kW oz. 300 KM in 440 Nm navora.
Audi namerava z A6 nadaljevati uspešno pot v višjem premijskem razredu. Dejstvo, da so se zamenjave lotili zadnji (Mercedes pred slabima dvema letoma, BMW lani), pa bodo poskušali obrniti v svojo korist – z najnovejšo ponudbo.
Tomaž Porekar, foto: tovarna