Kupci luksuznih vozil množično izbirajo točno določeno karoserijsko obliko - in ne, ni tista, na katero ste pomislili

6. 6. 2025 | Uredništvo
Kupci luksuznih vozil množično izbirajo točno določeno karoserijsko obliko - in ne, ni tista, na katero ste pomislili (foto: Janoš Pečnik)
Janoš Pečnik

Nemški kupci prisegajo na praktičnost tudi pri nakupu luksuznih avtomobilov.

V Nemčiji, ki velja za enega najbolj avtomobilsko zrelih trgov na svetu, podatki kažejo jasno sliko – tudi v segmentu premijskih vozil, kjer običajno prevladujejo limuzine, se kupci vse pogosteje odločajo za karavanske izvedbe. BMW, Audi in Mercedes-Benz beležijo največ prodaje prav s praktičnejšimi različicami svojih paradnih modelov.

Po podatkih portala Auto News je karavan že vrsto let priljubljena izbira poslovnih uporabnikov, družin in voznikov, ki iščejo večjo uporabnost brez odpovedi udobju in prestižu. Okoli 60 odstotkov kupcev v Nemčiji se v premijskem segmentu odloča za karavansko različico namesto za klasično limuzino.

Primeri to potrjujejo: pri BMW-ju je model i5 Touring odgovoren za kar 61 odstotkov vseh prodaj serije i5, kar jasno kaže, da tudi električni modeli niso izjema. Še izrazitejši je trend pri Audiju86 odstototkov vseh prodanih bencinskih modelov A6 in 82 odstotkov električnih A6 e-tron je bilo karavanov. Tudi Mercedes-Benz s svojim razredom E beleži skoraj enakomerno porazdelitev – približno polovica kupcev izbere limuzino, druga polovica pa karavan.

Najbogatejša pevka na Balkanu se ločuje

Takšna razmerja razkrivajo zanimivo dinamiko nemškega trga: limuzina sicer ostaja simbol prestiža in elegance, a ko gre za vsakodnevno rabo, praktičnost prevlada. Več prostora v prtljažniku, enostavnejše nalaganje prtljage in boljša prilagodljivost vozila so razlogi, zaradi katerih se vse več kupcev v višjem cenovnem razredu odloča za karavan.

Zanimivo je, da je ta trend prisoten tudi pri električnih vozilih, ki so običajno zasnovana kot limuzine ali SUV-ji. A premium znamke zdaj dokazujejo, da ima karavan prihodnost tudi v elektrificirani dobi – kot uporabna, prostorna in še vedno elegantna izbira za zahtevnejše kupce.

Proizvajalci se tako vse bolj prilagajajo tržnim razmeram. Karavanske različice ostajajo nepogrešljiv del ponudbe, hkrati pa dobivajo nove dimenzije s hibridnimi in električnimi pogoni. Nemški trg znova potrjuje, da združevanje praktičnosti in prestiža ni le možno – temveč tudi izjemno uspešno.