Predstavljamo: Volkswagen Tiguan: Prijetno presenečenje

S prenovami je po navadi tako, da se močno naslanjajo na predhodni model. Tako oblikovno kot z motorji, po navadi je več le nove tehnologije. Tokrat je Volkswagen s Tiguanom prijetno presenetil.

22. 10. 2015

Še pred uradno predstavitvijo na prihajajočem frankfurtskem avtomobilskem salonu so pri Volkswagnu povabili izbrane avtomobilistične novinarje in jim ekskluzivno pokazali novega Tiguana. In zbrani smo imeli kaj videti!

Tiguan še vedno v top formi

Zdaj že vrabci čivkajo, da je razred tako majhnih kot tudi velikih križancev med najbolj priljubljenimi na svetu. Tako ne čudi, da se za njihovo izdelavo odločajo tudi tiste avtomobilske tovarne, ki jih doslej sploh niso imeli v prodajnem programu. Posledično je izbira iz dneva v dan večja, konkurenca pa vse hujša. A ne glede na to se je za Volkswagnovega Tiguana od leta 2007, ko je prvič zapeljal v prodajne salone, odločilo že več kot 2,64 milijona kupcev. Še bolj zanimivo je dejstvo, da se je Tiguan še posebno dobro prodajal v zadnjih letih, ko je bila njegova oblika že precej v letih. Samo lani se je zanj odločilo več kot 500.000 kupcev.

Tokrat novi pomeni res novi

Če tovarne pri prenovi vse prevečkrat uporabljajo besedo novi, si jo tokratni Tiguan druge generacije resnično zasluži. Tudi ali pa predvsem zato, ker je narejen na novi platformi, sicer že znani MQB platformi, ki si jo v koncernu deli že kar nekaj osebnih avtomobilov različnih znamk. A čeprav je platforma že uveljavljena, je Tiguan prvi križanec v celi skupini Volkswagen, ki stoji na njej.

Sveža in dinamična oblika

V nasprotju z dosedanjo prakso lahko novi Tiguan mirno označimo za presenečenje. Volkswagen ni bil nikoli znan po revolucionarnih prenovah, tudi novi modeli so se od predhodno predstavljenih študij v serijski izvedbi močno razlikovali. Vedno v tisto bolj konservativno, manj športno stran. Tokrat pa tudi pri Volkswagnu pravijo, da novi Tiguan ni evolucija, ampak je revolucija. Tako je oblika zelo dinamična in že na prvi pogled všečna. Tudi zato, ker je novi Tiguan od predhodnika približno šest centimetrov daljši, tri širši in prav tako tri centimetre nižji. Oblikovne poteze so preprosto športno navdihujoče. Ne glede na to, s katere strani pogledamo novi Tiguan, je ta dinamičen in opazno drugačen od predhodnika. Malce so nas pri Volkswagnu vendarle zavedli, saj so nam pokazali različico s paketom opreme R-Line, a bojda tudi osnovna različica ne bo nič manj zanimiva. A četudi bo – paket opreme R-Line bo na voljo za večino motorjev pa tudi njegova cena ne bo prevelik zalogaj. Doprinos k videzu avtomobila je res velik. Z njim dobi avto povsem drugačno podobo, svoje naredijo velika kolesa (kupci bodo v novem Tiguanu lahko izbirali velikosti od 17 pa celo do 21 palcev), športni pragovi, večji zadnji spojler in drugačna odbijača. Tiguan bo po novem v serijski izvedenki na voljo zgolj s halogenskimi žarometi, druga opcija pa bodo povsem LED žarometi, kar pomeni, da se (pre)dragi ksenonski žarometi poslavljajo.

Več centimetrov se pozna v kabini

Ker je Tiguan od predhodnika večji, je posledično več prostora tudi v notranjosti. Celo toliko, da bo novinec (že bolj kot ne takoj od začetka) na voljo tudi s sedmimi sedeži. No, toliko je sedišč, posameznih sedežev pa manj, saj v drugi vrsti ni posameznih sedežev, ampak klop, ki je deljiva v razmerju 40 : 60. Je pa klop v drugi vrsti tudi vzdolžno pomična, kar pomeni, da si lahko potniki sami odrejajo prostornost – ali več prostora za noge ali več prostora v prtljažniku. Ta je od predhodnika večji za 145 litrov in v osnovi ponuja 615 litrov prostornine, če zložimo naslonjala sedežev, pa se prostornost poveča na velikih 1.655 litrov. Prostornina lahko niha, predvsem zaradi števila sedežev, kupec pa bo lahko izbiral tudi med kitom za popravilo gume, zasilno in klasično nadomestno gumo. Pri zadnji bo v prtljažniku jasno nekaj manj prostora, kot če bi kupec izbral zgolj kit za popravilo gume.

Ne eden, ampak štirje

V Frankfurtu bo Volkswagen predstavil kar štiri različice novega Tiguana. Ob osnovni, ki jo bo mogoče ozaljšati z že omenjenim paketom R-Line, bo predstavljena tudi različica, namenjena bolj terenski vožnji, kar je bilo na voljo tudi že pri prejšnjem Tiguanu. Do zdaj se je za robustnejšo različico odločilo približno 20 odstotkov kupcev. Kot četrta različica pa bo na ogled tudi priključni hibrid. Kot so povedali vodilni pri Volkswagnu, se je v zadnjem času pokazal določen napredek pri razvoju baterij, ki se uporabljajo v električnih oziroma hibridnih avtomobilih, tudi cene so precej padle. Zato je zdaj že jasno, da bo Volkswagen ponudil v vseh prihajajočih modelih tudi različico GTE. V Tiguanu bo hibridni sklop bolj kot ne enak tistemu v novem Passatu, kar pomeni 218 'konj' skupne sistemske moči, za klasično vožnjo pa bo poskrbel bencinski motor s približno 155 'konji'. Hkrati bo Tiguan opremljen tudi s strešnim solarnim modulom, ki bo še dodatno zbiral energijo oziroma polnil baterije.

XL Tiguan

Pri Volkswagnu se zavedajo, da je razred križancev v vzponu. Predvidevanja kažejo, da naj bi se prodaja s trenutnih osem milijonov na leto prodanih križancev po vsem svetu že v letu 2018 dvignila na devet milijonov. Tudi zato bodo pri Volkswagnu v prihodnje izdatno oplemenitili ponudbo v tem razredu. Hkrati bodo različice prirejali potrebam različnih svetovnih trgov. In ker se kupci v Združenih državah Amerike in na Kitajskem raje vozijo v večjih oziroma daljših avtomobilih, so že od vsega začetka vzporedno razvijali tudi Tiguana z daljšo medosno razdaljo. Zadnji naj bi na izbrane trge zapeljal že pomladi 2017.

Močnejši in varčnejši

Kupci bodo v novem Tiguanu lahko izbirali med osmimi, po večini že znanimi motorji, z močmi od 115 pa vse do 240 'konj'. V primerjavi s predhodnikom so motorji v povprečju močnejši, a zaradi novih tehnologij in lažje gradnje (novinec je lažji za približno 50 kilogramov) varčnejši. Pri nekaterih motornih različicah celo do 24 odstotkov. V osnovi bo Tiguan na voljo z ročnim menjalnikom, vse močnejše različice pa bo mogoče naročiti tudi s samodejnim DSG-menjalnikom. Enako je s pogonom. Ta bo pri osnovnih motorjih poganjal prednji kolesi, pri preostalih pa bo na voljo tudi prenovljeni in izboljšani štirikolesni pogon.

Varen in udoben

Tako kot vsi novi avtomobili bo tudi Tiguan opremljen s številnimi varnostno-asistenčnimi sistemi. Večinoma so ti že znani, za Tiguana so si jih večino izposodili kar iz novega Passata. Tako bodo ob vseh varnostnih sistemih na voljo tudi projicirni zaslon, digitalni merilniki in asistenca za vleko priklopnika, pri Volkswagnu pa pravijo, da bo ta lahko težak celo do 2.500 kilogramov.

Težko napovemo, ali bo novi Tiguan zvezda prihajajočega frankfurtskega avtomobilskega salona. Zagotovo ne za vse obiskovalce, za številne pa, sploh tiste, ki si takšnega avta želijo. Pri tem moramo še enkrat spomniti, da je oblika res zanimiva, in zagotovo bodo zaradi nje k Tiguanu pogledali tudi kupci, ki takšnega avtomobila sicer niso nameravali kupiti.

Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto tovarna

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri