Presenečenje - tu je že prvi električni Alpine!

22. 7. 2022 | Janoš Pečnik
Deli

Alpine A110 E-Ternité je napoved električne prihodnosti francoske športne znamke.

Znano je, da je Renault ob povečanih apetitih z znamko Alpine začrtal tudi električno prihodnost. Alpine A110, ki je prvi model po njenem preporodu, je hkrati tudi zadnji z bencinskim motorjem. Naslednika, ki ga bodo razvili z Lotusom in ostale modele, ki se mu bodo pridružili, bo namreč poganjala eletkrika.

Čeprav je do takrat še nekaj let, pa so pri Alpinu pred Veliko nagrado Francije predstavili A110 E-Ternité z električnim pogonom. Zmogljivosti so primerljive z bencinsko gnanim osnovnim modelom - na zadnji osi nameščen električni motor zmore 178 kW (242 KM) in 300 Nm navora. Do 100 km/h pospeši v 4,5 sekundah, kar je desetinko počasneje od osnovnega modela z bencinskim motorjem, pospešuje pa do hitrosti 250 km/h.

Preberite test Alpine A110 S

A večji izziv je bil ohraniti nizko težo, ki je bistvo dinamičnega karakterja bencinskega modela - ta tehta 1.102 kilograma. Pri električnem prototipu so si za cilj zadali 1.320 kilogramov, torej dobrih 200 kilogramov več. Pogon je enak tistemu v Meganu E-Tech, 392 kilogramov težka baterija zmogljivosti 60 kW pa omogoča 420 kilometrov dosega. Tako se je za eno odstotno točko v prid zadnji osi premaknila tudi razporeditev teže (prej 43:57, 4sedaj 42:58).

Sestavili so sicer dva prototipa - enega za razvoj, ki bo pravzaprav mobilni laboratorij - in drugega za javnost. Pokazali bodo namreč tudi nove materiale, ponekod so na karoseriji - podobno kot Porsche na svojem Caymanu GT4 Clubsport - uporabili lanena vlakna. Za potrebe infozabavnega sistema, ki v aktualnem modelu ni najboljši, pa bo služila kar tablica, ki se jo da zamenjati oz. posodobiti.

Zanimivo so potem upoštevali še povpraševanje po roadster različici in omogočili streho s snemljivim panelom, s čimer so ohranili čvrstost konstrukcije in se izognili potrebam po še dodatnih ojačitvah, ki jih že tako zahteva baterijski sklop. Prilagodili so tako tudi podvozje in zadnji stabilizator, medtem ko so blažilci na tem prototipu Ohlinsovi.

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del