Premiera: Mercedes-Benz razred C All-terrain - križanec za tiste, ki nočejo križanca tudi v najmanjši obliki

Novosti in dodatki pa še zdaleč niso zgolj kozmetične narave, razred C All Terain je bojda povsem pripravljen na izzive, ki jih običajni bratje ne bi bili sposobni opraviti.

Premiera: Mercedes-Benz razred C All-terrain - križanec za tiste, ki nočejo križanca tudi v najmanjši obliki (foto: Mercedes-Benz) Mercedes-Benz
18. 8. 2021

Tako imenovanim kombijem se po najbolj črnogledih napovedih v prihodnjih letih obeta podobna usoda kot srednje velikim enoprostorcem – njihovo mesto bodo prevzeli križanci. Morda pa je rešitev v mešanju križancev in kombijev, v ustvarjanju kombijev s povečano oddaljenostjo od tal, robustno zunanjostjo in celo štirikolesnim pogonom. V segmentu prestižnih (zadnja leta pa tudi dostopnejših) avtomobilov ta rešitev ni več nova, je pa vedno bolj razširjena – sedaj tudi po zaslugi Mercedesovega najmanjšega kombija, razreda C All-Terrain.

In prav takšna je tudi Mercedesova filozofija novinca v modelni ponudbi, za katerega pravijo, da je namenjen kupcem, katerim klasični kombiji ne vlivajo dovolj zaupanja za vožnjo po brezpotjih, križanci pa so jim na drugi strani že nekoliko preveliki. Tudi zato so kot osnovo vzelo omenjeni kombi in ga občutno preuredili na več področjih, kar je mogoče opaziti že na prvi pogled.

Novincu so namreč za štiri centimetre dvignili karoserijo, kar so dosegli z večjimi kolesi premera 17 in 18 palcev (in višjo bočnico) ter spremenjenim vzmetenjem s pasivnimi blažilniki, ki pa naj bi zagotavljalo kar najvišjo mero udobja tako na običajni cesti, kot tudi na nekoliko slabši vozni podlagi. Zadnja prema je opremljena z novim večtočkovnim vpetjem.

Sicer pa so avtomobilu v primerjavi s klasičnim kombijem poleg štirih osnovnih namenili tudi dva dodatna vozna programa in sicer Offroad (za blaga brezpotja) ter Offroad+ za zahtevnejše terene, pri katerem se po potrebi vključi sistem za regulacijo hitrosti pri vožnji navzdol; oba sistema sicer nadzorujeta delovanje motorja, menjalnika, krmiljenja, štirikolesnega pogona (ki bo na zadnjo os posredoval do 55 odstotkov vse moči)in pa delovanja sistema ESP.

Navzven je All terrain pridobil nekaj okrasnih plastičnih elementov, ki bodo skrbeli za zaščito robov sijoče pločevine, ti pa bodo še posebej opazni na zadnjem delu. Tudi zaradi teh dodatkov je avtomobil postal nekaj milimetrov daljši, kar pa ne bo vplivalo na njegovo prostornost v kabini, kjer oprema temelji na paketu Avantgarde.

Poleg tega pa bo pozorno oko lahko opazilo nove žaromete, ki bodo za doplačilo ponujali tehnologijo Digital Light, poznano iz razreda S. Ta bo v novi različici razreda C s pomočjo treh zmogljivih LED  sijalk in kar 1,3 milijona majhnih zrcal v posameznem žarometu še nekoliko širše osvetlila podlago okrog vozila in razkrila morebitna neželena presenečenja. Sistem bo deloval pri hitrosti do 50 kilometrov na uro.

Pod motornim pokrovom bo mogoče izbirati med paleto bencinskih in dizelskih štirivaljnikov, pri čemer bo najnovejši bencinski motor z oznako M 254 opremljen z drugo generacijo 48-voltnega zagonskega generatorja, zaradi katerega bo avtomobil deloval po principu blagega hibrida. Prirastek električne moči bo tako znašal 15 kilovatov, kar bo omogočalo tudi kratkotrajno 'jadranje' z ugasnjenim bencinskim motorjem. Podobna tehnologija bo sicer na voljo tudi v kombinaciji s paleto dizlov.

Kdaj bo Mercedes novinca ponudil v prodajnih salonih po svetu sicer še ni znano, uradno pa tudi ni bila razkrita niti njegova cena. Smo pa zato prepričani da bo dodatno predstavitev doživel na letošnjem avtomobilskem salonu v Münchnu, kjer Nemci domnevno pripravljajo kar lepo število novosti in premier.

Tekst: Nataša Novak Klemenčič