To je naprava, ki je za kar 80 odstotkov zmanjšala število prometnih nesreč

5. 11. 2025 | STA
To je naprava, ki je za kar 80 odstotkov zmanjšala število prometnih nesreč (foto: Srdjan Živulović/BoBo)
Srdjan Živulović/BoBo

Naprava je plod slovenskega znanja, trenutno pa se uporablja na 115 različnih lokacijah.

Pametni prometni sistemi, nameščeni na nevarnih točkah po Sloveniji, so v zadnjem desetletju prispevali k izboljšanju prometne varnosti. Analize kažejo, da se je na mestih, kjer so nameščeni sistemi COPS, število prometnih nesreč zmanjšalo za 80 odstotkov, so sporočili iz Zavarovalnice Triglav. Od danes deluje tudi na Ptuju v bližini OŠ Breg.

Eden najnovejših sistemov za preprečevanje trkov (COPS) od danes deluje na križišču Zagrebške ceste na Ptuju. V prvem mesecu testnega obratovanja je sistem, nameščen v neposredni bližini Osnovne šole Breg, zaradi prekoračene hitrosti ob približevanju prehodu opozoril že več kot 40 odstotkov voznikov.

Sistemi COPS so plod slovenskega znanja in so že nameščeni na 115 najbolj kritičnih prometnih točkah v državi. Letos voznike prvič opozarjajo tudi na kolesarje, ki so poleg pešcev med najbolj ogroženimi udeleženci v prometu.

Prenavljal kamin in v njem odkril nenavadnega gosta: "Koga lahko pokličem?"

Sistem sodi med napredne rešitve za umirjanje prometa in preprečevanje nesreč na posebej izpostavljenih območjih, kot so šolske poti in kolesarski prehodi. Do danes so po državi postavili že 231 inteligentnih prometnih sistemov, od tega je približno polovica tipa COPS, ki voznike v realnem času opozarjajo na pešce, kolesarje in druge ranljive udeležence v prometu, so še zapisali v sporočilu za javnost.

Letos so strokovnjaki skupaj z občinami identificirali 25 novih nevarnih točk, kjer prihaja do nesreč med avtomobilisti, pešci in uporabniki električnih skirojev. V Mestni občini Ptuj si po besedah županje Nuške Gajšek že vrsto let prizadevajo za večjo prometno varnost, zlasti za zaščito pešcev in kolesarjev.

V letu 2024 se je na slovenskih cestah težje poškodovalo 239 kolesarjev in 96 pešcev – največ v zadnjih petih letih.

Pri prepoznavanju nevarnih odsekov občinam že četrto leto pomaga brezplačni Drajv zemljevid, digitalni prometni zemljevid Slovenije, ki združuje podatke o najbolj nevarnih cestnih odsekih.

Meritve s sistemov za opozarjanje na ustrezno varnostno razdaljo kažejo, da se je po njihovi namestitvi delež voznikov, ki vozijo preblizu, zmanjšal za več kot polovico, medtem ko so cone 30 območja, kjer vozniki še vedno najtežje prilagodijo hitrost.

Izredne razmere v kragujevškem Fiatu, pomoč prihaja z vsega sveta