Premiera: Bugatti Bolide – dirkalnik za štiri milijone

14. 8. 2021 | Jaka Drozg
Deli

Bugattijeva divja oblikovna študija gre v proizvodnjo za 40 srečnežev.

Bugatti je v oktobru preteklega leta razkril unikatno konceptno dirkalno vozilo, ki je bilo za Bugatti neznačilno špartansko, saj kljub številnim hitrostnim rekordom njihovi hiperšportniki slovijo tudi po prestižu. Študija je bila osredotočena na moč, lahkotnost in seveda čim hitrejši čas okoli dirkalne steze, kot zgleda pa je tudi ta filozofija očarala nekaj zvestih strank, ki so Bugatti prepričale v proizvodnjo, omejeno na 40 primerkov. Bolide, ki bo omejen na dirkaške steze, pa zaradi varnostnih mer seveda ni tako ekstremen kot konceptno vozilo, ki ga je napovedalo, vendar ni zato nič manj navdušujoč.

Naslovna številka je seveda Bugattijev prepoznavni 8-litrski W16 motor, ki v tej različici premore 1177 kilovatov moči (1578 ‘konjev’). Pri Bugattiju zatrjujejo, da je padec v moči v primerjavi s konceptnim vozilom posledica prilagoditve motorja na 98-oktanski bencin, konceptno vozilo pa je uporabilo 110-oktanskega, ki seveda ni dostopen kjerkoli in kadarkoli. Pri Bugattiju pa so bili z ostalimi številkami precej skopi, znana sta le še navor, ki znaša 1600 njutonmetrov in to, da tehtnica pod avtomobilom pokaže 1.450 kilogramov skupne teže. Več kot pol tonski prihranek v primerjavi s Chironom so dosegli s pomočjo sestavnih delov iz titana, izdelavo komponent s pomočjo 3D tiskanja in kabino oskubljeno luksuznih dobrot.

Ostale naslovne številke, ki smo jih od Bugattija pričakovali – kot so pospeški, največja hitrost in čas kroga okoli tiste prepoznavne steze v Nemčiji, pa zaenkrat ostajajo skrivnost. Za primerjavo, konceptno vozilo naj bi do 100 kilometrov na uro pospešilo v 2,17 sekunde, doseglo največjo hitrost 499 kilomterov na uro in en krog okoli Nürburgringa odpeljalo v petih minutah in 23 sekundah.

Nekaj omembe vrednih sprememb pa je doživel predvsem hladilni sistem, ki zdaj bolj učinkovito vzdržuje optimalno temperaturo turbopolnilnikov, motorja, menjalnika in diferenciala, na to pa namigne tudi strešna reža za zajem zraka. Omenjene izboljšave in osvežen izpušni sistem motorju omogočijo več vrtljajev na minuto in boljšo odzivnost, a pri Bugattiju niso razkrili natančnih številk.

So se pa pohvalili, da je Bolide v skladu z mednarodnimi FIA varnostnimi standardi, ki vključujejo samodejni sistem za gašenje požara, centralno privijačena kolesa, sistem HANS za podporo glave in vratu ter šest-točkovni varnostni pas. Prve dirkalnike bodo lastniki po stezah zapeljali šele leta 2024, za to čast pa bodo morali odšteti vsaj štiri milijone evrov. Da bo Bolide lažje opravičil svojo ceno, pa pri Bugattiju vključijo tudi nekaj brezplačnih dirkaških dnevov. Tako bodo zagotovo prepričali tudi tiste 'varčne' milijonarje.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj