Premiera: Mercedes-Benz EQS: In prišel je tretji

16. 4. 2021
Deli

Tehnološki brat razreda S bo imel s slednjim le malo skupnega, saj je narejen na povsem novi platformi.

Črka S. Sveta črka za znamko Mercedes-Benz in vse njene ljubitelje. Kot ve pojasniti Ola Källenius, generalni direktor znamke iz Stuttgarta si jo na koncu imena zaslužijo le najboljši, najbolj prestižni in najbolj udobni avtomobili, kot sta Mercedes-Benz razred S (ter njegov še nekoliko bolj prestižen brat Mercedes-Maybach razred S) in nenazadnje tudi veliki križanec GLS. Oba, da tako rečemo kralja svojih razredov pa sta sedaj dobila družbo in sicer v obliki prve električne limuzine znamke Mercedes-Benz, EQS.

In čeprav je novi EQS v veliki meri soroden z nekoliko višje omenjeno limuzino, gre vseeno za bolj ali manj povsem nov avtomobil. Nenazadnje so ga pri Mercedesu zasnovali na povsem novi platformi in tako je pravzaprav postal prvi avtomobil nemške avtomobilske znamke, zasnovan izključno s pogonom na elektriko.

Prav električni sklop pa je eden izmed prvih elementov, ki so EQS lahko resnično v ponos. V najcenejši različici 450+ bo namreč opremljen z enim elektromotorjem moči 245 kilovatov, nameščenim na zadnji osi, stopničko višje pa bo na voljo izvedba 580 4Matic z dvema motorjema in posledično tudi večjo količino moči, skupno kar 385 kilovatov. Ob tem pri Mercedesu napovedujejo prihod še najmočnejše različice Performance, pri kateri naj bi zaloga moči znašala kar 560 kilovatov.

Drug pomemben del pogona pa je baterijski sklop. Gre namreč za enega največjih na trgu, saj bo njegova kapaciteta znašala kar 107,8 kilovatnih ur, to pa naj bi zadoščalo za do kar 770 kilometrov avtonomije – ali ko pravijo pri Mercedesu, neprekinjeno potovanje od Munchna do Berlina. Kljub temu pa bo baterijski sklop v idealnih pogojih in na 350-kilovatni polnilnici mogoče do 80 odstotkov napolniti v le dobre pol ure. Avtomobil bo sicer že v osnovi opremljen z 11-kilovatnim polnilnikom, za doplačilo pa bo na voljo še enkrat močnejša izvedba.

Samostojno do 60 kilometrov na uro

Vso to moč pa bo pri hitrostih do 60 kilometrov na uro mogoče prepustiti v upravljanje umetni inteligenci, saj bo EQS omogočal avtonomno vožnjo tretje stopnje. Za to bo skrbela kopica senzorjev, radar in tudi lidar, sistem pa bo mogoče aktivirati preko dveh tipk na volanskem obroču. Omenjeno stopnjo avtonomije naj bi bilo sicer v praksi dovoljeno uporabljati šele s prihodnjim letom. Voznik se bo medtem lahko posvetil upravljanju infozabavnega sistema MBUX, do katerega bo lahko dostopal preko največjega zaslona v kateremekoli vozilu na trgu. Gre namreč za največji zaslon infozabavnega sistema, o katerem smo pred kratkim že pisali, prav po zaslugi njegove velikosti pa so pri Mercedesu uspeli vse pomožne menije umestiti na domači zaslon.

Poleg delne avtonomne vožnje bo EQS, kjer bo infrastruktura dopuščala, omogočal povsem samostojno parkiranje vozila v garažni hiši in pa samostojno pot do izvoza.

V kolikor pa se bo voznik vendarle odločil in sam skrbel za upravljanje vozila (še posebej izven avtoceste) pa mu bo tu na voljo kopica inovativnih varnostnih elementov. Eden najpomembnejših je doplačljiv sistem Digital light, vgrajen v sprednje žaromete (ti so po zgledu infozabavnega sistema povezani preko maske vozila), ki hkrati s svetlobo žarometov na cesto projicira tudi opozorilne znake, na primer za nenamerno menjavo voznih pasov ali pa za oviro v mrtvem kotu.

Mercedes-Benz prihod novinca napoveduje še v letošnjem letu. Najprej naj bi bil namreč na voljo v Evropi in Združenih državah Amerike, kjer naj bi sicer v prodajne salone zapeljal z mesecem avgustom, z januarjem prihodnje leto pa naj bi se nato prodaja pričela tudi na Kitajskem.

Preberite še:

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj