Pri BMW-ju ne počivajo. Zdaj so predstavili serijo 4, ki so ji namenili zanimivo, čeprav zmerno oblikovno osvežitev. Polnovredna različica M ima zdaj tri različne stopnje moči.
Oblika je smiselna posodobitev prepoznavnega izraza, ki smo se ga kljub kontroverznosti pri novi seriji 4 zdaj že dodobra navadili. Novi žarometi niso le oblikovno novi, ampak je nova tudi svetilna tehnologija (LED-serijsko).
Ob izbiri matričnih žarometov pri BMW-ju vgradijo tudi zadnje 'ekspresivne' luči z laserskimi diodami in posebno tridimenzionalno strukturo (podobno kot v ultra ekskluzivnem CSL-u). Ledvički sta zdaj obrobljeni s črnim kromom. Dodali so dve novi barvi karoserije (Cape York Green in Fire Red) ter tri nove oblike platišč.
Dva zaslona v skupnem ohišju
Smer posodobitve notranjosti si verjetno že lahko predstavljate. Manj stikal ter dva zaslona (12,9 in 14,9 palca) v enotnem ohišju z novim sistemom iDrive. Pa potem elegantneje oblikovani zračniki z upravljanjem, znanim iz novih večjih BMW-jih. Več izbire je tudi pri izbiri oblikovanja notranjosti. Nov je volan, ki je nekakšna mešanica starega volana iz serije 4 in novega iz serije 5. M Sport oprema ima možnost povsem novega, trajnostno zasnovanega oblazinjenja M Performtex.
Kako je s pogoni? Tu ni večjih sprememb. Šestvaljniki so podprti z blago hibridno tehnologijo. Šestvaljni dizel v 430d in 430d xDrive je nov in zmore 210 kilovatov oziroma 286 konjskih moči. V ponudbi ostajata tudi obe različici bencinskega štirivaljnika (135 kilovatov v 420i ter 180 kilovatov v 430i) ter dizelski štirivaljnik v 420d s 140 kilovati moči.
Tu sta še odlična preostala šestvaljnika v M Sport ponudbi - M440i xDrive še naprej z 275 kilovati oz. 374 konjskimi močmi, dizelski M440d xDrive pa z 250 kilovati ali 340 konjskimi močmi ter 700 Nm največjega navora. Oba serijsko z M športnim vzmetenjem, medtem ko imajo vsi našteti serijsko osemstopenjski samodejni menjalnik.
Spremembe se sicer dotikajo kupejevske in cabrio karoserijske različice.
Tudi v polnovredni ponudbi M vse po starem, razen ...
Različica z ročnim menjalnikom ostaja - tudi po prenovi bo vrstni šestvaljnik v takšnem M4 še vedno zmogel 353 kilovatov oziroma 480 konjskih moči, tudi v M4 Competition z osemstopenjskim menjalnikom še vedno 375 kilovatov oziroma 510 konjskih moči.
Nekoliko več moči pa zanimivo dobila Competition izvedenka s štirikolesnim pogonom M xDrive - 390 kilovatov, kar je 530 konjskih moči ter 650 Nm navora, ki je sedaj na voljo v širšem intervalu. Do stotice pospeši v 3,5 sekunde (cabrio v 3,7).
Preberite si test M4 Competition s štirikolesnim pogonom M xDrive
Tu pa se novice o športnih BMW-jih še ne končajo
Prihaja nova izvedenka Z4 M40i z imenom Pure Edition. In končno bo imela - pazite - šeststopenjski ročni menjalnik! Ta bo sicer na voljo za doplačilo, serijski je še vedno osemstopenjski samodejni. Do stotice pa bo M40i z ročnim menjalnikom in šestvaljnikom pospešil v štirih sekundah in pol. Sicer pa Pure Edition prinaša nove barve karoserije, posebne dodatke na karoseriji ter izostreno vozno dinamiko s posebej nastavljenim podvozjem in platišči različnih dimenzij - 19 palcev spredaj in 20 zadaj. Z4 je v zadnji generaciji znan predvsem kot roadster z lastnostmi GT-jev.
Preberite še
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj