iX bo BMW povedel v novo dobo ekološke mobilnosti in tokrat ničesar ne prepuščajo naključjem. Kot se za voditelja spodobi, njegovi aduti obetajo zelo veliko.
Pri BMW-ju so električno dobo naznanili z nekoliko ekscentričnima i3 in i8, ki sta svoj namen v obdobju precej majhnega električnega trga opravila izvrstno. Ljudje so ju vsekakor opazili, tokrat pa se družina i odpravlja po precej večji tržni delež. Vodja električne transformacije znamke BMW bo novi iX, ki z monolitnim oblikovnim slogom in občutkom salonske prostornosti pooseblja tudi nov koncept, ki mu pri BMW-ju pravijo športno aktivnostno vozilo.
Sprva bosta na voljo dva pogonska sklopa. Šibkejši xDrive40 ponuja 240 kilovatov pogonske moči, baterijo zmogljivosti 71 kilovatnih ur in 425 kilometrov električne avtonomije, xDrive50 pa 385 kilovatov moči (523 ‘konjev’), ki ga iz mesta do 100 kilometrov na uro popeljejo v 4,6 sekunde, baterijo zmogljivosti 105 kilovatnih ur, ki lahko enosmerni tok dovaja s hitrostjo 200 kilovatov in zmore kar 630 kilometrov električne avtonomije.
Volumetrična gostota baterij je za približno 40 odstotkov večja, kot pri i3, kar omogoči izjemno ekonomičen prostorski izkoristek in vgradnjo elektromotorja, pogonske elektronike in menjalnika v eno ohišje. Integrirana je tudi toplotna črpalka, ki hladi in ogreva kabino, baterije in pogonski sistem, to pa predvsem na hladne dni znatno poveča električno avtonomijo. Ekološka ozaveščenost pa je očitna tudi pri pogonskem sklopu, saj so električni motorji zasnovani na način, ki za pogonski sistem ne potrebuje redkih zemeljskih kovin.
Minimalističen monolitski oblikovni jezik zaključijo visoke in skoraj v celoti zaprte ledvičke z integrirano kamero in radarsko tehnologijo, ki so narejene iz samoobnovljivega materiala, ki mikropraske na soncu ‘popravi’ že v nekaj urah. Za boljšo aerodinamiko so električna odpirala za vrata vgrajena v karoserijo, količnik zračnega upora pa znaša 0,25.
Paleta tehnoloških dobrot je bogatejša kot pri kateremkoli drugem BMW-ju, obeta pa tudi 3. stopnjo avtonomije. Okolico nadzoruje kar 5 kamer, 5 radarskih senzorjev in 12 ultrazvočnih senzorjev, ki na nevarnosti v bližini opozarjajo tudi pri izstopanju iz vozila. Nabor tehnologij ponuja tudi potencial za nadgradnjo na daljavo in nadaljni razvoj asistenčnih sistemov za samodejno vožnjo in parkiranje.
V kabini prevladuje osma generacija operacijskega sistema iDrive, ki se razprostira na ukrivljenem zaslonu. Pod skupno stekleno površino se nahajata 12,3-palčni voznikov in 14,9-palčni info-zabavni zaslon, pri upravljanju pa pomaga tudi inteligentni osebni asistent BMW, ki žal ni na voljo v slovenskem jeziku. Nadzorno ploščo krasijo upravljalniki s kristalnim zaključkom, občutljiva za dotik pa je tudi na lesenih površinah. Leseni materiali v notranjosti so certificirani s strani Sveta za nadzor gozdov, po celotni kabini pa so uporabljeni pretežno naravni ali reciklirani materiali.
Doplačljiv sistem za prostorski zvok Bowers & Wilkins Diamond se ponaša s funkcijo 4D, saj integrirani stresalniki basov v sprednjih sedežih nudijo tudi čutno izkušnjo. BMW iX ponuja tudi številne akustične zvoke, ki jih je pomagal ustvariti legendarni filmski skladatelj Hans Zimmer, ter tudi zvok pogona, ki obljublja pristno izskušnjo pri pospeševanju in hitrosti.
Na ceste bo zapeljal novembra letos, zanj pa bo treba odšteti vsaj 81.800 evrov. Na novinarski predstavitvi so namignili tudi na vrhunec ponudbe iX M60. Ta bo skupaj z limuzinskim i4 M50 prvi popolnoma električni član družine M, to pa bo upravičil tudi pogonski sklop, saj naj bi se iX M60 ponašal z več kot 600 konjskimi močmi (440 kilovati). Električna prihodnost torej zagotovo nebo pusta.
Novo na Metroplay: Dedek Mraz opozarja: "Starši, ne delite otrok na pridne in poredne!"