Športni golf se tudi v osmi generaciji vrača v karavanski različici in poraja vprašanje – je to najbolj vsestranski avtomobil na trgu?
Vsestranski Golf je še eden v zdaj že bogati ponudbi Volkswagnovih R modelov in hkrati tudi njihov največji konkurent. Golf R, Tiguan R, Arteon R, ... in še bi lahko naštevali, se razlikujejo bolj kot ne le v malenkostih, izbira pravega pa temelji le na osebni preferenci položaja za volanom in zunanjega videza. Tokrat pa se jim karavanska različica zoperstavlja brez športnih kompromisov in se baha s skoraj enakimi sposobnostmi kot njegov ‘hot hatch’ dvojček.
Tako se pod motornim pokrovom znova skriva že dobro znani EA888 dvo-litrski štirivaljnik s turbopolnilnikom, povezan s sedemstopenjskim dvo-sklopčnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom, ki na cesto prenaša 235 kilovatov moči (320 ‘konjev’) ter 420 njutonmetrov navora. Torej brez presenečenj. Tudi zmogljivosti so skoraj enake kot pri petvratni izvedbi, saj iz mesta do 100 kilometrov na uro pospeši v 4,9 sekunde, le dve desetinki počasneje kot navadni Golf R, z izbiro R Performance paketa pa doseže največjo hitrost 270 kilometrov na uro. Paket pa prinese tudi dva nova vozna načina in sicer Nürburgring ter Drift, ki se v družinskem karavanu zdita kar nekoliko bizarna, ampak zato tudi toliko zanimiva.
Prave razlike se pričnejo šele v zadnjem delu vozila, kjer se Variant ponaša s 611 litri prtljažnega prostora, oziroma kar 1.642 litri ob podrti zadnji klopi. Več prostora za noge imajo tudi potniki na zadnji klopi, natančneje 38 milimetrov, predvsem po zaslugi 66 milimetrov daljše medosne razdalje. Na zadnjem delu pa je kljub izpušnemu sistemu s štirimi zaključki lahko pritrjena vlečna kljuka, na katero se lahko priklopi 1,9 tone tovora. Dodaten prostor karavanske različice skupni masi vozila doda še 79 kilogramov, večino nad zadnjo osjo, masa vozila pa tako zdaj znaša 1.630 kilogramov.
Tudi karavanska različica pa ima spretni zadnji diferencial oziroma sistem za vektoriranje navora, ki lahko med zavojem pošlje vseh 100 odstotkov razpoložljive moči na zadnji osi na zunanje kolo, kar izboljša vodljivost in stabilnost vozila, pri tem pa pomaga tudi vzmetenje, zaradi katerega različica R leži 20 milimetrov bližje tlom kot običajni Variant. Pri primerki bodo na voljo že pred koncem leta, zanj pa bo treba odšteti vsaj dobrih 50 tisočakov.