Premiera: Aston Martin Valhalla – cestni dirkalnik napoveduje rekord na Nürburgringu

Valhalla pooseblja znanje pridobljeno iz Formule 1, hkrati pa je tudi Astonov prvi serijski superšportnik z motorjem na sredini.

Premiera: Aston Martin Valhalla – cestni dirkalnik napoveduje rekord na Nürburgringu (foto: Aston Martin) Aston Martin
18. 7. 2021

Valhalla ni posebna omejena serija eksperimentalnega vozila, a to ne pomeni, da je na njej kaj običajnega. Pri Astonu so usmeritev modelne palete v vozniško osredotočena vozila z motorjem na sredini vzeli zelo resno, Valhalla pa konkurenci pošilja jasno sporočilo – pri Aston Martinu pričakujejo, da bo za krog okoli Nürburgringa potrebovala manj kot 6 minut in 30 sekund, s čimer bi samozavestno prevzela naziv najhitrjšega serijskega avtomobila na svetu, ki ga, sicer nekoliko sporno, trenutno drži Porschejev GT2 RS z Manthey Performance paketom.

Seveda tudi po zaslugi izjemnih tehnoloških dobrot, lahke strukture iz ogljikovih vlaken in aktivne aerodinamike, ki je sposobna ustvariti do 600 kilogramov potiska k tlom. Glavni adut pa je hibridni pogonski sklop, a brez skrbi, tu o varčnosti ni govora, saj dvema elektro motorjema pomaga štirilitrski osemvaljnik z dvema turopolnilnikoma.

Skupna pogonska moč znaša 950 konjskih moči (708 kilovatov), od tega 204 konjske moči (150 kilovatov) prispevata elektromotorja. Bencinski motor vso svojo moč prenaša na zadnji kolesni par, elektromotorja pa se nahajata vsak na eni osi, zato ima Valhalla lahko tudi štirikolesni pogon, ko voznik to potrebuje. Štirikolesni pogon tako omogoči pospešek iz mesta do sto kilometrov na uro v dveh in pol sekundah, Valhalli pa sape zmanjka šele pri 330 kilometrih na uro.

Osemstopenjski dvo-sklopčni samodejni menjalnik je bil razvit posebno za hibridno dobo, zato zaradi prihranka pri teži nima konvencionalne vzvratne prestave, temveč za vzvratno vožnjo zaposli elektromotorja, prav tako pa se ponaša tudi z elektronsko zaporo diferenciala na zadnji osi. Kljub temu tehtnica pokaže zajetnih 1550 kilogramov suhe teže, kar pa je v hibridni dobi dovolj, da ima Valhalla najboljše razmerje moči s težo v svojem razredu. K hitremu času na Nürburgringu bo pripomoglo tudi prilagodljivo vzmetenje, ki nadzoruje tako trdoto vzmetenja kot oddaljenost vozila od tla in ju hipno prilagaja za optimalen oprijem na stezi, v mestu pa se lahko nos vozila tudi dvigne za lažji dostop k ležečim policajem in ostalim oviram z ostrim naklonom.

No, kljub športnim sposobnostim pa se lahko Valhalla pohvali tudi z brezemisijskim načinom vožnje, ki omogoča do 15 kilometrov električne avtonomije. Kljub zajetni ceni 700 evrskih tisočakov je Valhalla v modelni paleti podrejena milijonskemu hiperšportniku Valkyrie, ki je omejen na le 150 primerkov. Pri Astonu pa pripravljajo še tretji model z motorjem na sredini, ki bo slišal na ime Vanquish in bo nosil naziv Astonovega ‘vstopnega’ superšportnika. Kakorkoli si to besedo razlagajo pri Aston Martinu, prav osnoven zagotovo ne bo.