Predstavljamo: Novosti iz Hyundaia

Na ženevskem salonu je Hyundai slavil kar tri premiere. Svetovna novost je i40 CW, po salonu v Detroitu pa smo si še Evropejci ogledali serijskega Velosterja in študijo HCD-12 Curb.

Predstavljamo: Novosti iz Hyundaia (foto: Hyundai) Hyundai
19. 3. 2011

Hyundai bo skoraj hkrati na evropski trg poslal dva nova modela. Prvi je kombijevska karoserijska različica novega avtomobila višjega srednjega razreda i40, ki bo nadomestil Sonato. Druga pa je Velos­ter, manjši kupe, s katerim naj bi nagovarjali predvsem kupce, ki si želijo novih, mladostno navdihnjenih avtomobilskih rešitev, primernih za zabavo, prosti čas in še kaj.

Hyundai i40 CW
Z i40 CW so pri Hyundaiu dobili sodoben avtomobil v razredu, ki ga sicer evropski kupci ne cenijo več tako kot pred nekaj leti. Čas velikih limuzin v tem razredu se bolj ali manj izteka. A evropski Hyundai meni, da bodo Evropejci dobro sprejeli kombijevsko različico, ki so jo, tako kot pri manjšem i30, imenovali CW. Preseneča oblikovna privlačnost novosti. Zdaj je že Hyundaieva navada, da svoje doslej bolj ali manj neopazne modele (na primer dosedanjo Sonato) zamenjuje s postavnimi, privlačnimi, vpadljivo oblikovanimi novostmi. i40 izžareva tisto, kar so Korejci združili v svojem novem motu znamke: nov pristop, nove možnosti ('New thinking, new possibilites'). Videz i40 je nadaljnja stopnja oblikovanega pristopa 'fluidic sculpture', torej gibljivo oblikovan­je. Napetost vbočenih in izbočenih površin na karoseriji i40 dopolnjuje dodatna tema – prelomljena linija ptice v letu, ki jo lahko (z malo domišljije) najdemo tako na maski kot zadku ter tudi pri oblikovni zasnovi notranjosti.

Četudi je oblika avtomobila v današ­njem času ena najpomembnejših zadev pri avtomobilih, Hyundai svoj sedanji pristop gradi še na dodatnem, zelo pomembnem elementu, ki je tudi sestavni del njihovega novega pristopa – premijskih dodatkih za običajno ceno avtomobila. Korejci bi bili radi sodobna premijska znamka, tu pa se bo (po lani predstavljenem in zelo uspešnem ix35) v njihovo prizadevanje vključil prav i40.

Obljubljajo dolg seznam dodatkov, ki bodo i40 naredili privlačnega. Zunanji videz bodo popestrile serijske dnevne luči iz svetlečih diod (LED), skupaj s ksenonskimi žarometi, kupci pa si bodo lahko izbrali veliko dodatkov, kar so doslej običajno ponujale zgolj številne premijske znamke: volanu sledeči snopi žarometov, pomočnik za nadzor zapuščanja prometnega pasu, sistem pametnega parkiranja, povezljivost z bluetoothom in glasovnim upravljanjem, izpopolnjena navigacija, vzvratna kamera, zračenje prednjih sedežev, električno prilagajanje in gretje zadnjih sedežev, sistem hitrega gretja zarošenih šip in ogrevan volanski obroč.

i40 je dolg 4,77 metra, širok 1,815 in visok 1,47 metra. Precej dolga medosna razdalja (2,77 metra) bo omogočila dovolj prostora v potniški kabini, predvsem za noge potnikov na zadnjih sedežih. Hyundai trdi, da je prostor na prednjih sedežih največji v razredu. Dovolj prostora je tudi v prtljažniku. Običajen je velik 553 litrov, s preklopom zadnje klopi pa dobimo pros­tor za 1.719 litrov prtljage.

Ob začetku prodaje bo i40 na voljo z dvema bencinskima motorjema. Osnovni 1,6-litrski ima 99 kW (135 'konjev'), dvolitrski pa 130 kW (177 'konjev'). Kupci, ki se zanimajo za dizelski vir pogona, bodo lahko izbirali med dvema različicama 1,7-litrskega turbodizla. Osnovni ima 85 kW (115 'konjev'), močnejši 100 kW (136 'konjev'). Hyundai bo za malenkostno doplačilo pri treh manj zmogljivih motorjih ponujal še tehnološki dodatek ISG (Blue Drive). S tem se bosta povprečna poraba goriva in izpust CO2 precej zmanjšala. Običajen 115-'konjski' turbodizel na kilometer prevožene poti povprečno izpusti 122 gramov CO2, z dodatkom Blue Drive pa se izpust CO2 zmanjša na 113 g; pri 1,7-litrskem močnejšem turbodizlu sta primerljivi številki 124 in 119 g, pri 1,6-litrskem bencinskem pa 149 in 138 g. Hyundaia i40 bodo na večini evropskih trgov, tudi na slovenskem, začeli prodajati v začetku julija.


Hyundai Veloster
Prej pa bo v prodajne salone te korejske znamke prispel Veloster, prvi manjši kupe z nenavadnim številom vrat: na voznikovi strani so na karoserijskem boku le ena, na sovoznikovi pa je dvoje vrat. Tudi to rešitev pri Hyundaiu prištevajo k 'New thinking, new possibilities', torej drugačnim rešitvam, ki bodo kupcem dale tisto, česar pri drugih ne morejo dobiti. Sodobno oblikovani kupe, dolg 4,22 metra, bo pri prvih evropskih kupcih že maja. Veloster bo tudi prvi model, pri katerem bodo začeli uporabljati nov 1,6-litrski bencinski motor z neposrednim vbrizgom (140 'konjev'), povezan z novim Hyundaievim šeststopenjskim dvosklopčnim menjalnikom. Šef evropskega Hyundaia Allan Rushford pravi, da bodo z Velosterjem naprednim kupcem ponudili čustveno privlačen model zanimivega videza, ki bo z inovativno kombinacijo vrat 1+2 zagotavljal dovolj voznih užitkov in bo tudi uporaben. Pri Hyundaiu so prepričani, da bodo na leto v Evropi lahko našli okoli 20.000 kupcev za Velosterja.

Morebiti jih bo celo več, vsaj če bo naletel na tako dober sprejem kot v ZDA. Veloster je s svojo obliko in opremo vzbudil veliko zanimanja pri mlajših, tudi pri generaciji Y2, kot najmlajšim polnoletnim v ZDA pravijo tržniki. K temu sta poleg vrat­ne zasnove 1+2 pripomogla tudi zanimiva oprema notranjosti ter sedempalčni monitor s številnimi možnostmi povezovanja mobilnih naprav z avtomobilsko elektroniko, vse to pa bo voznik upravljal prek gumbov na z usnjem obloženem volanskem obroču.

Najnovejša študija HDC-12 Curb je, podobno kot Veloster, svojo svetovno premiero že doživela na januarskem salonu v Detroitu, v Ženevi pa bo na ogled tudi evropskim avtomobilskim navdušencem. Hyundai je s Curbom predstavil tri področja svojega dela in razmišljanja, zunanje in notranje oblikovanje ter novo stopnjo povezljivosti mobilne in avtomobilske ­elektronike.
Curb je že 12. študija, ki so jo izdelali v kalifornijskem oblikovalskem studiu. Gre za naslednji razvojni korak pri usmeritvi 'fluidic sculpture'. Curb je projekt manjšega UAV (po Hyundaievo Urban Activity Vehicle). Je nekakšen križanec, ki zadovoljuje potrebe po prevozu v mestu in v pros­tem času, je sorazmerno majhnih mer (4,1 x 1,8 x 1,6 m), z razmeroma dolgo medosno razdaljo (2,64 m) in ogromnimi kolesi (22-palčni kolesni obroči). Tudi tega poganja 1,6-litrski bencinski motor (iz Velostra, a s 175 'konji').

Oblikovalci notranjosti so pri Curbu uporabili kup novih prijemov in materialov, s čimer želijo predstaviti nove možnosti zasnove notranjosti manjšega avtomobila, kjer predvsem v mestnem vrvežu potrebujemo veliko raznovrstnosti. Notranjost je v funkciji tretje smeri inovacij te Hyundaijeve novosti, povezljivosti, ki so jo v začetku januarja predstavili tudi na največji razstavi elektronskih novosti v Las Vegasu in jo imenovali Blue Link. Povezljivost mobilnih naprav z avtomobilsko elektroniko je pri Curbu ena od osnovnih zadev. Velik zaslon iz akrila je razpet skoraj čez vso armaturno ploščo. Pod drugače oblikovanim volanskim obročem ima voznik še dodaten zaslon. Dva dodat­na monitorja sta še v hrbtiščih prednjih zglavnikov. Navigacijska naprava svoje podatke pošilja na projekcijski head-up zaslon, kamor sliko pošiljajo tudi kamere, ki delujejo pri vzvratni vožnji.

Curb je Hyundaieva napoved podobnega serijskega avtomobila, ki mu do realnosti manjkata še dve leti.

Več, kot pričakujete

Hyundai se svoje svetovne prodajne ofenzive loteva z novimi prijemi. V dolgoročni načrt o povečanju prodaje in posledično večjega tržnega deleža so zapisali, da bodo nastopali kot premijska znamka, pri čemer pa bodo na dosedanji ravni ohranili cene svojih avtomobilov. Višji podpredsednik in izvršni direktor podjetja Hyundai Motor Europe Allan Rushford pravi takole: »Današnji kupci od prave premijske znamke zahtevajo primerne novosti za dostopno ceno. Hočejo avtomobile, ki ponujajo več, kot pričakujejo, avtomobile, ki izražajo vrednote in čas, v katerem prihajajo na trg. Medtem ko se doslej uveljavljene premijske znamke z višjo ponudbo in višjimi cenami potegujejo za nekaj privilegiranih, naš sodobni premijski nastop temelji na trditvi, da dobra kakovost nima nujno tudi višje cene. Zato bo odslej Hyundai poskušal ponuditi najbolje zasnovane avtomobile vrhunske kakovosti s čustvenimi vrednotami, kakršnih naši kupci doslej od nas niso pričakovali. To pa se ne bo omejilo le na izdelke, ampak se bodo našemu novemu pristopu prilagodile tudi naše storitve.«


Te malce v strokovno marketinško latovščino zavite razlage vsekakor naznanjajo nadaljnji Hyundajev napad na uveljavljene znamke. Spremenjena oblikovalska strategija sodobnih in privlačnih avtomobilov, prilagajanje modelske politike posameznim trgom (vse evropske novosti so prilagojene lokalnemu okusu) in zelo radikalna cenovna politika okoljevarstvenih različic (z majhnim doplačilom za tehnološko varčevalno napredni Blue Drive) so odraz te ofenzive.
Hyundai je v zadnjih treh letih, ko so se evropski trgi znašli v krizi, stalno povečeval prodajo in tržni delež, od 1,8 odstotka leta 2008 (287.000 prodanih avtomobilov) na 2,4 odstotka leta 2009 (337.000) ter 2,6 odstotka leta 2010 (362.000 prodanih avtov). Za letos že načrtujejo triodstotni tržni delež. Tretjino vse prodaje naj bi dosegli z i30 (več kot 120.000 avtomobilov), za letos imajo tudi več kot 100.000 naročil za ix35, samo v treh mesecih od začetka prodaje so kupcem dobavili že 20.000 ix20. Za i40 CW (in od septembra tudi limuzinske različice) načrtujejo prodajo 25.000 primerkov, že za prihodnje leto pa napovedujejo 60.000 prodanih primerkov.

Pomembno vlogo prepričevanja novih kupcev pripisujejo tudi programu jamstva trikrat pet let ('5 Year Triple Care'), ki ga zdaj ponujajo pri vseh svojih prodajnih novostih.

Hyundai pa za frankfurtski salon pripravlja tudi dve nadaljnji prodajni premieri. Gre sicer za dva v ZDA in na domačem trgu zelo uveljavljena modela višjega razreda, limuzini Genesis in Equus. V začetku letošnjega leta so na nekaj večjih evropskih trgih predstavili kupe Genesis. Sicer majhno količino 3.000 avtomobilov so v hipu razprodali. To je bil preizkus tudi za začetek prodaje že omenjenih jesenskih novosti. Allan Rushford o tem pravi: »Zavedamo se, da v pravem premijskem razredu Hyundai v Evropi nima veliko možnosti. A ugotovili smo, da imamo kot ponudnik širokega spektra modelov tudi na vrhu ponudbe primerno priložnost za prodajo manjših količin avtomobilov vrhunske kakovosti!«

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri