Po več mesecih curljanja skromnih informacij in zamegljenih fotografij so pri Hyundaiju končno razkrili svojega aduta v segmentu športnih terencev.
Do premiere Kone N, prvega Hyundaijevega športnega terenca, so pri južnokorejski znamki pustili nerazkritega le malo, a ustvarjanje apetita je razumljivo, ko gre za tako pomemben model. Kona je eden bolje prodajanih avtomobilov v segmentu, Hyundaijeva športna divizija N pa je pod vodstovm Alberta Biermanna, nekdanjega šefa BMW M oddelka, doživela pravi preporod. i30 N ter i20 N sta požela hvale avtomobilskih navdušencev, zato so pričakovanja za Kono N postavljena precej visoko.
Pod motonim pokrovom se skriva 2-litrski turbobencinski štirivaljnik, ki premore 280 konjskih moči (206 kilovatov) ter 392 Nm navora in prav tako kot v i30 N poganja le prednji kolesni par, čeravno je Kona sicer na voljo tudis štirikoelsnim pogonom. Toda za boljši oprijem ima na prednjo osi tudi računalniško vodeno zaporo diferenciala. Za razliko od manjših članov družine N pa Kona ne bo na voljo z ročnim menjalnikom, saj je že serijsko opremljena z novim osemstopenjskim dvosklopčnim samodejnim menjalnikom.
Do voznega načina kar na volanskem obroču
Karoserijske spremembe so očitne. Odbijači so pobarvani in agresivnejši, novo mrežo hladilnika krasijo Hyundaijev emblem v satenasto sivi barvi in logo N, ter dodatne reže za zajem zraka. Športnost poudarijo tudi 19-palčna platišča, dve zajetni izpušni cevi ter seveda za Hyundai N prepoznavni rdeči okrasni elementi. Na fotografijah je opazna tudi nova barva Sonic Blue, ki bo rezervirana le za terenske N modele.
Nekaj športnih podrobnosti je tudi v notranjosti. Športne sedeže z izrazitejšo bočno oporo in doplačljivo možnostjo hlajenja krasijo modri šivi, oblazinjeni pa so lahko v blago, usnje ali semiš. Tako instrumentna plošča kot osrednji infozabavni zaslon imata 10.25-palčno diagonalo, na volanu pa so še kovinska stikala za upravljanje menjalnika in dve bližnjični tipki N, ki omogočata hitro pot do željenega voznega načina.
Menjalnik lahko deluje v treh načinih
Voznih programov je na voljo kar pet (Eco, Normal, Sport, N in Custom), voznik pa ima na izbiro tudi dva načina športnega speljevanja Launch Control in Creep Off, ki Kono od 0 do 100 kilometrov na uro popeljeta v 5,5 sekunde. Vozilo lahko beleži čas pospeševanja ali odpeljanega kroga na dirkališču ter izkoriščeno moč v danem trenutku. Na voljo so tudi trije načini delovanja menjalnika, ki optimizirajo vozni način in prilagajajo tudi delovanje blažilcev oziroma vnetilov v njih. Eden od načinov delovanja je tudi N Grin Shift, ki med prehitevanjem za 20 sekund sprosti 10 dodatnih konjskih moči.
Kljub športnemu pridihu pa Kona ni izgubila svoje vsakodnevne uporabnosti. Ponaša se z 361 litri prtljažnega prostora ter številnimi varnostnimi in asistenčnimi sistemi, kot so nadzor mrtvega kota, ohranjanje voznega pasu, radarski tempomat in eCall.
Novo na Metroplay: O življenju rock zvezdnika s Slovencem, ki z legendarnimi glasbenimi skupinami nastopa po največjih odrih na svetu