Predstavljamo: Toyota Prius: Priusov četrti krog

4. 2. 2016
Deli

Toyotinemu Priusu lahko z gotovostjo pripišemo največ zaslug, da so se ljudje začeli zanimati za hibridne avtomobile. Še več, zaradi njega so jih nekateri celo vzljubili in takoj vzeli za svoje.

V času tokijskega avtomobilskega salona smo lahko nekateri prisotni novinarji še pred uradno predstavitvijo preskusili tudi novi Prius. Ker gre brez dvoma za začetnika hibridnih avtomobilov, je prav, da na kratko obudimo njegovo zgodovino. Na japonske ceste je zapeljal leta 1997 kot prvi serijski hibridni avtomobil. Do leta 2000 se je njegova prodaja razširila na ves svet ali natančneje na 90 svetovnih trgov. Največja trga sta bila v začetku seveda domači in ameriški, kjer je veljal celo za nekakšen simbol zelenega avtomobila. V dobrih desetih letih se je zanj odločilo milijon kupcev, nato pa zgolj v dobrih dveh letih spet milijon. Do sredine leta 2013 je imel Prius že več kot tri milijone kupcev, danes pa se je zanj po vsem svetu odločilo že več kot pet milijonov kupcev.

Če je z začetno obliko močno izstopal, smo se druge in rahlo prenovljene tretje generacije že nekako navadili in v zadnji prenovi morda pričakovali še močnejši približek običajnim osebnim avtomobilom.

A pri Toyoti so se odločili drugače. Vztrajajo, da mora biti Prius nekaj posebnega (tako tehnološko kot oblikovno), da mora biti drugačen od običajnih osebnih avtomobilov. Tudi zato se v osnovi njegova zunanja podoba ni bistveno spremenila, z nekaterimi detajli pa zdaj spominja na tehnološko še naprednejši Mirai. Kljub temu je novi Prius od predhodnika 60 milimetrov daljši, 15 širši in 20 milimetrov nižji. Veliko več sprememb je v notranjosti, pri čemer velja najbolj pohvaliti položaj voznikovega sedeža, katerega sedalni del je zdaj nižji za skoraj 60 milimetrov. Tako lahko zdaj brez težav za volanom Priusa sedijo tudi višji vozniki, predvsem pa je izginil občutek, da sedimo 'na' avtu. Zdaj se sedi 'v' avtu, pred korenito spremenjeno armaturno ploščo, drugačnim volanskim obročem in tudi drugačno sredinsko konzolo, za katero pri Toyoti pravijo, da je ergonomsko veliko bolj prijazna kot prejšnja. Bomo videli.

Prihajajo padavine: kdaj bo začelo snežiti

Dodelani so pogonski sklop (do 10 odstotkov varčnejši), baterija (manjša in močnejša) in podvozje (nova zadnja prema). Karoserija je trdnejša, pogonski sklop je postavljen nižje, posledično je boljše (beri nižje) težišče avtomobila.

Med zelo kratko preskusno vožnjo po japonskem dirkališču Fuji Speedwaj je bilo težko zbrati prav veliko vtisov. A vseeno, položaj za volanom in sedenje je takoj občutno boljše, med nežnim vijuganjem pa se je dovolj dobro zdelo tudi podvozje. A za popolnejši vtis bo treba Priusa zapeljati na običajne ceste.

Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto Sebastjan Plevnjak, tovarna

Novo na Metroplay:  Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec