Renaultovo oblikovanje je v prelomnem trenutku. Ker se usmeritev celotnega podjetja mora vkalupiti v pričakovanja vodstva, lastnikov in francoske javnosti, ima pri tem še posebno pomembno vlogo prihodnja oblikovalska usmeritev. A tudi čustva bodo velika štela, za to pa bodo znova obudili ime Alpine.
Francoska avtomobilska industrija se zelo težko izvija iz kriznega primeža. Brez države ne bi šlo (tako vsaj pravijo), a je to povzročilo tudi nepooblaščeno vmešavanje politike v povsem poslovne odločitve. Renault je želel del francoske javnosti v zadnjih dveh letih potegniti v vrtinec odločitev, ki s poslom nimajo veliko. Kje je najbolj dobičkonosno izdelovati avtomobile, je lahko zelo relativno vprašanje.
A ker je Renaultovo vodstvo popustilo že s tem, ko je moralo sprejeti finančno podporo, jim ni ušlo javno tepežkanje ob odločitvah, kot je bila selitev izdelave Clia ali pred kratkim 'uvažanje' Renaultove zadnje novosti, Latituda, iz Južne Koreje (od koder brez težav vozijo pri Samsungu izdelani terenci z nalepko Koleos).
Patrick Pelata, izvršni šef Renaulta, ima zelo težko nalogo, Renault mora po viziji svojega nadrejenega Carlosa Ghosna 'elektrizirati'.
Projekt so pri Renaultu krstili Z.E., za imenovanje različnih električnih projektov pa vedno v imenu uporabijo črko Z. V Parizu na ogled tako stoji naslednja novost, študija z imenom DeZir. Gre torej za električni avtomobil, ki pa ni le to. Gre za prvi izdelek novega oblikovalskega Renaultovega šefa, Laurensa van der Ackerja.
DeZir lahko pomeni tudi hrepenenje, a pri Renaultu nova oblika razkriva dvoje: v katero smer lahko pričakujemo, da bo šla Renaultova usmeritev videza novosti v prihodnjih letih. Van der Acker pa je z DeZirjem razkril tudi svoj pogled na oblikovalske vodstvene naloge, kot si jih predstavlja pri Renaultu.
»Iščemo nekaj novega. Nemškemu oblikovanju lahko rečemo, da je zelo hladno, za italijansko marsikdo pravi, da je zelo vroče. Francosko še išče svoj pravi izraz, jaz bi ga opredelil, da mora biti toplo. Seveda v vseobsegajočem smislu. Kot izhodišče, kaj želimo doseči, nam služi tudi pojava lepotice Laetitie Caste. Gre za polnost oblike! « pravi van der Acker. Takšne naj bi bile torej tudi oblikovne značilnosti nove Renaultove študije.
DeZir pa ni le študija kar tako. Temelji namreč na nekaterih konstrukcijskih podlagah novega Clia (pripravljen bo leta 2012). Ta je tudi prvi projekt realnega serijskega modela, ki ga mora pripraviti van der Acker. DeZir napoveduje tudi nekaj drugega: je ena od pojavnih oblik novega maloserijskega Renaulta, s katerim želijo obuditi znamko Alpine. Zanjo so seveda značilni okretni, majhni, superzmogljivi avtomobili, kupeji, ki so burili domišljijo pred nekaj desetletji.
Alpine je neizkoriščen Renaultov potencial, ki bo v prihodnjem obdobju še kako pomemben. Renaultova modelna ponudba je široka, od Twinga do Trafica, od Modusa do Fluencea obsega marsikaj, kar Renaultovi kupci potrebujejo za prevoz ali uporabo.
Van der Acker ima nalogo, da podeli novim modelom pravi videz.
Takole razlaga: »Govorica Renaulta mora skozi oblikovanje izraziti še marsikaj, ne le zmogljivosti in varnosti naših avtomobilov. Zato smo naše naloge za prihodnost razdelili po različnih potrebah, ki jih morajo v posameznem življenjskem obdobju naših kupcev zadovoljevati. Ko se ti zaljubijo, sta tu lahko Twingo ali Alpine. Ko se odločijo za družino, jim morata biti v pomoč Scénic ali Espace. Za delovne potrebe imajo lahko Trafica ali Masterja. Za zabavo je tudi Mégane (kupe ali CC), ko imamo otroke ali se ukvarjamo z vnuki, je zelo primeren Kangoo. Kupcem, ki postanejo starejši, pametnejši in bolj urejeni, bomo ponudili električne avtomobile, « razlaga van der Acker.
DeZir je torej znanilec nove Renaultove usmeritve, a hkrati tudi smerokaz k novemu Alpinu. Ta bo nastal prav ob pomoči oblikovalskih predlog na pravkar odprtem salonu avtomobilov v Parizu ter bo uporabil vse tehnološke novosti iz Renaultove 'kuhinje': Cliovo platformo, električni pogon in stik med pozitivnimi spomini na znamko Alpine in sodobnimi potrebami, pogonom, ki bo manj obremenjeval okolje ter bo kljub temu izpolnil pričakovanja glede zmogljivosti in športnosti, ki je običajni Renaulti ne morejo ponuditi.
Renaultova nova oblikovalska smer
Lansko poletje je vodenje oblikovanja pri celotnem Renaultu prevzel Nizozemec Laurens van der Acker. V Pariz se je preselil iz Hirošime, kjer je vodil oblikovanje japonske Mazde. Tam je bil prav Laurens odgovoren za novo usmeritev, imenovano Nagare, ki s predstavitvijo nove Mazde5 dobiva prvo serijsko realizacijo. Van der Acker je pred prihodom k Mazdi deloval tudi v ameriških studiih Forda, tedanjega Mazdinega lastnika. Je pa študijski tovariš drugega nizozemskega oblikovalca, ki je tudi že napredoval do vodenja oblikovanja ene od avtomobilskih znamk, ‘beemvejevca’ Adriana Hoyndooncka.
Nekaj podatkov o DeZiru
Motor in pogon: električni, 110 kW (150 KM), navor 226 Nm; motor postavljen za sedežema prečno nad zadnjo premo, neposredni pogon z reduktorjem vrtljajev in s pripravo za spremembo smeri naprej/nazaj.
Akumulator litij-ionski.
Dolžina 4.225 mm, širina 1.968 mm, višina 1.163 mm, medosna razdalja 2.682 mm.
Zmogljivosti:
Več fotografij lahko najdete tukaj.
Tomaž Porekar, risba: Bojan Perko, foto: Renault