Pred časom so pri Peugeotu predstavili povsem novo notranjost, zdaj pa tudi že prvi avto. Navdušita oba.
A morda vseeno najprej poglejmo v notranjost. Peugeotova zgodba posebne notranje ureditve (imenovane i-Cockpit) se je začela leta 2012 s predstavitvijo novega modela 208. Prinesla je zelo majhen volanski obroč, višje pomaknjene merilnike in velik, na dotik občutljiv zaslon na sredinski konzoli. Posledično so notranjost očistili prevelikega števila stikal, vozniku pa ponudili povsem novo vozniško izkušnjo. A nekateri višjerasli vozniki s(m)o imeli težavo s pogledom na merilnike. Ti so bili namreč nameščeni višje, a ker imamo višji vozniki tudi volanski obroč pomaknjen v najvišjo mogočo lego, jih je ta z zgornjim delom prekrival.
Pri razvoju druge generacije notranje ureditve so pri Peugeotu upoštevali tako pohvale kot pripombe. Volanski obroč sicer še vedno ostaja majhen, a je na zgornjem in spodnjem delu povsem raven, s čimer je zagotovljen boljši pogled nad njim, hkrati pa več prostora v predelu voznikovih nog. Rešitev odlično sovpada s povsem novo armaturo na 12,3-palčnem zaslonu visoke ločljivosti. Ta je poslej povsem digitalna in enostavno prilagodljiva. Različne parametre, kot sta prikaz hitrosti vožnje in število motornih vrtljajev, je mogoče pozicijsko spreminjati, kar pomeni, da si bo voznik omenjena zapisa lahko postavil tja, kjer mu bo to najbolj ustrezalo oziroma ju bo najbolje videl.
Precej bolje pa se vidi tudi na osrednji zaslon. Osempalčni osrednji zaslon deluje kot tablični računalnik, predvsem pa se ponaša z boljšo občutljivostjo na dotik. Hkrati so pod njega namestili elegantna stikala, prek katerih je mogoče hitro in preprosto priklicati posamezne menije, na primer radio, navigacijo, nastavitev zaslona, telefon in podobno.
Novo notranjo ureditev bodo uporabniki lahko izdatno ozaljšali tudi z novo ambientalno osvetlitvijo, masažnimi sedeži, velikim panoramskim strešnim oknom, vrhunskim ozvočenjem Focal in različnimi vonji vgrajenih osvežilcev zraka.
A, kot rečeno, ni nova le notranjost, temveč je povsem nov tudi Peugeot 3008. Tokrat resnično nov, saj je oblikovno precej drugačen od svojega predhodnika. Tudi zaradi vse večje priljubljenosti križancev novi 3008 že takoj z obliko nakazuje, v kateri razred spada. Prodaja križancev se že nekaj let stalno povečuje in predstavnika si želijo imeti malodane vse avtomobilske tovarne. Kupci si želijo višjega sedenja in boljše preglednosti, ob tem pa zanemarjajo dejstvo, da so bili včasih takšni avtomobili namenjeni (tudi) terenski vožnji in so bili posledično opremljeni s štirikolesnim pogonom. To so spretno izkoristile avtomobilske znamke in marsikatera zdaj sicer ponuja oblikovno primeren avtomobil, a brez štirikolesnega pogona. Tako še vedno velja, da ni vse zlato, kar se sveti, in tudi razred križancev se deli na predstavnike, ki so v njem zgolj zaradi oblike, in tiste, ki se zavoljo svojega pogona ne ustrašijo neutrjenih, blatnih in kamnitih stranpoti.
Žal Peugeot 3008 uvrščamo med prve, a če je kupcem prav, je toliko bolj prav avtomobilskim tovarnam. Vseeno pa je Peugeot z novim 3008 ponudil všečen avtomobil. Po eni strani jasno nakazuje, v kateri razred (vsaj oblikovno) spada, po drugi strani pa še vedno ponuja elegantne proporce, mehke linije in prijetno obliko. Hkrati s plastičnimi obrobami na spodnjem delu karoserije daje vozniku občutek zaščitenosti tudi pri vožnji po makadamski cesti. Vsaj teh se voznikom ni treba bati, saj je Peugeot 3008 opremljen s sistemom Advance Grip Control, ki bo poskrbel, da bo pri vožnji po neutrjeni podlagi ali navkreber zdrsavanja pogonskih koles karseda malo, pri spuščanju pa bo pomagal tudi sistem Hill Assist Descent Control, ki bo dopuščal (in samodejno zadržal) izjemno majhne hitrosti vožnje (že od tri kilometre na uro). Poleg omenjenega bo Peugeot 3008 serijsko opremljen s posebnimi gumami M+S, ki sicer pri nas veljajo za zimske gume, hkrati pa njihov prevod (Mud in Snow) da vedeti, da se ne bojijo niti blatne podlage. A številni sistemi ne bodo nadzorovali le terenske vožnje. Že serijsko jih bo veliko, nekateri pa bodo na voljo za doplačilo. Kakorkoli že, kupcem bodo na voljo: samodejno zaviranje v sili, opozorilnik za nevarnost naleta, opozorilnik za nenamerno menjavo voznega pasu, opozorilnik za voznikovo utrujenost, sistem za samodejni preklop dolgih luči, prepoznava prometnih znakov, sistem za nadzor vozil v mrtvem kotu in navsezadnje tudi aktivni tempomat. Hkrati bo vozniku na voljo kamera okoli voznika, za še lažje parkiranje pa tudi sistem za pomoč pri parkiranju.
V primerjavi s predhodnikom je novi Peugeot 3008 lažji za okoli 100 kilogramov, pri čemer lahko veliko zaslug pripišemo tudi novi platformi EMO2. Z bencinskim motorjem bo 3008 tehtal 1.325 kilogramov, z dizelskim 50 več. 3008 bo na voljo s skoraj vsemi že znanimi motorji, kupci pa bodo ob klasičnem šeststopenjskem ročnem menjalniku seveda lahko izbrali tudi enakostopenjskega samodejnega.
Peugeot 3008 bo svetovno premiero doživel na jesenskem pariškem avtomobilskem salonu, potem pa se bo že pripeljal v prodajne salone, zato ga predvidoma oktobra lahko pričakujemo tudi v Sloveniji.
Besedilo: Sebastjan Plevnjak Foto: tovarna
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj