Na predstavitvi novega velikega dostavnika Crafterja je Volkswagen poudaril, da so pri njegovem razvoju poleg sodobnih rešitev na področju avtomobilizma in prevozniške tehnike upoštevali predvsem želje in potrebe tistih, ki ga bodo uporabljali.
Med njegovim razvojem so se zato posvetovali z več kot 900 predstavniki potencialnih kupcev iz 65 ciljnih skupin v 15 različnih okoljih. Opravili so tudi 200 poglobljenih intervjujev in tri srečanja, na katerih so predstavniki velikih odjemalcev vozili prototipe. Po mnenju so vprašali 164 strokovnjakov z različnih področij, povezanih s transportom, in preučili pet trgov v zahodni Evropi. Upoštevali so tudi različne nakupovalne kriterije, ki veljajo za osebna in gospodarska vozila.
Oblikovno se je novi Crafter popolnoma ločil od predhodnika in se zgleduje predvsem po 'manjšem bratu' Transporterju, kar se navsezadnje kaže tudi v količniku zračnega upora, ki je z 0,33 najboljši v svojem razredu. Tudi voznikovo okolje se je po Transporterjevem zgledu z udobjem precej približalo osebnim avtomobilom, a kljub temu ostalo predvsem praktično, saj je vozniku in njegovim sopotnikom na voljo sedem sedežnih razvrstitev in več kot 30 odlagalnih površin, med katerimi izstopa predvsem velik 'predal za rokavice', ki razpolaga s prostornino 30 litrov. V voznikov sedež je v nekaterih različicah vgrajena tudi 230-voltna vtičnica, ki z močjo 300 vatov omogoča napajanje različnih orodij, vsi Crafterji so serijsko opremljeni tudi z dvema 12-voltnima vtičnicama, na voljo pa je tudi dodatno gretje kabine. Ker so pri poslu vse bolj nepogrešljivi komunikacijski in drugi vmesniki, bodo v Crafterju na voljo tudi telematske funkcije.
Razvojni inženirji so Crafterju namenili elektromehanski volan, ki v primerjavi s hidravličnim pripomore k manjši porabi goriva, predvsem pa so si z njim zagotovili možnost vgradnje sistemov za pomoč pri vožnji in večjo varnost, kot so aktivni tempomat, pomoč pri vožnji ob bočnem vetru, opozarjanje pred naleti z zaviranjem, sistem za vzdrževanje pravilne smeri vožnje, pomoč pri parkiranju, pomoč pri vleki prikolice, opozarjanje pred premajhnim parkirnim prostorom in drugi. V Crafterja so zato vgradili tudi radar, multifunkcijsko kamero, kamero na zadku in za pomoč pri vleki prikolice in 16 parkirnih tipal.
Crafter je na voljo z dvema medosnima razdaljama, 3.640 ali 4.490 milimetrov, tremi dolžinami, tremi višinami, McPhersonovo prednjo premo in petimi različnimi zadnjimi premami glede na obremenitev, višino ali pogonsko možnost ter kot zaprti furgon ali kot šasija s kabino za nadgradnje. Kot so ugotovili pri Volkswagnu, je pri kar 65 odstotkih prevozov pomembna prostornina tovornega prostora, le pri drugih pa tudi teža, zato je večina različic namenjena prevozom do 3,5 tone največje teže. V furgon s krajšo medosno razdaljo in povečano višino lahko naložimo štiri evropalete ali šest nakladalnih vozičkov višine 1,8 metra.
Pogonskih različic bo 13 z možnostjo prednjega ali štirikolesnega pogona s prečno vgrajenim motorjem ali zadnjega pogona z vzdolžno vgrajenim motorjem, v osnovi pa bo vedno 2-litrski turbodizelski štirivaljnik v kombinaciji z ročnim ali samodejnim menjalnikom. V različicah s prednjim in štirikolesnim pogonom bo na voljo z močmi 75, 103 in 130 kilovatov, zadnjemu pogonu pa bo namenjen z močmi 90, 103 in 130 kilovatov.
Crafterja bodo izdelovali v popolnoma novi tovarni, ki jo je Volkswagen zgradil v kraju Wrzesnia v bližini Poznana na Poljskem. V njej bo našlo zaposlitev okoli tri tisoč ljudi, omogočala pa bo tudi možnost izdelave avtomobila po naročilu, zato bo Crafter na voljo v vsaj 69 različicah. Zaradi zagona proizvodnje pri Volkswagnu za prihodnje leto ne napovedujejo številk, od leta 2018, ko bo proizvodnja utečena, pa bo iz tovarne predvidoma prišlo okoli 100.000 avtomobilov na leto.
besedilo: Matija Janežič; foto: Volkswagen