Premiera: Acura NSX Type S – NSX se poslavlja s še hitrejšo izvedbo

13. 8. 2021 | Jaka Drozg
Deli

Omejena serija bo močnejša, hitrejša in omejena na le 350 primerkov, večina pa jih bo domovala v Združenih državah Amerike.

Po daljšem draženju so pri Acuri razkrili novo vrhovno izvedenko športnega modela NSX, s katerim se bo obstoječa generacija tudi poslovila. Zaključna serija je omejena na 350 primerkov, kar 300 od teh pa je namenjenih za trg Združenih držav Amerike. Kot se za posebno izvedbo spodobi, pa izboljšave seveda niso samo kozmetične narave. Sicer tudi Type S poganja hibridni pogonski sklop s 3,5-litrskim V6 motorjem z dvema turbopolnilnikoma in tremi elektromotorji, vendar se je pogonska moč povečala za 20 kilovatov in zdaj znaša 447 kilovatov (600 'konjev') skupne pogonske moči.

Skrivnost izboljšane pogonske moči leži v novih turbopolnilnikih, ki si jih NSX Type S deli z NSX GT3 Evo dirkalnikom, 20 odstotkov večji kapaciteti baterij in 10 odstotkov večjemu izkupičku električne moči iz baterij. Moč se na cesto prenaša prek izboljšanega devetstopenjskega dvo-sklopčnega samodejnega menjalnika, ki zdaj pretika hitreje, predvsem v nižje prestave po zaslugi načina Rapid Downshift. Ta način se izogne pretikanju skozi vsako prestavo, temveč lahko nekaj prestav preskoči vsakič, ko se obvolansko stikalo drži za 0,6 sekunde. Prav tako je pretikanje v višjo prestavo hitrejše za 50 odstotkov.

Moč še vedno poganja oba kolesna sklopa, pri Acuri pa niso razkrili, če so omenjene izboljšave izboljšale tudi šprint do 100 kilometrov na uro ali največjo dosegljivo hitrost. Opiramo se lahko le na podatek, da NSX Type S odpelje krog slovitega dirkališča Suzuka dve sekundi hitreje, kot standardni NSX.

Ostale izboljšave vključujejo bolj izrazito oblikovanje sprednjega in zadnjega odbijača, ki izboljšata pretok zraka za boljši aerodinamični učinek, hkrati pa izboljšan pretok zraka pripomore k učinkovitejšemu hlajenju motorja. Prilagojeno je bilo tudi aktivno vzmetenje, popolnoma nova so platišča, ki so oblečena v pnevmatike Pirelli P Zero ustvarjene skupaj z Acuro za bojše prileganje voznim karakteristikam avtomobila. Streha je zdaj iz ogljikovih vlaken, avtomobil pa lahko krasi Gotham siva barva v mat sijaju, v katero bo odetih 70 od 350 primerkov.

Začetna cena znaša 169.500 dolarjev, za dodatnih 13 tisočakov pa si lahko lastnik omisli tudi 'Lightweight' paket, ki skupno težo avtomobila zmanjša za 26,2 kilogramov in vključuje keramične zavore, pokrov motorja iz ogljikovih vlaken, iz ogljikovih vlaken pa so tudi okrasni elementi v kabini. NSX se torej poslavlja po manj kot 3.000 prodanih primerkih, podpredsednik znamke Acura, Jon Ikeda, pa že namiguje na njenga naslednika z besedami »Smo podjetje navdušencev in že raziskujemo, kakšna bi morala biti naslednja generacija športnih avtomobilov v prihajajoči električni dobi.«

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol