V raziskavi so ugotovili nov profil evropskega kupca baterijskih električnih vozil.
Skoraj 40 odstotkov kupcev, ki nameravajo v naslednjem letu kupiti avtomobil v vrednosti 80.000 evrov ali več, razmišlja o nakupu baterijskega električnega vozila, je pokazala raziskava družbe Boston Consulting Group. Ugotovili so, da če proizvajalec želi pridobiti ta rastoči segment, mora prednostno obravnavati potrebe in pomisleke strank.
Preberite še:
V raziskavi so ugotovili nov profil evropskega kupca baterijskih električnih vozil. Gre za skupino, ki je spolno uravnotežena, pri čemer milenijci in generacija Z predstavljajo 70 odstotkov potencialnih kupcev.
Potrošniki iz te skupine so večinoma visoko izobraženi, živijo pretežno v mestih in so pripravljeni na prehod z vozil z notranjim zgorevanjem. Polovica vseh kupcev visokega cenovnega razreda in skoraj 40 odstotkov kupcev v premium+ in luksuznem segmentu namerava v naslednjem letu kupiti svoje prvo baterijsko električno vozilo.
Kot poudarjajo v družbi Boston Consulting Group, to predstavlja veliko priložnost za proizvajalce v času, ko na trgu baterijskih električnih vozil beležijo upočasnitev rasti prodaje tovrstnih vozil. Po podatkih družbe sta se segmenta premium+ in luksuznih vozil, ki zajemata vozila s cenami med 50.000 in 80.000 evrov ali več, lani zmanjšala z 22 na 19 odstotkov.
"Naslednji val kupcev premium+ in luksuznih vozil prinaša upanje, da bi se ta trend lahko obrnil - vendar le, če bodo proizvajalci originalne opreme (OEM) uspešno naslovili posebne potrebe in pomisleke tega segmenta," so zapisali v sporočilu za javnost.
Kupci v segmentih premium+ in luksuznih vozil pripisujejo velik pomen varnosti in udobju, vključno z naprednimi sistemi za pomoč vozniku, kar ostaja najpomembnejši dejavnik pri nakupu vozil v vseh segmentih. Poleg varnosti pa trajnost postaja vse pomembnejša, saj se pri kupcih luksuznih vozil uvršča na drugo mesto, medtem ko pri kupcih premium+ vozil zaseda tretje mesto.
Polnjenje in doseg vozila še naprej ostajata največji oviri pri nakupu. Kupci premium+ in luksuznih vozil tako med najpogostejšimi skrbmi izpostavljajo pomanjkanje hitrih polnilnic in stroške namestitve zasebnih polnilnih postaj.
Ti kupci hkrati pričakujejo daljši doseg vozil, in sicer 500 kilometrov.
Omenjeni pomisleki se precej zmanjšajo med tistimi, ki so že vozili baterijsko električno vozilo, in sicer za 24 odstotkov pri času polnjenja in 34 odstotkov pri dosegu.
Raziskava temelji na podatkih, zbranih od več kot 5000 potencialnih kupcev avtomobilov v Nemčiji, Franciji, Združenem kraljestvu, Italiji in Španiji, med katerimi je 20 odstotkov kupcev iz visokega, premium+ in luksuznega cenovnega razreda.