Predstavljamo: novi Volvo XC90

27. 8. 2014
Deli

V redni prodaji bo sicer šele v začetku 2015, a so nam pri Volvu že več kot mesec dni pred pariškim avtomobilskim salonom razkrili novi Volvo XC90.

Zapeljati ga sicer še nismo mogli, smo si ga pa lahko natančno ogledali in nekatere sklope tudi preizkusili.

Novi XC90 je nastal na novi platformi SPA (Scalable Platform Architecture). Na tej osnovi bodo nastajali prav vsi novi Volvovi modeli, vključuje pa tudi novo generacijo motorjev. Ti bodo odslej le dvolitrski štirivaljni, bencinski ali dizelski, podprti s turbinskimi ali mehanskimi polnilniki in hibridno tehnologijo.

Prvi tovrstni motorji so namenjeni prav Volvo XC90. Dva dizelska z oznakama D4 (190 'konjev') in D5 (225) ter bencinca T5 (254) in T6 (320), pa seveda priključni hibrid z oznako T8 TwinEngine. Ta je enak kot T6, le da ima dodan priključni hibridni sistem z elektromotorjem z 80 'konji' (60 kW), le s pomočjo elektrike pa je moč voziti do 40 kilometrov.

XC90 je tudi prvi Volvo z novimi oblikovalskimi potezami. Maska ima sedaj kromirano diagonalo (v smeri puščice v logotipu), LED dnevne luči so v obliki, kot pravijo pri Volvu, Thorovega kladiva, XC90 pa je daljši in širši, a tudi nižji od predhodnika in za okoli 125 kilogramov lažji.

Merilniki so, razen v čisto osnovnih različicah, povsem digitalni, še bolj pa je opazna odsotnost gumbov Na sredinski konzoli je gumbe zamenjal velik pokončen LCD zaslon, občutljiv na dotik. Sama zasnova vsega prikazanega je zelo logična: zaslon je razdeljen na 4 'ploščice', na katerih prikazuje podatke navigacije, radia (ali zunanjega predvajalnika), telefona, četrta 'ploščica' pa je nastavljiva. Vse so so enako velike, če pa uporabnik s pritiskom izbere eno od njih, se ta poveča čez večino velikosti zaslona. Za doplačilo pa sta na voljo tudi sistema sistema Apple Car Play in AndroidAuto.

Pri Volvih smo kopice elektronskih varnostnih dodatkov že vajeni, tokrat pa so sistemu za zaznavanje in preprečevanje morebitnih trkov dodali še zaznavanje avtomobila, ki bi sekal pot XC90 ter sistem za zaznavanje izleta s ceste, ki zategne varnostne pasov, v sedeže pa ima vgrajene blažilne elemente, ki zmanjšajo sile, ki delujejo na hrbtenico.

XC90 bodo začeli prodajati v začetku leta 2015. A z eno izjemo: od 7. septembra dalje bo le preko spleta moč naročiti enega od 1927 (v spomin na letnico ustanovitve Volva) modelov z oznako First Edition, s prav vso opremo in motorjem D5 ali T6. Cena? Okoli 100 tisočakov, osnovni XC90 pa naj bi pri nas stal od dobrih 56 tisočakov naprej.