Prenova za Porsche Cayenne

26. 7. 2014
Deli

Novi Cayenne ostaja oblikovno prepoznaven, bo pa bo še učinkovitejši in na voljo z bogatejšo serijsko opremo.

Porsche je eden redkih kompaktnih terenskih vozil (SUV), ki že od leta 2002, ko je luč sveta ugledala prva generacija, poleg visokega sedenja na petih sedežih, prostornosti ter bogate serijske in dodatne opreme nudi tudi obilico užitkov v vožnji. Zanj se je doslej odločilo že več kot 580.000 kupcev, poleg vsega naštetega pa jih seveda prepričajo tudi močni motorji in značilni Porschejev dizajn.

Tudi kot priključni hibrid

Prenovljeni Cayenne bo ob začetku prodaje na na voljo v petih izvedbah: Cayenne S, Cayenne Turbo, Cayenne Diesel, Cayenne S Diesel ter po vzoru limuzinske Panamere tudi kot Cayenne S E-Hybrid, kar ga bo zaznamovalo kot prvi priključni hibrid v segmentu prestižnih kompaktnih terenskih vozil (SUV). S tem bo Porsche postal edini avtomobilski proizvajalec na svetu, ki ima skupaj z modeloma Panamera S E-Hybrid in 918 Spyder v ponudbi kar tri priključne hibride. Vsi motorji za model Cayenne v primerjavi s predhodnimi izvedbami dosegajo večjo moč ob zmanjšani porabi goriva. Novost je 3,6-litrski motor V6 biturbo za Cayenne S, ki ga je v celoti razvil Porsche.

Že serijski LED-žarometi

Prenovljeni Cayenne se z največ spremembami pohvali na prednjem delu avtomobila, novi so prednja blatnika, pokrov motornega prostora in tudi posebni usmerniki zraka, ki skrbijo za usmerjanje zrak za hlajenje proti hladilniku polnilnega zraka, zunanjosti vozila pa dajejo še izrazitejšo dinamičnost. Nova sta biksenonska žarometa, namenjena osnovni različici in modelom S, med tem ko se bodo boljše različice hvalile s serijskimi LED-žarometi, ki vključujejo sistem dinamičnih smerno prilagodljivih luči (Porsche Dynamic Light System oz. PDLS). Prenovljen je tudi zadek novega Cayenna. Drugačne so zadnje luči, pri čemer so po novem zavorne luči pa so – enako kot sprednje dnevne LED-luči – oblikovane štiridelno. Prenova je doletela še prostor za registrsko tablico, kljuko za odpiranje zadnjih vrat (pri čemer je zdaj električno odpiranje zadnjih vrat zdaj del serijske opreme), na novo pa so oblikovane tudi izpušne cevi, ki so zdaj integrirane v spodnji del zadka.

Do kdaj so danes odprte trgovine

V notranjosti vozila je nov večfunkcijskim športnim volanom z obvolanskima prestavnima ročicama. Videz in funkcije volana temeljijo na volanu za model 918 Spyder. Posebne pozornosti so bili deležni tudi zadnji sedeži, ki so zdaj še udobnejši in z več bočne opore.

Prenovljena in bogatejša motorna paleta

Ob že znanih motorjih je seveda največja novost hibridna različica, zaradi katere je Cayenne S E-Hybrid prvi priključni hibrid v segmentu prestižnih kompaktnih terenskih vozil (SUV). Tehnološki napredek v primerjavi s predhodnim modelom Cayenne S Hybrid je ogromen: novi model ima litij-ionsko baterijo s kapaciteto 10,9 kWh, ki glede na način vožnje in topografijo omogoča, od 18 do 36 kilometrov vožnje zgolj z električnim pogonom. Moč elektromotorja je skoraj podvojena iz prejšnjih 47 ('konj') na 95 ('konj'). Pri Porscheju obljubljajo za svojega orjaka skupno porabo zgolj 3,4 litra za sto prevoženih kilometrov, ki pa jih bo v realnosti verjetno vseeno kar težko doseči. Sistemska moč trilitrskega kompresorskega motorja V6 (333 'konj') in elektromotorja (95 'konj') znaša 416 'konj', navora je 590 Nm. Vse to je dovolj, da Cayenne S E-Hybrid za pospešek od 0 do 100 km/h potrebuje 5,9 sekunde, največja hitrost znaša 243 km/h. Največja hitrost z električnim pogonom znaša 125 km/h. Pogonska baterija se lahko polni preko električnega omrežja ali med vožnjo. Ključne podatke o vožnji je mogoče priklicati na pametni telefon, ker je vozilo serijsko opremljeno s Porsche Car Connect.

Ob hibridni različici bo pozornost plenil tudi nov 3,6-litrski motor V6 biturbo za model Cayenne S. Kot zamenjava za sedanji osemvaljnik porabi za sto prevoženih kilometrov v povprečju približno liter manj goriva, ponaša pa se s 420 'konji', kar je 20 'konj' več kot že omenjeni V8. Z njim Cayenne z mesta do 100 km/h pospeši v 5,5 sekunde, največja hitrost pa je 259 km/h.

Cene že znane

Prenovljeni Cayenne bo na trgu na voljo od 11. oktobra 2014. Za Cayenne Diesel bo v Nemčiji potrebnih 66.260 evrov, Cayenne S bo stal 80.183 evrov, Cayenne S Diesel 82.087 evrov in Cayenne Turbo 128.378 evrov. Cayenne S E-Hybrid bo stal 82.087 evrov oz. enako kot Cayenne S Diesel – in 1.000 evrov manj kot dosedanji Cayenne S Hybrid.

Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem