Predstavljamo: Volvo s številnimi novostmi

1. 5. 2013
Deli

Naslednje poglavje prihodnosti Volva se je začelo takoj po salonu v Ženevi, kjer so že predstavili vrsto osveženih modelov.

Pravzaprav sta se osvežitvam ognila le dva Volva, V40, ki je na trgu šele od lani, in XC90, za katerega se že ve, da bomo novega spoznali v nekaj več kot letu dni.

Pri Volvu so se zato s prenovo lotili naslednjih modelov: S60, V60, XC60, V70, XC70 in S80. Vsem je skupen nekoliko spremenjen videz, predvsem prednja maska in luči. Še več pa je seveda sprememb in novosti pod pločevino. Predvsem je pri tem treba omeniti novo ponudbo sistema 'infotainment', ki so ga imenovali Sensus Connected Touch. Seveda gre pri tem za precej posodobljeno uporabo najrazličnejših elektronskih navigacijskih in zabavnih pripomočkov ter povezavo avtomobilskega uporabnika prek interneta. Sedempalčni zaslon je infrardeče podprt sistem, občutljiv za dotik, ki deluje tudi, če ga voznik skuša uporabljati z rokavicami. Ta je do zdaj prvi te vrste in seveda izredno uporaben v mrzlih zimskih dneh. Sistem se v internet lahko poveže z lastno pripravo (ključek 3G/4G s kartico SIM) ali pa prek pametnega mobilnika, povezanega z bluetoothom. Razen med vožnjo je internet uporaben v vseh možnostih, omogoča pa tudi stalno povezavo s pridobivanjem glasbe ('streaming'), internetnim radiem, povezavo z Googlovimi zemljevidi ali navezavo na sicer dodatno navigacijsko tridimenzionalno napravo z iskanjem naslovov. Volvo ponuja tudi povezavo s svojo trgovino aplikacij in seznamom servisnih delavnic. Naprava omogoča še vzpostavitev omrežja wi-fi z vsemi uporabniki, ki potujejo v avtomobilu, sistem pa ima tudi možnost glasovnega upravljanja (v angleščini). Volvo bo pri tem sistemu pripravil tudi možnost kasnejše vgraditve programske opreme v rabljeni avtomobil (če bo vanj že vgrajena osnova naprave).

Druga pomembna in uporabna novost so novi žarometi. Ti delujejo na osnovi stalne popolne osvetlitve ceste pred avtomobilom in dodatne prilagoditve, ki omogoča hkrati optimalno osvetlitev in preprečevanje zaslepljevanja prometa iz nasprotne smeri. Za to uporabljajo računalniško podprt mehanizem zatemnjevanja tistega dela luči, ki bi sicer povzročila zaslepitev (in upošteva tudi vozila, ki pred nami vozijo v isto smer). Kot dodatek k tem lučem je zdaj še luč za osvetlitev pri vožnji v ovinke, ki deluje pri manjših hitrostih in je izboljšanje že obstoječega sistema osvetljevanja ovinkov.

Volvo odslej za modele s številkami 60, 70 in 80 (in vsemi kombinacijami črk) serijsko ponuja še sistem z oznako IntelliSafe. Vanj so združili vse dosedanje pri Volvu uporabljane varnostne pripomočke. Tu je sistem tehnologije CitySafety, s katero je Volvo postregel prvi na svetu in ki deluje do hitrosti 50 km/h. Za doplačilo je na voljo tudi sistem zaznavanja trka s pešci s samodejnim zaviranjem. Volvo zdaj ponuja tudi sistem zaznavanja prometnih znakov za omejitev hitrosti, prepoved parkiranja in njihov preklic. V vseh Volvovih modelih (razen pri XC90) imajo kupci zdaj na voljo tudi nove digitalne merilnike, ki jih je mogoče individualno prilagajati – takšne po zgledu iz novega V40.

Pri modelu srednjega razreda z oznako S60 in V60, ki ga zdaj spoznamo po drugačnih (nižje in vodoravno nameščenih) dnevnih lučeh, bodo kupci zdaj dobili tudi nove in udobnejše prednje športne sedeže.

Sestavni del prenove so tudi precej izboljšani motorji. S tem korakom so se znižale številke povprečne porabe in izpusta CO2. Pri osnovnem dizelskem motorju z oznako D2 je ta zdaj pri modelu S60 z ročnim šeststopenjskim menjalnikom le 4,0 litra goriva na 100 kilometrov oziroma 106 gramov na kilometer. S podobnim 115-'konjskim' motorjem D2 ima podobne številke porabe in izpusta tudi večji S80 (4,l l in 108 g).

besedilo Tomaž Porekar, foto tovarna

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol