Prelomna sodba udarila po nemškem velikanu in napovedala konec zavajanju z ekološko nevtralno mobilnostjo

25. 3. 2025 | Jaka Drozg
Deli

Nemško sodišče je odločilo, da kompenzacija emisij ni enaka nevtralnosti, z oglaševanjem pa so zavajali potrošnike.

Deželno sodišče v Kölnu je nemškemu letalskemu velikanu Lufthansi prepovedalo uporabo zavajajočih oglasov, v katerih je podjetje trdilo, da so njihovi leti lahko podnebno nevtralni. Tožbo proti Lufthansi je vložila okoljevarstvena organizacija Environmental Action Germany (DUH), ki opozarja na napačne predstave, ki jih takšna oglaševalska strategija ustvarja med potrošniki.

Primer, ki presega letalsko industrijo

Sporni oglasi so navajali, da potniki lahko emisije, nastale med letom, "kompenzirajo" z donacijami za projekte, ki naj bi zmanjšali ali odstranili ogljikov dioksid iz ozračja. Sodišče je ugotovilo, da te trditve ustvarjajo lažen vtis, da je letalski prevoz s tem postal ogljično nevtralen — kar pa ni resnično in ni dokazano. Jasno je, da tovrstno zavajanje ni omejeno le na letalske družbe.

Prelomna sodba udarila po nemškem velikanu in napovedala konec zavajanju z ekološko nevtralno mobilnostjo
Profimedia

Podobne pristope uporabljajo tudi številni avtomobilski proizvajalci, ki brez podrobne obrazložitve svoje (predvsem električne modele) tržijo kot ogljično nevtralne, okolju prijazne ali celo brezogljične, pri čemer pogostokrat zamolčijo vpliv proizvodnje in reciklaže baterij na okolje. Nastalo škodo oziroma negativno razliko v primerjavi s proizvodnjo termično gnanih modelov namreč "kompenzirajo" z donacijami za projekte, ki naj bi zmanjšali ali odstranili ogljikov dioksid iz ozračja.

Nad Slovenijo nastajajo številne nevihte: poglejte, kako se premikajo

Na sodbo se še niso podrobno odzvali

Generalni direktor DUH, Jürgen Resch, je odločitev sodišča pozdravil kot pomemben korak v boju proti "klimatskemu zavajanju" in dodal: »Letalski prevozi so med tistimi, ki najbolj prispevajo k podnebnim spremembam.« V Lufthansi so s sodbo seznanjeni, jo pa morajo še preučiti, je sporočil tiskovni predstavnik družbe. V kratki izjavi so poudarili, da se zavedajo vpliva letenja na okolje ter da si prizadevajo za zmanjševanje ogljičnega odtisa skozi različne trajnostne projekte in ukrepe.

Ta avtomobilski gigant ponuja do 66.000 evrov tistim, ki želijo zapustiti službo

Novo na Metroplay: Borut Pahor in Saša Lošić (Plavi Orkestar) odgovorita na ključno vprašanje – je bolje biti pijan ali star?